Noen som har noe forklaring eller noe på dette?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av stansen, 2 Jun 2008.

1. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Heisann

Noen som har en forklaring på hvordan dette lar seg gjøre: www.hadlowpro.com . . . Noen som har en vettu forklaring eller noen synspunkter annet enn att den mannen er syk! hehe :)

2. danielfah

danielfah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den filmen var jo proppet med effekter, er det noen bestemte du lurer på?

(Ganske kul video i grunn, men det ble lit vell mye effekterover et litt for langt strekk av tid...)

3. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Liker det.

4. Meii

Meii Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Regner med han mener den "matrix-effekten", hvor de kjører bildet i slow-mo, og beveger kameraet rundt han..

5. LarsAndreas

LarsAndreas Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Matrix-effekt

Matrix-effekten oppnås ved å bruke ca 200 kameraer i en 120 graders sirkel rundt motivet. Ant kameraer og graders vinkel er jeg usikker på, men det er slik de gjorde det i Matrix.

6. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Alle filmnerder med respekt for seg selv vet hva de gjorde i Matrix - bullet time-effekten. Det er helt klart ikke det samme han har gjort her, dette er animert. CGI om du vil.

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Angående Matrix, diverse effekter i "Deja Vu", reklamefilmer og sikkert MYE annet, vil jeg nok en gang minne om Digital Air. De er helt vanvittig rå.. !

Og sånn utenom alt Matrix-snakket, vil jeg påpeke at vi hadde en noe lignende tråd tidligere i vår. Da kom det frem i en epost fra han bak videoen at han har gjort det i After Effects, ved å lage masker, duplisere layers og diverse dilldall for å få til de effektene det er snakk om. Og jeg er sikker på at du får et svar fra den som har lagd det, hvor han gledelig forteller i røffe detaljer om hvordan det er gjort. Send en mail og spør - verre er det ikke.

8. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ja han lagde noe lignende efffekt på sist film. eller det var lik effekt bare han drar den litt mere ut her får å si det sånn :) Han var hjelpsom med mange av sist brukte effektene men han ville ikke skrive hvordan han hadde fått til den "matrix" effekten. Jeg syntes hvertfall det er en syk effekt men krever sikkert en del forarbeid..

Men noen som kan svare meg på hvordan jeg får in sån 3d text i Ae? Bruker for det meste cinema4d. Noen som har peil?

9. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Rendere til et format som inneholder farger så vel som alphakanal (min favoritt er TGA @ 32bit) og sleng dem inn i compositionen din.

10. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker Ola. Bruker du cinema4d? ser att de kan rendre til after effects eller har en after effects plugin.

Og ett spm til her: http://www.snowkitefilm.com/files/andy_ripoff.mov noen som har noen formeninger hvordan dette gjøres, karen ville ikke si meg hvordan han gjør det, men sa att allt gjøres i AE

11. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ingen peiling på Cinema 4D. Bruker utelukkende LightWave 3D.

Men det er jo lett sak å gjøre den teksten. Lagre en still fra prosjektet i AE, og legg det som bakgrunn i 3D-programmet, lag teksten og tilpass den komposisjonen av bildet, lyssett etc så den ser fin ut, og fjern bakgrunnen før du renderer til TGA m/alpha.. Så er det bare å slenge inn i AE.

Måten han har gjort det der på er å filme med to kamera, og det punktet der de stopper tiden, bytter man fra den ene kilden til den andre. Helt eksakt fremgangsmåte aner jeg ikke, da jeg ikke har vært borti lignende selv.

12. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker. da gleder jeg meg til å teste det. Brukte lightwave før selv, men gikk over til cinema4d.. Syntes begge program er helt rå :=)

Hmm. ja han må vell filme med 2 kameraer, Så det er ikke mulig med 1 kamera tror du? mulig å bruke comp kamera til noe her a?

13. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du må ha minst to fysiske kamera i opptak for å få perspektivendringen.

14. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja. lurer på hvordan de får til att det blir så smooth overgang fra det ene kameraet til det andre, Må testes ut :)

15. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I mine øyne ser det ut som det morphes fra det ene til det andre. Om du går gjennom klippet frame by frame er det ikke så "pent"..

16. jall

jall Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Noen som har noe forklaring eller noe på dette?

Er det noen som har fått til denne matrix effekten?

Jeg har letet en del på nett, men kan ikke finne noen tutorial på dette.

De har fått til en lignende effekt i denne her på 3:48
    http://www.vimeo.com/2453012
    De effektene på www.hadlowpro.com er fremdeles en del kvassere.

Del denne siden