musikk til slåssscene????

En tråd i 'Musikk' startet av jasonX, 16 Jun 2004.

1. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg holder på med en ny film nå sammen med noen kompisser....

og vi finner ikke noe passende musikk til en slåssscene...

det skal være i skogen mellom to slags monstre....

har du ett godt forslag på lager?????

2. b1rken

b1rken Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nå har du laget mange poster om denne filmen din, hvorfor ikke slå alle sammen til en ? Sa det til deg for noen dager siden.

Du må prøve og finne noe musikk med mye trommer. Helst raske slag på trommene. Her er en jeg kommer på:

Iron maiden - rainmaker

3. mytofilm

mytofilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    paul gilbert - metal dog

verdens raskeste skala på gitar :)

4. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

For guds skyld. Ikke stjel annen musikk. Lag din egen! Eller få en du kjenner til og lage den! Amatørfilmer ser 50 % billigere ut hvis du slenger på en eller annen fet, kjent sang.
    En kompis av meg mekka all musikk på filmen min Nabo i nød.
    Har du ikke sett den?! Stakkars deg! Ta en titt:
    http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1#cat
    :wink:
    (snik reklame...)

Det gir filmen mer personlig preg enn at jeg hadde lasta ned Lord of the rings soundtracket å slang på det...
    (BTW så vet jeg at jeg har gjort det i Hocus Pocus. Men musikken er midlertidig.)

5. andy

andy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    MEN, det er ikke bare bare å få noen til å mekke musikk. vi driver mye med musikk selv, men sliter med å få komponert musikk. OG det er veldig lett at musikken du lager selv høres billig ut(ikke kritikk til noen). har opplevd at musikk jeg/vi har laget er så dårlig spillt inn at når det blir kjørt gjennom redigerings programmet hørres det FÆLT ut. mye pga dårlig opptaks utstyr.
    selv leter jeg mest etter mest mulig "non-mainstream" musikk. så folk ikke kjenenr det igjen og får assosiasjoner med andre ting osv osv.

men egenmekka er best hvis det blir gjort skikkelig.

6. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du ikke skal mekke musikk selv så vil jeg anbefale deg noe
    Rage against the machine musikk. Det som er fordel med den musikken er at de ofte spiller ihvertfall et halvt minutt før de begynner å synge. Varer slåssscenen mindre en et halvt minutt, så kan det da bli dobbelt så kult. Sangene deres som jeg anbefaler mest er:

Killing in the name of og Justify

7. Blodstrupmoen

Blodstrupmoen Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Papa Roach - Blood Brothers

8. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er enig med EvilAsh og er av samme oppfatning som han. Men dette er ikke min film og siden jeg også er interessert i filmmusikk, føler jeg at jeg bør komme med noen forslag!

Hvorfor i alle dager ikke velge noe mer tradisjonell filmmusikk i stedet for et eller annet band som har en eller annen sang med høyt tempo?

Personlig ville jeg til denne scenen kanskje gått for noe musikk fra Gladiator? The Barbarian Horde ville nok vært et godt valg!

Men egentlig er det helt umulig å si hva slags musikk som passer til "en slosskamp mellom to kjemper i skogen". En hver film har sin egen stil, og en hver scene sitt eget liv, stemning og tempo/tempoforandringer. Det er derfor egentlig komplett umulig å si hva slags musikk som passer til denne scenen uten å se hele filmen!

Jeg synes også du bør tenke igjennom selv hva slags musikk filmen din skal ha. Nå har du flere topics på dette forumet som gjelder musikk til forskjellige scener. Du får forskjellige svar hver gang og det vil føre til at musikken i filmen din ikke henger sammen! Nevn en bra film hvor musikken ikke henger sammen!

Kopibeskyttet musikk gir deg også store begrensninger når du skal vise filmen din. Tenk på det også!

Lykke til videre!

9. kattefisk

kattefisk Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Selv pleier jeg å bruke musikk av band som er mindre "allmenn" kjent og gjerne demoband. Ettersom jeg selv ikke er noen kløpper til å lage musikk og ikke kjenner noen som lager musikk retta mot film blir det ofte til at det er løsningen.

10. Pyroo

Pyroo Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    ok

Noen basiske ting som er viktig når jeg jobber med musikk til filmer som meg eller mine venner har filmet.

* du bør ha riktig utstyr, minidisc, et greit eksternt lydkort.
    * et par mennesker som kan spille instrumenter.
    * til den scenen du beskrive trenger du trolig noe progressivt som starter i en grei fart og bygger seg oppover for å bygge spenning, men det må heller ikke ta oppmerksomhet, for musikken skal ikke ta oppmerksomhet, bare være der som en ting som blendes inn.
    * litt rocka stil eller orkester er alltids best, orkester er litt vanskelig å få tak i så da tar man rocka og alle kjenner noen som er i band få de til å lage musikk til deg hehe :p

detta gikk litt i surr, men film-musikk er ikke det aller vanskeligste, men alikevel det er ikke lett heller

Del denne siden