Motion Tracking problem i After Effects!

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av LokeProductions, 6 Jan 2012.

1. LokeProductions

LokeProductions Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg holder på å lære meg After Effects, og en av tingene jeg ville lære var motion tracking. Når jeg har tracket en video så kan jeg ikke "apply" trackinga til videoen. Noen som har hatt dette problemet før og evt. vet hvordan man fikser det?

2. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Motion Tracking problem i After Effects!

Du å velge et target, for eks. et null object. Trykk på edit target.

Om du ikke allerede vet om det, anbefaler jeg videocopilot.net når du skal lære deg AE. Der fins det også noen beginner tutorials hvor du lærer basic ting, som bl.a. tracking.

Sist redigert: 6 Jan 2012
  3. LokeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har gått i gjennom de basic tutorialene på den siden. Skal prøve det med null object! Takker.

4. LokeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Holder på med "Demon Face Warp" tutorialen på videocopilot. Jeg fikk en dårlig track så jeg måtte ordne på hver frame. Siden jeg ikke kan "apply" det til videoklippet vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

5. MadsA

MadsA Citizen

Pleier alltid å applye targetet til et null object og parente alle objektene som skal følge tracken. Smarteste måten.

6. LokeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg følger denne tutorialen: http://www.videocopilot.net/tutorials/demon_face_warp/
    Når jeg skal "stabilize motion" så kommer effekten "warp stabilizer" opp i stede. Jeg kan ikke sette track point! Dette irriterer meg siden jeg ikke får fulgt tutorialen! Noen som vet hva jeg må gjøre?

7. MadsA

MadsA Citizen

8. MadsA

MadsA Citizen

Så forresten hva som er galt nå. Der det står Track Type, må du velge "Stabilize" i stedet for "Transform", som det står nå. Da skal det være mulig å velge filmklippet som target og applye tracken.

9. LokeProductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Det fungerte! Innså at jeg må få skuespilleren til å holde hodet på samme plass bedre. Fikk til å stabilisere klippet og det var det jeg trengte hjelp med. Takker!

10. MadsA

MadsA Citizen

Det du kan gjøre, er å sette to blå små merker i panna til personen, da vil det være mye lettere å tracke. Dette er det lett å fjerne igjen i After Effects. Tracken vil bli mye smudere da!

Del denne siden