Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer, Nå får du hele filmen på DVD!

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Hallojs, 14 Jan 2008.

1. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Da var traileren til kortfilmen (35 min) "Mosen Er Ikkje Grøn" ferdig.
    Prosjektet startet for omtrent et år siden og vi forventer at filmen er på DVD i løpet av februar/mars.

Filmen er vår første film av betydelig lengde og vi er veldig spente på responsen fra dere på traileren. Det er forøvrig en skrekkomedie, nullbudsjett sådan. Selve filmingen ble gjort unna på en hektisk uke, men i post har det gått noe saktere. Etter i underkant av 100 timer bak PC'n ser vi nå resultater, og etter planen så skal denne traileren være med på UKM i slutten av denne måneden. Vi håper selvfølgelig å gå videre, og vi håper at dere kan være behjelpelig med konstruktiv kritikk så traileren kanskje blir enda bedre!

Når det er sagt så TRENGER VI MUSIKK (interessert? send PM!)

Trailern som jeg har linket til er derfor uten musikk, og delvis uten lydeffekter. Dere får se den som den er, og dersom noen ser seg villig til å lage musikk, så vil linken bli oppdatert slik at dere får se utviklingen.
    Lydeffekter kommer.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer

OPPDATERING!
    Da har vi forandret på noe i traileren, og forhåpentligvis så virker den mer sammenhengende. Vi har også lagt på lydeffekter og noe enkel musikk. Kommenter!

Link:Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 2

OPPDATERING!
    Nok et forsøk på å gjøre traileren bedre. Nå har vi lagt vekt på å få fram handlingen i filmen, ettersom det er flere her inne som ikkje skjønte noen ting. Håper dere liker denne bedre enn de to første! Si i fra hvis dere savner noen klipp som dere likte fra de andre trailerne.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 3

OPPDATERING!
    Har rettet på noe av det som har blitt kommentert i de siste postene, og håper at dere synes det ga resultater.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 4

2. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    dette var merkelig må jeg si...

det som forundrer meg her er at i dette kaoset man kan kalle et ferdig klippet produkt så var det bilder med herlig foto, rett og slett så bra at det faktisk ser ut som 35mm film opptak.

Men hva i all verden er det du har holdt på med her?
    jeg ser jo ut i fra klippene at du vet hva film er og at du har en historie du forsøker å fortelle. og som jeg nevnte før så har dere en riktig så flink fotograf til tider.

Men jeg ville rett og slett tatt hele denne traileren og flyttet den til papirkurven, for den fungerer på ingen måte i det hele tatt annet enn at jeg lo av dialogen til jenta, slik dialekt er morsomt for meg =)

Finn et lydspor/musikk som du vet kan passe til traileren, få noen til å lage den til deg som du nevner. og klipp etter sangen.

Eller må jeg bare si at jeg er imponert som faen over noen av bildene, jeg stoppet faktisk filmen og "spolte" tilbake for å trykke pause og titte på noen av de...

3. twintip6

twintip6 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    helt enig med kim, dette er det mest rotete jeg noen gang har sett tror jeg:p hadde jo null kontroll. Enkelte av bildene er helt utmerket, men klippingen ødelegger så og si alt for meg. Fikk ikke fram noen lyst for meg å se denne. Ville anbefalt deg å lage en nye og bedere trailer!

4. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for respons!

Ser at klippingen til tider kanskje kan virke litt "kaotisk", men har dere noen konkrete forslag til hvordan dette kan gjøres bedre?

Man kan dele opp traileren i 3 deler, en som er innledning (fra starten til han i teltet våkner), midtdel (dialoger osv.) og avslutning (fra klippene går fortere og fortere og til slutten).
    Kan dere prøve å si hva som fungerte og ikke i disse delene, og om det i det hele tatt er lurt og dele opp slik?

Trenger rett og slett tips for å gjøre traileren mindre rotete!

NB! Hun jenta der som du synes hadde så morsom dialekt, er egentlig trønder som alle de andre :p

5. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer

Kort film, ikke en "halvlangfilm" så du skrev..

da lærte du noe nytt i dag og;)

6. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da var det rettet og lært!

Noen flere som har noe konstruktivt å si om filmen? Holder på å klippe en ny versjon nå, der "midtdelen" er forandret...

7. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En ting.

Husk å De-interlace filmen din.

8. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk, takk! Hadde vært moro om du hadde sagt hva som var yndlingsklippene dine...

9. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg og merket det:D!

Hvilket kamera bruker dere?

10. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kamera er et Panasonic NV-GS 180, stort sett på Walkam (anbefales), noe med hjemmelaget jib, og litt på stativ.

Har klippet ferdig en ny trailer nå, der vi har lagt på litt lydeffekter og noe musikk vi fant, skal få lastet den opp i løpet av kvelden...

11. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Njaaa. Ser du skal legge ut en ny trailer, men kommenterer fordi jeg!
    Fant ikke noe morsomt her egentlig. Dro ikke på smilebåndet på polaroid greia eller det å vanne mosen. Ellers var det meste ganske rotete klippt...

12. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    NY OPPDATERING

Da var 2. forsøk lagt ut, og jeg håper dere liker denne bedre enn den første. Denne gangen la vi litt mer vekt på det skumle, i stedet for en salig blanding mellom dette og humor.
    Fortsetter dere som like gode kritikere som hittil, så skal dette bli ganske bra til slutt :p

13. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ingen av trailerene fungerer.
    Prøv å lag en kortere en.

Det klippet med dama i den hvite kjolen var kult.
    Du burde spart det til slutten.
    Når teltet åpnes burde du klippe slik at man ikke ser hvem som åpner.

Rett å slett klipp den ned.
    Bra bilder, men den trenger mer flyt.

14. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Føler ikke at vi kan klippe ned så mye mer egentlig, det skal jo være en trailer (ikke teaser) som skal delta på UKM, så folk må få tid til å se litt, ikke bare noen få klipp. Hadde en målsetting på 1,5 - 2 min og nå er den på 1.41 min.

Men så klart, den kan klippes anderledes og vi har mange flere klipp å ta av. Med flyt, mener du kortere klipp, mer like klipp (i den første traileren blandet vi dag og nattscener, fungerte det?), at vi bør ta bort de hvite blinkene, evt noe annet?

Er det noen klipp i den første traileren som dere savner i den andre?

Fungerer slutten? StianSvendsen nevnte at jeg bør spare gjenferdet til slutten...

Og StianSvendsen: Mener du at jeg bør kutte før man ser hvem som åpner teltet, og kutte bort resten av scenen, eller bare kutte på det ene klippet?

Ble kanskje mange spørsmål dette, men jeg har virkelig lyst til å få denne traileren bedre!

15. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    eh.. jeg skjønte ikke traileren.. poenget md trailer er å få folk intresert i den traileren blir man bare sliten, fordi det er så hoppene mellom klippene og det virker litt uprofft (ikke ta det personlig) :D

16. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ENDA EN OPPDATERING

3. forsøk... Nå med mer vekt på handlingen. Se første post for link.

Kom med kritikk!

17. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den tredje versjonen er helt klart mye bedre.
    Den fungerer nesten. Men jeg får ikke helt med meg hva som er handlingen i filmen.

Dere har ekstremt godt foto.
    Og jeg tror det at filmen kommer til å bli ganske bra.

Det jeg syns er aller best... Er det at dere er veldig flinke til å ta imot kritikk. Dere kommer ikke bare med teite unnskyldninger for hvorfor det er slik. Men i stedet forbedrer produktet. Og det får ikke blitt annet en jævla positivt.

Stå på videre.
    Dere er knall.

18. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Njaa. Bedre enn de to andre, men fortsatt mye å gå på.
    Noen tips:
    - bruk mer tekst! Hva gjør de ungdomene her uti i skogen? Forklar litt om hva filmen handler om, uten å avsløre for mye da selvsagt. "En gjeng ungdommer gir seg ut på en tur di aldri vil glemme" bla bla.
    - rolig start, med rolig musikk. For så kanskje å klippe raskere og få litt mer fart i musikken.

Så er det jo mye gå scener. Eks da han skal hente ved.
    Da han kommer med veden og de har tent bål: syns den kan kuttes helt ut!
    Bra scene der jenta blir overfalt mens hun jogger! Bør heller kutte ut telt scenen. Spenningen faller da. Selv om kanskje det med trymm er viktig?
    Da han går uti skogen er ikke bra. Er alt for mye kjedlig gå scener! Kutt til da det faktisk skjer noe!!
    Slutten med de raske bildene er helt OK. Men kunne vært bedre å ikke kuttet så raskt. Heller tatt på noe mer fartsfyllt musikk. Og lagt de mest inntense scenene til slutt.

19. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for respons!

Vi føler kanskje at slik tekst som EidetFilm foreslår ikke ikke er helt vår stil, men takk for tipset likevel!
    Musikken er det desverre ikke så mye vi kan gjøre noe med, om ikke noen har forslag til annen musikk, eller påtar seg å lage den.
    Det at det er for mye gåscener skal vi prøve å få rettet på, samt bålscenen. Kan også prøve å få inn litt mer action.

Takk til alle for respons om godt foto, det var faktisk ganske overaskende at dere synes det!

Fortsett å gi konstruktiv respons, det liker vi!

20. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    OPPDATERING!

Da var enda en oppdatering klar, har nå prøvd å rettet på noe av det EidetFilm og StianSvendsen kommenterer. Håper det var til det bedre!
    Link i første post...

Del denne siden