Nettside

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av -Tommy-, 6 Jan 2008.

1. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen som kan sende meg en link der man kan få lage egen nettside, som ikke koster alt for mye?

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man burde utdype mer info i navnet på tråden.
    www.freewebs.com eller noe sånt? Der kan man lage gratis nettside slik jeg har forstått det.

3. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det som er med gratis nettsider er at man må feks ha www.freeweb.com/navne på din nettside. Det jeg leter etter er et sted der man kan få kjøpt en nettside og velge navn feks www.blubird.net eller .com osv. Noen som kan sende meg en link
    :roll:

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    www.domeneshop.no?
    Men tror ikke de tilbyr å lage nettsider for folk. Man kan dog bestille domene og videreføre det til freewebssiden sin. Eller home.no osv.

5. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    www.dot.tk kan man få gratis navn på siden. og på http://www.tripod.lycos.com/ kan man få en gratis internett side. den er litt mer avansert en freewebs og kan ha mer en 6 sider.

6. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den tiden når serverleie kosta en formue er over. Idag får du kjøpt både domene og serverleie billig. Så glemm alle de gratis løsningene. Skaff deg domene og lei plass på server. Du må ha råd å betale ca. 10,- /mnd.

Prøv cliche.no, one.com eller søk på nettet. Det finnes millioner av hosting firmaene som konkurrerer mot hverandre. Du kan få til og med gratis domene. Løp og kjøp!!!

7. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man har da aldri behøvd å betale en formue.
    Det er snakk om å velge riktig. Jeg anbefaler ikke å bruke leverandører som one.com. Disse stapper serverene sine fulle av kunder og går for kvantit framfor kvalitet, som det heter så fint.

Vil heller anbefale deg genialt.no eller subsys.no. Har hatt meget god erfaring med dem begge. Du må kanskje betale litt mer enn du ville hos one.com, men du vil også derfor bli mye mer fornøyd.

Hvis du er ute etter noen som kan utvikle en webside for deg, kan jeg hjelpe deg. Du kan ta kontakt på mail: jarand@jfm.no eller msn: jarand@telemarkweb.no.

8. -Tommy-

-Tommy- Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    takk alle sammen 8)

9. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Domeneshop er veldig bra! Har hatt to domener der, og er veldig fornøyd.

10. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå må du slutte med markedsføringen din. www.one.com er perfekt. Ikke prøv å fortelle meg at genialt, eller subsys bruker dedikerte server for hver eneste kunde. De selskapene du nevner stapper så mange kunder inn i en server som systemet tillater. Alle gjør det. Derfor heter det Hosting. Jeg blir ikke overrasket dersom jeg finner ut i ettertid at både genialt og subsys kjøper tjenester av one.com.

11. havardb

havardb Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
  12. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  13. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    - At det er ingen begrensning på overføringen er bare tull, og er en av grunnene til at jeg ikke anbefaler one.com. Det er ingenting som heter ubegrenset overføring. Hvis trafikken overstiger det som er ones maksgrense for trafikk pr måned, får du en advarsel. Hvis det fortsetter blir kontoen din stengt. Denne grensen er ikke særlig høy, og har selv opplevd det. Ubegrenset overføringen finnes ikke.

- Gratis blogg kan man ha på alle webhoteller.

- Billig vil ikke si bra. Billig er et tegn, som jeg sa, på kvantitet og ikke kvalitet.

- Live chatten har ikke peil. Jeg har ofte kunder med webhotell hos one.com og dem vet ikke engang hva en ip-adresse er (det var seriøst, og ikke ironi).

Andre negative ting
    - Kan ikke stille på php.ini
    - php kjøres i safe-mode som ødelegger for en god del ferdige script du finner både gratis og som koster.
    - Ikke lov å oppbevare filmer, musikk eller .zip filer på serveren (har selv fått dette slettet uten forvarsel).
    - Stengt for mod_rewrite
    - Nok en gang. Du kan verken ha lydfiler, videofiler, <ip/rar elelr andre nedpakkede filer. Da vil kontoen din bli stengt.

One.com sier du kan gjøre hva du vil, men når de finner ut at du gjør noe dem ikke liker så stenger de kontoen din. Useriøst, mener jeg.
    Igjen, vil sterkt anbefale degt å velge noe annet enn one.com. Jeg nevnte geinalt og subsys fordi dette er sleskaper jeg har hatt god erfaring. Velg gjerne noe helt annet, men utforsk litt hva du velger.

14. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Finnes det ingen moderator her på bruket som kan splitte tråden og rydde opp litt?! :roll:

For å svare på trådstartes spørsmål;
    Skal du ha domene og hotell har jeg selv erfaring med ServeTheWorld og One. Av disse to er One helt klart billigst (har to domener der selv på 40GB og 10GB) - mens du har flest muligheter til endringer og innstillinger (ftp-kontoer, mysql-databaser, etc..) hos ServeTheWorld. Etter et år hos One vil jeg mest sansynligvis gå tilbake til STW pga. de mulighetene man har der. Man får det man betaler for!

Det med å lage egen nettside kan være ganske enkelt. Om du ikke har særlig anelse på HTML, CSS og sånne ting selv, kan en fin start være å bruke Wordpress, eller andre content management system (CMS) som f.eks. Mambo, Joomla eller PHP Nuke. Det enkleste er helt klart Wordpress, og det finnes mye bra maler her som du fritt kan bruke til siden din. I tillegg finnes det plugins som f.eks. lar deg lage fotogalleri, videogalleri etc. veldig lett.

15. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Beklager hvis det gikk alt for langt offtopic, men hater å ikke kunne svare på spørsmål på dette forumet uten at noen skal komme med rettelser, negative utalelser (går ann å formulere seg høflig) osv. Når jeg ble angrepet av Jestorius, for å prøve å hjelpe Tommy, tok jeg saken videre for å prøve å bevise noe ved å svare slik jeg gjorde, men ser ikke ut som det hjelper.

Min anbefaling er å se etter noe annet enn one.com. Min personlig anbefaling kan ikke engang Jestorius si er feil.

16. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er forsåvidt enig. Til tross for at jeg ikke har opplevd problemer med One.com, vil jeg ikke anbefale det, med mindre økonomien er et issue.

17. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vil også opplyse om at en pakke fra one.com, som skal koste 10,- måneden, koster 400,- første året, inkludert domene.
    En pakke fra subsys.no med 1GB plass og inkludert domene koster 525,- i året.

18. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette var ditt svar på at jeg anbefalte trådstarteren å kjøpe domene og leie plass for ca. 10,-/mnd fremfor å benytte seg av gratis webhosting.
    Se quote nedenfor.

.....................................................

Jeg trodde at trådstarteren var ute etter billig web-løsning, men å ha lest en litt ( ikke alt, gidder ikke lenger) av det du har skrevet som argumentasjon mot one.com, jeg må si igjen at slutt med å spre feilaktig informasjon.

Skalerbarhet. Spør en som vet hva det betyr dersom du ikke vet hvordan serverdrift fungerer.

Dersom du, eller noen du kjenner har opplevd at kontoen ble stengt, det var pga missbruk av avtalen. Ikke noe annet. Ingen stenger kontoen din pga zip eller andre arkiverte filer. Jeg har ikke mindre enn 18 domener spredt mellom de 2 selskapene som brukes hovedsakelig for oppbevaring av video- og lydfiler. De filene er for offline visning for kunder. Jeg trengte en leverandør uten begrensning når det gjelder trafikk og dataoverføring. Derfor er jeg hos dem. Alt fungerte bra og har aldri opplevd nedetid eller tapte filer.

Herved er saken fra min side avsluttet. Lykke til Tommy.

19. jaran

jaran Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det var ett delevis svar til ditt innlegg, og ett delevis svar til trådstarter. Man må da få lov til å ha forskjellige meninger her på forumet? Hvorfor skal vi ellers ha dette forumet. Trådstarter spørr ikke engang om gratis webhotell.

Du mener altså at mitt svar er patetisk? Gi meg en forklaring på hvorfor..
    Alt jeg har sagt baserer jeg på personlig erfaring og meninger jeg har, og fordi trådstarter spørr om hjelp så prøver jeg å gi ham det utifra mine erfaringer. Så kommer du å beskylder meg for å ha eierinteresser i disse firmaene? Ikke bare meg, men ogå Happy? Du fremmer da one.com like mye som jeg gjør med disse andre firmaene.

I tillegg sier du one.com er perfekt, og kommer med spekulasjoner rundt disse to firmaene jeg har tatt fram og om deres drift. Dette er firmaer du sa du aldri har hørt om, og blir KUN spekulasjoner fra din side. Og DU forteller meg om markedsføringsloven?

Du svarer ikke engang på det vi prater om her.

Jeg er nødt til å svare på det du skrev nederst i din forrige post (som du har redigert inn), fordi du framstiller meg som en uvitende tulling.

Jeg sprer ikke noe feilaktig informasjon i det hele tatt. Nå må du forstå at det er mulig for to forskjellige mennesker å ha to forskjellige opplevelser av en tjeneste.

Jeg er full klar over hva skalerbarhet, og hvis du refferer til det jeg sier angående fulle disker har det ingen sammenheng. Isåfall les det jeg skrev en gang til.

At kontoen min ble sperret har selvsgt noe med at jeg har brutt rettningslinjene til one.com. Der det blant annet står at det ikke er lov med video, musikk, zip og rar filer på serveren. Dette har jeg pratet med suppport om, og de tilalter ikke dette. one.com stenger kontoen på grunn av zip og arkivert filer så lenge de lenkes til mot webben. Hvis de ikke gjør det, fjernes filene fordi det står i avtalen at kontoen ikke skal fungere som en oppbeavringsplass/lagringsplass for andre filer.

At du ikke trenger noen begrensing viser til at du ikke har hatt ett webhotell med mye trafikk. Da ville den blitt stengt med en gang. Som sagt dette er min erfaring og jeg har opplevd det selv.

Jeg må da få lov til å si min side av saken, slik jeg har opplevd one.com? Du prøver å overtale meg til en mening jeg ikke har. Jeg har ingenting i veien for at du er en fornøyd kunde av dem, men jeg har pratet med såpass mange folk som har hatt masse problemer med one.com (i tillegg til meg). Jeg har hatt flere kunder med webhotell hos one.com, hvor one.com har oppført seg som tullinger i visse sammenhenger.

20. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå må jeg spørre deg Ola , hvorfor vil du ikke anbefale one.com dersom du ikke har opplevd problemer med one.com? Som sagt har jeg ingen engasjement i de respektive selskapene, er bare nyskjerrig.

Del denne siden