Noen som kan noen av disse effektene?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av stansen, 1 Apr 2008.

1. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hey, jeg låner tråden din litt :wink:

Jeg har nettopp begynt med AE selv, og skal (selvfølgelig) prøve og lage lyssabler. Jeg har fulgt Remis tutorial, og alt funket greit. Helt til der han sa:

"Viss du har ett filmklipp så er det ved dette stadiet hvor du animerer stammen. På Time Constrols kan du klikke det fremover i filmen. Du kan ta tak i en av de fire hjørnene og dra de ettersom replikaen rører på seg."

Jeg skjønte ganske kjapt at dette kom til og ta litt tid, men ga ikke opp for det. Sa jeg satt og flyttet mitt lille hvite rektangel rundt omkring i et par timer, til jeg var rimelig lei. Så var jeg ferdig, og bestemte meg for og se hvordan arbeidet mitt så ut til nå. Så jeg begynner og se filmen fra begynnelse, men Argh!! Hva skuer jeg? Joda, mitt nydelige lille rektangel står helt stille, på den plassen jeg slapp den i siste sekundet med intenste lyssabel-kampscener, og flytter seg ikke en dritt. Jeg tror det har noe med keyframes og gjøre, men hva vet vel jeg.

Hjelp meg, noen?

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Aktiver keyframing på de parametrene du skal animere ved å trykke på stoppeklokka ved siden av parameteren.

3. Marty

Marty Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjedde til meg også en gang, med Andrews lightsaber!
    Du har nok glemt å trykke på stoppeklokka for og starte keyingen. Jeg oppdaget det heldigvis ganske kjapt ;)

4. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Stoppeklokke. Greit, takk!

5. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ok, dere har vært til god hjelp til nå folkens, men klarer dere dette?

Jeg vil lage en dør, eller en portalt av et eller annet slag, som skuespillerene mine går gjennom og forsvinner. De forsvinner akkurat idet de går gjennom døra/portalen/porten. Forsvinningen har vi ganske enkelt laget ved og pause kamera, og la dem gå ut av bildet. Noen som har et godt tutorial om hvordan jeg kan fikse dette i after effect, eller som kan forklare meg det?

6. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "If you can't solve it - dissolve it" 8)

7. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dissolve! ?

Om du vil gjøre noe mer ut av det, hva med en ripple-effekt e.l. ?

9. Eruondo

Eruondo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja, en dissolve vil bli kult. Tror jeg prøver det 8) Stay tuned for more n00b questions!

Del denne siden