Noen som kan noen av disse effektene?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av stansen, 1 Apr 2008.

1. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det ikke bare å ta tracking frame by frame så flytter du punktene etter?

2. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har fått til det meste nå, men sliter litt med keyingen da, men du, når jeg skal keye ut f.eks bare himmelen hvordan gjør du det? jeg prøver med colorama og gjøre det HELT svart hvit det funker men da fjerner jeg også en del av vannspruten får den er også lys. Hvordan får jeg bare til bakgrunnen a? lage en mask? eller har du noen tips å komme med der?

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Prøv med Colorama. :)

4. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er jo akkuart det jeg skrev att jeg har gjort hehe:) Men sier att jeg keyer bort vannsprut osv også får det er jo like lyst. Så lurer på en metode å ikke ta med det på? er det ,ulig lage en mask eller noe? bare lage en mask av det jeg skal ta bort eller har dere noen ideer eller teknikker?

5. drunkenM

drunkenM Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette er en ren teoretisk del jeg kom til å tenke på.
    den effekten ved 01.34.

noe som kan gjøres, men vil ta litt tid er å ta den frame for frame i photoshop?
    Noen som vet om det er en mulighet? (som kommer til å ta litt tid)

må si at den effekten ble dritrå hvis du ser på 06:10!

6. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ja det er også mulig men vil ta en rimelig god stund tror jeg, er noen enklere metoder å gjøre dette på. har fått det til sånn halvies, men sliter litt med å keye bort bakgrunnen ogsånn. også tror jeg du må sette op motion track manuelt får er ikke særlig mange track spots du kan bruke. hehe. Takker for alle tips her. hadde drept får å lært meg noen av disse effektene :) hehe

7. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg ville animert dem manuelt. Er jo ikke SÅ grusomt vanskelig å flytte på de layerene vel? :)

8. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Flytte på layerene? hmm.
    Ola: du som virker som har litt peil her, har du noen god forklaring på hvordan jeg skal keye ut bare himmel og ikke få med noe annet? funker med colorama men er masse annet som også er like hvit som himmelen som blir med i fjerningen, er det bare å maske det som ikke skal være med? eller maske det som skal være med? Noen tips?
    har aldri testet å flytte trackern mauelt jeg, men er vell bare å finne seg ett punkt der du vil ha den og gå frame for frame og bare følge det punkte du har bestemt deg for? stemmer det?

9. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bruk en helt ordinær keyer og merk de nyansene som er i himmelens farger.Dermed er himmelen (og sikkert noe mer..) borte.

Tracking mener jeg er helt out of the question her om du ikke har noe å tracke etter uansett. Dermed mener jeg du skal bruke helt vanlig keyframe-animasjon for å flytte på de layerene med det hvite som henger etter.

10. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Okay. skjønner. men da skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg må fjerne bakgrunnen også? Hvis jeg ikke tracker bakgrunnen så vil vell den hvite karen som henger etter ødelege timingen til "orginal" klippet vil det ikke?da vil det bli dobbelt opp liksom.får filmen beveger seg og den hvite karen står jo stille. Så hvis jeg animerer han bortover så vil jo hele layeren flytte seg også. hmm

11. Taabbs

Taabbs Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Når de morpher... Er det da brukt to kameraer? Lager de da animasjonen fra kamera til kamera med grafikk på en måte?

12. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nope. Hvis du leser litt lengre opp så fikk jeg mail fra han som lagde filmen om hvordan han gjorde det, hvertfall en liten beskrivelse.

Ola: en ting til, når jeg da keyer bort bakgrunnen på klippet, og får til å lage ett sånn "Spøkelse" bak han så legger den seg ikke over hele klippet, han går liksom bak orginal klippet. Hvordan skal jeg få han over a?

13. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ved å omorganisere på layerene i tidslinja? Flytt layeret du vil skal være øverst, opp.

Om du ønsker at "spøkelset" skal være under, legg det øverst likevel, og bruk en maske for å dekke til det som skal dekkes til.

14. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    da greier jeg att spøkelse blir der og greier, men fikser ikke att den blir Hvit. Hva skal til? klikker her snart

15. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er viktig å holde hodet kaldt. Jeg vet ikke hva som skal til, men å klikke er neppe det som skal til. Det er heller ingen måte å spørre om hjelp på.

16. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Igjen... Har du slengt på colorama? Jeg tror det er løsningen her. Om du må - precomp layerene med spøkelsene, og legg colorama på compen du har i en "master" composition.

17. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja jeg bruker colorama men er det noe vits å keyer ut bakgrunnen egentlig? Duplicater klippet 3ganger, slenger på colorama på det øverste klippet, setter track mate til invert, og da fjerner den allt det lyset til "gjenomsiktig"ikkesant? også setter jeg opp hvor han skal stoppe og freez frame, med det siste klippet som ligger på bunn, så animerer jeg posisjonen så det blir riktig med "hoved Klippet" men den blir ikke hvit av den grunn. Så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.om jeg kanskje ikke skal bruke invert eller om jeg skal bruke noen av det maten i det hele tatt?

18. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg greier ikke se for meg det du beskriver her. Kan du slenge ut noen screenshots?

19. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Er på jobb nå så har ikke tilgang til det nå :( men fikk en my mail fra han karen som har lagd dette og han skrev:

ok just quickly the guy that peels off has to be inslomo, and you have to stabilize that shot based onsomething in the background, turning it into a locked down shot. stabilise motion on that one. now the mainnormal speed guy you need to track something in thebackground and apply it to a null. you have a nulltracking the full speed background so now you just pinthe guy that peels off to the bg by parenting thestabillised slomo guy to the null. once you have thatyou just need to do your keying and overlay the mainguy .

Kan du prøve å forklare meg hva han mener her?? hehe. hva mener han med locked down shot?

20. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror du får best svar på det om du spør han og ikke meg på det punktet.

Del denne siden