Noen spørsmål om Adobe After Effects

En tråd i 'Programvare' startet av spetwols, 26 Aug 2008.

1. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Hjelp med adobe after effects cs3

Time remap er tidsmanipulering. Slow motion, fast motion og alt imellom.

Forresten, som jeg sa til deg, når du vil tilføye noe til et innlegg, så trenger du ikke å lage et nytt. Trykk på "rediger" og legg det til der.

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Når du har trykket inn stoppeklokken, så kan du sette en keyframe (illustrert av de skjeve firkantene) for eksempel på tekstens Position. Så kan du bla f.eks. et sekund frem i tid (eller tilbake for den saks skyld) og sette en ny keyframe ved å endre på innstillingene. Det vil si at teksten først kan stå på høyre side, og så har du satt den til å stå på venstre side av skjermen et sekund senere, så da bruker teksten et sekund på å gli over til den nye posisjonen - altså venstre side. Håper at det var litt forståelig.

Dette gjelder ikke bare Position, men alle steder hvor det er stoppeklokker.

Velg "Enable Time Remapping" - etter hva jeg husker. Du får da opp en ny "tidslinje" hvor det er firkanter. Finn frem til det stedet hvor du vil begynne slow motion, og sett inn en keyframe ved å trykke på keyframe ikonet helt til venstre. Så går du frem til stedet hvor slowmotion skal slutte, og setter en annen keyframe. Trykk deretter på den keyframen helt til venstre og skyv den lenger bort ifra den første firkanten. F.eks. så vil det som tidligere tok to sekunder, nå ta fem sekunder, alt ettersom hvor mye du flyttet firkanten. Håper at det var forståelig også.

3. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har sagt det før, og sier det igjen: Se noen tutorials på videcopilot.net ;) Alle basics som er nevnt her lærer du deg på et par tutorials :D

4. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Samt at du får *se* det utført, fremfor å tolke våre instrukser:)

5. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

:D ja. bare lurer på en ting. truer ikke det går i aaf cs3. men frks når man spiller av en sang i windows media player. så ser man den bakgrunnen i takten. vet om noe programm så man kan legge inn sangen og velge forkjellige sånne bakgrunner osv og lagre det som en filmfil. ? Har laget en sang men gidder ikke lage musikkvideo derfor skal jeg bare ha noe sånne enkle greier

6. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Som en grafisk designer fortalte meg en gang - unngå å strekke fonter, bruk heller bredere eller smalere font.

7. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hva er egentlig Premiere Pro CS3 ?

8. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Et redigeringsprogram. Altså, for å klippe, ikke for visuelle effekter.

9. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ok. men jeg får ikke til det sakte film greiene bare ikke :S Har prøvd masse og lett etter tut på nette men fant ingen ting om åssen man gjør det. trur noen av dere bare hadde giddet å lage en rask video åssen man gjør det ? sikkert mange andre som får glede av det å :D

10. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du tar klippet som du vil ha i en ny comp. Så høyreklikker du på klippet som ligger nede i tidslinja, finner hvor det står time. Så trykker du time stretch.
    Så velger du selv om du vil ha raskere eller saktere klipp, når du bytter fra 100% til for eks til 200% eller 50%. Prøv deg fram!!

11. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ok. men jeg har ett klipp. legger inn det klippe. så hopper jeg på sykkel. og akuratt når jeg skal hoppa så skal den starte å gå i sagte film. og når jeg lander så skal den gå normalt igjen :p

12. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Da går du etter Skeleton sin forklaring, eller følger denne tutorialen:
    http://www.videocopilot.net/tutorials/speed_variation/

13. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hmm. men der er det bare sånn att enter blir det kjempe raskt eller sakte film. så der å da gikk han i fortfilm så gikk han over til sakte og over til fortfilm igjen :S

14. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

fiksa det. men lurte på 2 ting til. Jeg filmet jeg hoppet fra 2 vinkler. så skal jeg vise de samme. jeg skal liksom dele de samtidig på kjermen. åssen gjør man det ? Att jeg deler det opp på en måte. Så hadde jeg tenkt jeg skulle lage en scene mørkere. at jeg tok mere og mere kontrast osv til lengre ut jeg kommer. takk

15. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg vil gi deg en utfordring i å si så lite som mulig.

Transform -> Scale. Position.

Curves.

Se hva du finner ut av det. ;)

16. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

OK :p jeg klarte curves Fikk till att det ble mørkere og mørkere. men den transform skjønte jeg ingen ting av. jeg laga en ny comp og la inn de 2 filmene der. så tok jeg Transform -> Scale. Position.. skjønte ikke noe mer

Edit: Fikk det til!

[Flere innlegg slått sammen. Rediger innleggene istedet for å skrive nye etter hverandre.]

17. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Noen spørsmål om adobe

Hei.. har møtt på ett nytt problem nå. inne på after effects. på time linja. fant bilde på google : http://images.digitalmedianet.com/2007/Week_33/e0ym5t22/story/adobe after effects 8.0001.jpg

den linja der man ser filmen linja og kan dra den pila over osv. når man legger inn filmen der. så blir den over hele. åssen får man den til å bli mindre. frks når jeg legger en ett klipp . så får jeg bare med litt av klippe. også vist jeg tar time remendig eller noe så ser jeg ikke de skeive 4 kantene på hvær sin side. er bare på venstre sia. åssen fikser man det. det er ikke den der man velger hvor nærme man vil se. håper dere skjøner hjva jeg mente !

også en ting til. går det av personen i af som det gr i ps ? skal ha sånn gussian blur i bakgrunnen. siden jeg ikke har adapter. åssen gjør man det ?

[Moderator] Husk at du skal redigere innleggene dine dersom du har noe mer å tilføye, ikke legge til et nytt rett etter det andre.

18. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ingen ? :(

19. spetwols

spetwols Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

det som kalles Current-time indicator også. der er det. probleme mitt er attt når jeg legger inn video der så kommer hele opp bortover hele. så om jeg trykker på play så går den bare bort til enden da bare litt av filmen er ferdig. så må jeg dra den fila fram og til bake. ogsåen stiller jeg inn hvot liten den skal bli uten endring på tiden ? Mener ikke den hvor nærme man ser ved de fjella nerdest.

20. guitareirik

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du må endre lengden på komposisjonen din. Ctrl + K for å få opp settings, så endrer du bare lengden.

Del denne siden