Noen som kan noen av disse effektene?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av stansen, 1 Apr 2008.

1. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Heisann

har drevet med AE en god stund, men jeg så en film her om dagen som fikk øynene til å stå på stilk. Noen som har peil på hvordan jeg får til effektene som er på 01.34min og 02.15min på denne filmen: www.hadlowpro.com den første er mest viktig. Håper noen har peil. eller vet om noen tutorials

2. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den første effekten aner jeg ikke noe om.
    Men den andre ser ut som en filmburn effekt.

Det var en diskusjon om den her for noen uker siden.
    Søk den frem.

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå driver'n å snakker med seg sjøl att... Stansen er jo helt klart bare Stian Svendsen som har fjernet noen av bokstavene i navnet sitt. Bare å fjerne i-en i Stian og Svend i Svendsen. Bare ignorér det, så slutter'n snart.

4. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nei desverre jeg er ikke Stian svendsen. OG hvorfor skulle jeg svare med meg selv? da hadde det vært lite vits å skrevet inn noe i det hele tatt! Lurer så fært på hvordan de har fikset så filmen henger igjen sånn. Noen som har noe peil på det? trenger ikke bli hvit bak der men att den bare henger igjen. Hvordan overlay skal jeg bruke.. jeg skrev feil tid til deg/dere. mener effekten som kommer 02,17min på www.hadlowpro.com noen som har peil på hvordan de har fått til det?

5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hnnnnnnnnnnnng!
    Driten bufrer jo bare.

6. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hva mener du? noe peil hvordan han gjør det og om det er mulig å gjøre det i AE?

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det første jeg tenker når jeg ser klippet der videoen "henger igjen" er at de har filmet med høy framerate, evt. har en sabla rå plug-in for å få slow motion til å bli så jevn.

Måten jeg ser for meg jeg ville løst dette på er å lage en matte med levende video, og manuelt flytte den slik at den dras med til venstre, slik at den "henger igjen" der den dukka opp.

På 2:17 er det uten tvil høy framerate som er greia. Og når kamera bytter plassering har jeg ingen annen forklaring enn det samme teknikken som ble mest populær pga. sin bruk i The Matrix. Bullet time.

Ellers er det et firma som spesialiserer seg på å "stoppe tid" - Digital Air. De er helt RÅ!! - http://www.digitalair.com/

Edit
    Når jeg ser det klippet av at kamera skifter posisjon på nytt nå, frame by frame, ser man tydelig at arma hans er noe snodig inntil siste frame da den "popper ut". Det sier meg èn ting: MORPHING. :)

8. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker for svar Ola. Har testet litt på en filmsnutt jeg har. Har kamera på stativ og filmer en skikjører som hopper. der greier jeg å lage skyggen hans bakover.. bare med freez frame og ned med oppacity. det funket tårlig. Morphing? hmm. Hvordan funker det? hvordan skal jeg sette det opp?

9. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da prøver du på nytt, med en annen fremgangsmåte. :)

10. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hmm. har aldri testet morphing noe særlig, hvordan sette jeg det opp? har du en fremgangsmåte på det?
    Ola: kan du se på 5,39min effekten også? er det bare en helt vanlig zoom? må jo ha filma med en syk oppløsning får å få det så klart! eller hva mener du? også se på 5.55 og 6.09 også. der er det en annen vri. ÅÅ skulle drept får å lære meg den teknikken hehe.

11. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg sendte mail til han som hadde laget filmen og spurte hvordan han hadde gjort dette, fikk nå svar:

yeah I use after effects as well. that effect was doneby keying out the sky and motion tracking thebackground. The white dude has to be stabilised on thebackground and then parented to a null that motiontracks the background of the main guy, then youoverlay another copy of the main guy with the skykeyed to make the white emerge behind. simple!

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jada, kjempeartig aprilspøk, Svendsen. Men det er bare Ola Haldor som går på slik. Gi deg nå, mens du fremdeles har litt verdighet i behold.

13. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ja kjempemorsom den der. Men noen som er litt mere seriøse som kan svare meg på hva han mener med det han skrev og hvordan jeg kan gjøre det? driver lager en wakeboard film. og ville gjerne brukt den efekten.

that effect was doneby keying out the sky and motion tracking thebackground. The white dude has to be stabilised on thebackground and then parented to a null that motiontracks the background of the main guy, then youoverlay another copy of the main guy with the skykeyed to make the white emerge behind. simple! :)

14. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det beste for deg er å gå på videocopilot.net så tar du å går igjennom de forskjellige tutorialsene, gå igjennom basics så du lærer deg å bruke null object og motion tracking. Der er det også om å keying av sky. Der viser man hvordan man gjør alt det hvitt, så hvis du legger over en layer så kan det kanskje funke.

15. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De andre tidskodene du nevner er det gjort akkurat samme effekt som tidligere.

16. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Okay. SÅ det du mener pattern er att hvis jeg fåt allt hvit og greier å motiontracke bakgrunnen til null punkte, også deretter legge filmen over til null punkte så vil det gå? også bare kjøre den ene filmen saktere enn den andre f.eks eller noe?

17. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noe klønete formulert, men ja. Det vil virke veldig vanskelig og knotete inntil du løser problemet - og straks det er løst, vil du se hvor lekende lett det er.

Jeg har ikke noe materiell her som egner seg til å prøve meg frem på dette, og jeg tror ikke jeg greier å forklare det bedre enn han som svarte på mailen din. Om du knapt har rørt After Effects vil jeg anbefale en god rundtur på nett (videocopilot inkludert) for å lære basics, og litt mer enn bare basics.

18. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg har drevet med AE en stund, og fikser fint advanced sky replacement osv! men er ikke det som er probet her, det er att det skal stoppe sånn som den filmen gjør og bli liggende en hvit fyr bak. er 0 stress å få keya ut bakgrunnen. men det er effekten jeg lurer på, må jeg da kjøre klippet litt etter "orginal" klippet da? og får å få den mannen hvit må jeg kjøre luma mate eller noe? hvis det var litt klønete formelert kan vel du formelere det litt lettere for meg? eller? kanskje jeg fårstår mere da

19. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja og hvis du tar freeze frame på de andre lagene hvor det skal stoppe. Så vi vel da den hvite omrissen bli igjen. Er ikke sikker på dette selv, men du kan jo prøve noe sånt. For hvis du legger et nytt lag med filmen over de andre og bare tar keyframe når de skal starte og når de skal freeze.

20. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det funket faktisk. Eneste jeg sliter med nå er å finne gode tracking punkter. Noen tips der? er liksom ikke noe å sette fast punkte i hehe! funker dårlig med bare en blå himmel

Del denne siden