Motion graphics tricks del 1

En tråd i 'Tutorialer' startet av freestylekungen, 16 Jun 2006.

1. freestylekungen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Dette er første del av mine after fx tutorialer, så her kan dere plukke opp noen triks som kan være greie å vite.
    Dere skal nå lære hvordan dere lager disse stripene i midten av denne videon: http://www.home.no/freestylekungen/mb.wmv

1. Lag en lang linje med slike striper i ps og import inn til ae.
    2. Lag ny comp og legg inn fila.
    3. Animer positionen dens fra venstre til høyre med keyframes.
    4. Lag en ny solid og scale den så den blir en del mindre.
    5. Sett den der du vil at stripene skal synes.
    6. På den nederste layern, sett track matte til å være alpha matte til den over.

Ganske enkelt, men jeg går ut ifra at du kan litt av basicsa når jeg har forklart her. Hvis ikke dere skjønte noe så si ifra så kan jeg gjøre det en del enklere.

Dette var del 1 av kjente motion graphics trix, det kommer mer stuff som dere kanskje har sett i andre filmer før.

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke for å kritisere det du viste her - men at dette er et kjent "motion graphics triks" er vel å ta litt hardt i? :roll:

Ellers er det lettere - og du sparer tid ( :p ) med å bare lage en en maske med Rectangle Mask på de stripene i stedet for å bruke en solid og trackmatte.. :roll: Også blir det mindre å gjøre for prosessoren når den skal prosessere og rendre ut til fil/preview.

3. freestylekungen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    er faktisk brukt i en del motion graphics filmer.. ikke akkurat slik, men andre versjoner som er ganske like...

det du sa var lettere blir vel ikke så mye lettere, for masken flytter seg jo sammen med position.. så hvis du skal gjøre det den veien så bør du vel animere position først så precompose og lage masken igjen.. eller har du en enklere versjon?

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    På en sånn sak er det like lett å animere masken. Er vel en smakssak.

Har du flere superguider?

5. freestylekungen

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    jess, så hvis folk lurte vet døm vel åssen man gjør det nå :D seff kommer det mere.. noen video tutorials snart tenker jeg

Del denne siden