Nedtelling

En tråd i 'Programvare' startet av Filip, 4 Feb 2004.

1. Filip

Filip Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Noen som vet hvordan jeg kan få til nedtelling i premiere? Vil ha noe som ser litt old fashion ut, med litt hakking og grain..
    Er dette noe som kan lastes ned som avi et eller annet sted, eller må det lages som titler med effekter?

2. JackieChan

JackieChan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    du kan jo lage en gif animasjon og.
    Men det skal være innebygde greier. JEg brukte det da jeg lagde reklamefilm som gikk på tv2 men husker ikke helt hvor det var.

Det var reklamefilm for aktive foreldre. noen som har sett den?

3. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann!
    En counter som teller ned ligger innebygget i Premiere, så der er du heldig!

Klikk på den tredje knappen fra venstre i knapperaden som ligger i nederste kanten av vinduet der filmsnuttene du skal bruke i prosjektet ditt ligger. Da vil du få opp en boks hvor du kan velge Title, Black Video, Offline file etc. Velg Universal Counter og du finner det du leter etter.

Ta en kikk på bildet under. Knappen er merket med rødt rundt.

Du kan få det til å se litt "old-fashion" ut ved å enklest bruke noen av filterne i Premiere. Jeg har brukt filtrene Tint , Noise og Strobe med innstillingene som på bildet under for å gi et greit resultat. Legg merke til utseendet av counteren på bildet over kontra på bildet under så ser du forskjellen.

Dette blir en veldig enkel, men "grei nok" counter. Eksperimenter litt med innstillingene på filterne får du det nok til.

Lykke til!
    -Kjetil

4. Filip

Filip Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Tusen takk for svar!

5. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt: