Musikkvideo

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av HongKaakon, 11 Apr 2013.

1. HongKaakon

HongKaakon Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, min første post her inne. Har endelig besluttet å bli medlem :)
    Gleder meg til å bli mer aktiv!
    Er ute etter å bygge et nettverk, men også få konstruktiv kritikk på mine filmer da jeg alltid ønsker å bli bedre.

Her er min siste film, et oppdrag jeg gjorde for et band:
    [video=vimeo;62947942]https://vimeo.com/62947942[/video]

Hva synes du? :)

Hong Kaakon

hongkaakon film | tomegill.com

2. frig2

frig2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Musikkvideo

Heisann!

Først og fremst: veldig mye bra! Mange kule locations, spesielt ved sjøen og i skogen. Liker mange av bildene!
    Rett på sak: Syns godt du kan jobbe mer med komposisjonen av bildene. Jeg tenker da spesielt på plassering av objekter i bakgrunnen og forgrunnen, men også plasseringen av fokusobjektet. Mange av bildene fremstår som veldig flate, ikke på grunn av gradingen, men fordi du har stilt deg rett foran ansiktet eller instrumentet til en av artistene og satt kameraet på record (se for eksempel 00:33, 00:35, og 00:41). Det er en grunn til at bildet rundt 01:00 ser utrolig mye bedre ut, her ser det ut som om du bevisst har plassert bandet for å fylle rammen, bra! Bildet ved 00:31 ser også flott ut. Stor dybde og lyset faller nydlig på ansiktet til vokalisten, lag flere slike bilder! Jobb mer med å sette objekter i forgrunnen, f.eks filme "gjennom" andre instrumenter og bandmedlemmer, og plassering av artistene i forhold til bakgrunnen (gi det perspektiv og dybde!), så kan jeg garantere deg at nesten samtlige bilder vil se mer profesjonelle ut.

Selv mener jeg at en blå container (00:39) er relativt lite interessant, men med litt mer gjennomtenkt vinkling, en gitarist som ikke virker som om han er klemt inn til siden, en trommis som ikke nærmest slikker vokalisten på skulderen, og et klesplagg (eller hva enn det er) som ikke virker som om det er hengt opp for å skjule et eller annet, kan det bli kult. Ha alltid tredelingsregelen i bakhodet også, så kan du heller bryte den mer bevisst. Se bildet på 00:45, hvor trommisen har forsvunnet helt. Det virker i all hovedsak som om ting har havnet litt tilfeldig rundt omkring i bildene. Kanskje er dette bevisst, men jeg syns ikke det ser noe bra ut. Før du setter på record neste gang - stopp - se ordentlig på bildet én gang til, hva kunne vært bedre? Det som får bilder til å se bra ut ligger ikke i kameraet, men i det som skjer foran og bak det.

Steadicam-bildene av bandet i skogen blir litt ensidige. Det ser liksom ut som om de står på en linje og du kun beveger deg fra side til side. Hvorfor ikke utnytte bevegelsesmulighetene mer? Du kan jo plassere folka foran og bak hverandre, bevege deg rundt, imellom, bak óg foran dem for å skape mye mer interessante bilder.

Jeg mistenker at du egentlig kan alt jeg har nevnt, for flere av bildene virker veldig gjennomtenkte, og ser deretter flotte ut.

Det virker også som om vokalisten er litt ute av sync enkelte steder - slikt trekker alltid det helhetlige bildet ned.

Alt i alt en fin produksjon! Skulle gjerne skrevet litt mer, men er så fordømt trøtt at sengen kaller :)

3. HongKaakon

HongKaakon Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Musikkvideo

Tusen takk frig2! Veldig mye bra kommentarer her som jeg definitivt skal ta med meg videre til neste produksjon!
    Setter enormt pris på den tilbakemeldingen. Konkret, saklig og enkel å forstå!

Ha en nydelig helg videre! :)

Del denne siden