Motion 3 - 2 spørsmål

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av SimonKlovning, 16 Apr 2010.

1. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei

1.

Driver å lærer meg litt Motion. Noen som vet hvordan jeg kan lage en text som i denne videoen?

YouTube- Adobe After Effects:3d Wall Graffiti Writting Animation

Vil bare ha det slik at teksten skriver seg selv. Vet at dette kan gjøres i AE, men har ikke det. Så, har sett på tutorials for AE, og der lager man først en tekst, og så tegner man no streker på den, og legger til en stroke effekt.

Finnes det noen måter å gjøre dette i Motion?

2.

Når man skal bruke motion tracking, hvordan gjør man slik at man kan la objektet gå ut av bildet, uten at det jeg har motion tracket klikker fullstendig?

Simon Klovning

Simon Klovning

2. lassetvedt

lassetvedt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hadde det vært after effects så skulle jeg hjulpet deg bedre:D

Finner du en tutorial om "How to create handwriting text in motion 3", tipper jeg du kan lage ganske likt som på den videoen etter på:D

Det malings sølet som kommer mellom fonten er jeg ganske sikker på at det er elements som han har funnet på nett:)

I after effects har han helt sikkert brukt Stroke effecten, vis du finner en lik effect i Motion 3, burde du ta en titt på den:D

Tips: Jeg fant en ganske fin liste for Motion 3 Tutorials ---> http://filmmakeriq.com/2009/08/222-apple-motion-tutorials/ (Bla litt ned så kommer listen)

Mvh Lasse Mejlvang Tvedt ;D

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    - Lag teksten din.
    - Bruk Pen Tool for å følge tekstens streker og kurver osv.
    - Sett kurven du tegner til å være "Outline". Juster Width etter behov. Denne bør dekke fonten.
    - I Inspector kan du keyframe "Last Point Offset" å gå fra 0% til 100% for å "tegne" streken.
    - (trykk F5 for å få opp sidepanelet om du ikke allerede har det åpent)
    - Høyreklikk på teksten din og velg Add Image Mask.
    - Dra Bezier-kurven ned til Image Mask. Dette gjør at streken blir som en matte for teksten, og teksten vil kun bli synlig der streken er.

4. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tusen takk!

Del denne siden