Militær- kostyme?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Mazter_Man, 29 Sep 2004.

1. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men når profisjonelle Hollywood reigisører skal lage en film, så trenger de jo mye plass! Leier de da områder? Eller kjøper de tomter bare for filmen? Hva burde man gjøre i Norge? Jeg har tenkt til å låne et lite område av kommunen.. Hvis det går da... Men hva lønner seg? :wink:

2. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    militeærkostumer

Jeg tviler på at de "profesjonelle" Hollywood regissørene leier så mye plass. De har nok sinnsykt mange plasser som de eier fra før av. F. eks en stor del av Hollywood er avstengt p.g.a jorskjelvfare, der har filmskaperne stor plass å filme på! Mye av filming foregår jo i et studio å da!

3. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Joda, men vi amatører har nok ikke noe i NÆRHETEN av et helt studio å filme i! lol.. :)

4. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    når det gjelder klippet med brennende hus osv, har jeg ikke det på pcn for tiden (nettop formatert)
    Men jeg bestilte softguns fra http://kims.nu under katogerien billige.
    Kjøpte 6-7 geverer og ei pistoltaske. (de blir fort ødelagt, men det er innvendig så de funker bra som filmvåpen uansett)
    Eneste som ble litt knotat var tollen, sendte feil informasjon osv så det tok over 1 månede før jeg fikk de.

Skal se om jeg får lagt opp noen bilder......

5. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men nå har jeg endret idèen min... Det blir ikke en krigsfilm allikevel, det blir en Politi- film! Hehe... Fant tøft politiutstyr på en av de linkene som står over her! Har planlagt fult utstyr til 3 politifyrer. Det koster tilsammen 1749,- til sammen. Ikke så dum pris når man får alt sponset! Det eneste problemet nå, er det med våpen! Kjipt om snuten kommer under innspillingen å tar oss med soft gun! Og de leke våpnene ser så innmari fakea ut! Så er fortsatt litt usikker på det... :wink:

6. janus

janus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg så på den extra discen til Band of brothers og der hadde de laget mane tyske og amerikanske uniformer. noen som vet om det går an å få kjøpt noe sånnt?
    de har jo ikke brukt for det mer eller?? :roll:

7. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tuller du? Det er god plass i Norge. Kan nesten filme overalt uten problem (selv i Bergen) untatt sentrum for der er full av folk.

Hva slags sted er du utkikk etter?

8. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mazter_man...
    Det du kan gjøre er å sende en søknad til Politiet hvor du søker om lov til å bruke softgun de dagene du filmer. :D Da slipper du å tenke på å få noe pes med de.

Jeg vet Chandler har gjort det til Jedi Refugee som han lager, og det gikk visst veldig greit å få .

9. Mazter_Man

Mazter_Man Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, det går vel kanskje bra.. Skal skjekke det ut!

Joda, men på den filmen hadde jeg planlagt en del kulisser (kanskje til og med sette opp et slags "utehus") og jeg kan nok ikke bare "bruke" og "bygge" på kommunen sin tomt! :p Men det går vel bra om man sender inn en søknad... :p Da pleier det meste å ordne seg! 8)

Del denne siden