Noen som gidder å lage en logo?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Bredesen, 19 Aug 2007.

1. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ingen? :cry:

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Bare ikke spør Ola Haldor, da blir han sint og fornærma.

3. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I would if I could, but I can't so I won't.
    Or I can, but you won't like it anyway...

4. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det lønner seg aldri å begynne å mase under ett døgn etter at man har spurt om noe. Det kan hende folk har annet å drive med i frihelgen sin enn å svare på spørsmål. Når det gjaldt Bredensens logo tok det ca. fem måneder fra han ba noen lage en og til han virkelig fikk en som kunne brukes. Så du bør kanskje ikke begynne å bli utålmodig før i september!

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha, den var god. Jeg blir ikke sint og fornerma før du ber meg om å gjøre en jobb som krever x antall timer jeg vil ha betalt for - og du vil ha det gratis eller nekter å betale. DET ville gjort meg sint og fornerma.

Men logoer er ikke min kind of thing. Idents, kanskje. :)

6. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    siden jeg fortsatt er bakfull fra i går og andreas ringte og vekte meg så hadde jeg lyst å tegne en logo, men fant fort ut at jeg ikke klarte å finne et program tilsvarende paint på macen. så da ble det desverre ikke noen tegnelogo.

jeg synes det er merkelig at folk er så giddalause at de ikke gidder å sette seg ned å lære seg det å lage en logo engang... noe som er så enkelt, og tar max 4 timer dersom man leser litt på nettet. kanskje det tar litt lenger tid dersom man har en sugen internettlinje og må vente lenge på å laste ned programvare, men uansett, gjør man det selv, får man jo akkurat det man vil ha også..

7. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det jeg trengte den til idag er allerede brent ut, så ingen grunn til stress der. Så, hvis noen gidder og ta på seg jobben med og lage en til september, så blir jeg glad. :D

Ustabil-Kim: Jeg vil gjerne at den skal bli bra, og dermed utelukker jeg meg selv ganske kjapt. Og etter og ha sett hvor mange flinke folk det er her, så håpet jeg at noen har ville ta på seg jobben. Jeg kan desverre ikke betale dere noe, men takk i rulleteksten(e) er en selvfølgelighet.

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Men du blir ikke flink til noe som helst uten å prøve selv, Eruondo. Skal man gi blaffen i å lage film fordi noen kan det så mye bedre? Skal man ikke begynne pottetrening fordi faren din allerede kan å bæsje rett i skåla? Øvelse gjør mester. Hvis du starter øvingen, og er iherdig, så kan det hende du er bedre enn alle på forumet her i logolaging på bare et par år.

9. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Javel, jeg gir meg.

Hva slags program bruker jeg for og lage en intro? Ett eller annet animeringsprogram, går jeg utifra? Noen som har noen linker til god freeware?

10. rvideo

rvideo Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Slapp av, skal lage en gullsplatter logo med svart bakrunn og vampyr til september, med lyd. og lys og slikt.

Men kan ta noen uker før jeg får satt av litt tid :)

Jeg er forøvrig ikke enig i at man skal lage alt selv, det er svært få filmer hvor en person står for manus, regi, opptak, klipp, musikk, animasjon, lydeffekt etc.

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Du misser poenget mitt litt. Jeg mener at så lenge man driver på amatørnivå, så kan man jo prøve å finne ut av det man har mulighet til på egenhånd hvis man har tid til det. Finne sin nisje.

12. MrJonez

MrJonez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    SMRT!!!

Bare stjel en eller annen logo fra et annet selskap. Ingen legger merke til det uannsett.

Selv har jeg brukt logoene til Disney™, Lucasfilm™, Universial™ og selvfølgelig Andyax Productions™.

Det eneste du gjør er å forandre på en av bokstavene, og ingen kan anklage deg for plagiering!

Feks: Disni™ / Lukasfilm™ / Univørsial™ / Ændiæx Productions™

:wink:

13. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: SMRT!!!

Hvis du tror at det å forandre en eneste bokstav er nok for å unngå anklager om plagiering, er du i beste fall en smule naiv. En annen sak er at man neppe blir beskyldt for plagiering uansett hva man gjør, da de store selskapene sikkert har annet å drive med enn å følge med på hva som rører seg i et ungdommelig, norsk amatørfilmmiljø.

14. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Flott! Da kan jeg bruke den, mens jeg ser på mitt eget mislykkede forsøk og gråter...

15. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; det er utrolig hvor mye tid og arbeid folk legger ned i de fem første sekundene av filmen sin, mens resten av filmen forsvinner bort i ingenting. Hvor teit er det ikke når publikum tenker "Det var en fet intrologo, men filmen sugde" også har du ikke engang laget logoen selv? Hvorfor bruker ikke folk bare vanlig tekstplakater? Det sier mer enn nok, og på vårt nivå er det viktigere å lage en logo/navn som best fanger vår kreative essens. Hvor ofte sitter man igjen og sier "Dæven det var en kul intro til Fox Searchlight, den er pinadø mye bedre enn den vanlige til 20th Century Fox"?! Man må ikke forlucase seg med fancypancymig. Hver eneste sceneskift må ikke tydeliggjøres med en Windows Movie Maker dissolve, og logoen må ikke inneholde blodsprutende vampyrer. It's just gotta tell us who you are so that we avoid your next production, man.

Og det er en ting ingen ser ut til å lage lengre, og det er EKTE intrologoer. Hva med å skrive Vampiric Productions med blod på en vegg, gulv, tak, eller puppene til ei jente?? Alt må ikke være CGI. Man kan gjøre ting virkelig. Hvis alt du lager er voldelige actionfilmer kan du lett bare ha noen som skyter vilt etter noen andre som intrologo, også kaller du firmaet for SHOOTING - "Where every shot is to the head". Hvor er den kreative sjela?

16. pgokland

pgokland Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    stiller meg bak de vise ordene fra dahl, faktisk.

17. rvideo

rvideo Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vampiric intro

Vampiric intro-ferdig

Slang med litt animert bakgrunn jeg hadde liggende.

Kunne sikker vært lenger, større skrift og alt mulig slikt, men jeg sier meg fornøyd for en freebie.

Du kan se en versjon her. send meg en PM om du vil ha den, så skal jeg rendre ut med DV codec til deg.

18. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Noen som gidder å lage en logo?

Beklager, jeg ventet til September, så var den ferdig allerede i mai!!
    Tusen takk, den var konge, og jeg vil gjerne ha den!

Del denne siden