Noen som kunne tenke seg å lage en intro?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av hhansf, 8 Mar 2007.

1. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg satte det vel på spissen når jeg snakket om "hvit tekst på sort bakgrunn" - men det trenger strengt talt ikke være mer enn det.

Har man en logo - altså - LOGO!!! - og ikke bare en tekst som viser hvem man er, går hvitt på sort helt supert. Ta f.eks. logoen til McDonnell Douglas - den er jo knalltøff! Hvitt på sort - funker som en drøm.

Forutsetter som sagt at man har en logo - ikke kun tekst..
    Den er jo forøvrig ganske morsom å animere også, pga de enkle formene, og de tydelige retningene den tar.

Og når jeg snakka om det med å "bli tatt seriøst" - en jalla dilldall-greie som er har ubestemmelig mange farger, treige og slappe animasjoner med ting som ikke henger på greip - timing som ikke fungerer etc - da ville jeg seriøst lurt på firmaets kredibilitet.

DreamWorks har en herlig ident som er lang, og jeg får følelsen av at den ikke kan bli lang nok. Jeg får lyst til å se mer av den verdenen den gutten i månen lever i! I tillegg er den jo helt fantastisk lagd, rent visuelt og teknisk. Den er IKKE "for mye av det gode".

2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    For å sette det enda mer på spissen :wink:

Logoen og budskapet er så og si identiske.

Det viktigste for meg er vertfall å finne det designet en vil bruke som identiteten sin, og bygge videre på den om en føler for det i ettertid

Del denne siden