Non-profit filmprosjekt søker komponist

En tråd i 'Musikk' startet av OlaHaldor, 4 Jul 2007.

1. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg og en kamerat skriver på et manus. Dette SKAL bli film, no doubt. Forhåpentligvis starter vi innspilling før snøen kommer i høst.

Til en hver film (dette er en i skrekk-sjangeren) trenger vi dramatisk musikk - The Butterfly Effect har vært referanse og inspirasjonsmusikken vår så langt. Disse nervøse strykerene og rare lydene, trommer og sånn som går gjennom lydbildet er helt gyselig skummelt når man tenker seg storyen vår.

Ta kontakt på PM, e-post eller her i tråden. Jeg vil gjerne høre prøver fra ting du har gjort før. Dette er en non-profit-produksjon, og det er stort sett jeg og kompisen som står bak prosjektet som må legge ut ting for at alt skal gå opp med transport, tape, etc..

E-post: post @ olahaldor.net

2. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei. Mulig jeg kan lage noe. Du sa du ville høre det vi har laget tidligere?

Nå har jeg lastet opp en del låter som både er ferdige og uferdige. Du kan ta en titt på de, og vurdere selv. Det er mye der som ikke har noe med skrekksjangeren å gjøre da men...

De jeg lastet opp ligger her. Sjekk det ut: www.fortapt.ufilm.no/musikk

"Arabia"-sangen lagde jeg med en kamerat. Han synger. Hvis noen lager Bollywood filmer, så kan jeg lage musikk til det og. Bare lytt til "Arabia" ;)

Du kan også sjekke ut de to traileren på http://www.fortapt.ufilm.no/Video.html. Jeg har laget musikken til begge de to trailerne.

Kult med noen tilbakemeldinger på musikken og =)

3. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette var bra! Du har det med melodi og valg av instrumenter på plass, men du sitter sikkert fast med Garageband? Syns instrumentene var veldig lite dynamiske og fryktelig "stive" om du skjønner?

Den skummel musikk med beat var helt klart noe i tråd med det jeg er på jakt etter.

Om du har tid og krefter og lyst, ta gjerne en titt på soundtracket til The Butterfly effect, spesielt spor 4, "In The Basement-Knife Blackout". Kanskje du kunne prøvd å gjort en kort remake men ikke en plagiat/ren kopi ?

4. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja skjønner. Lager for det meste shuffles, og da blir det ofte litt stivt. Gjelder å krydre musikken med en del godbiter.

Skal ta en titt på den låten ja. Har du noe manus enda?

EDIT: Har nå lastet opp tre låter til for morro skyld. Du kan høre på de også hvis du vil =)

Elefantsangen - www.fortapt.ufilm.no/musikk/Elefantsangen.m4a

Denne låten er laget for en animasjonsfilm som handler om en elefant. Du ser for deg elefanten Doppy som hopper bortover i 2D ikke sant? :p PS. Etter 2 min eller no, så repeteres sangen utover og utover. Vet ikke helt hvordan jeg fikk det til, men du trenger altså ikke å hære mer enn halve sangen.

Anime_Vakker_RnB - www.fortapt.ufilm.no/musikk/Anime_Vakker_RnB.m4a

Her blander jeg litt vakker musikk med stilig beat =)

Film_Krim_spenning - www.fortapt.ufilm.no/musikk/Film_Krim_spenning.m4a

En ganske uferdig låt, men du får feelingen av en intro til en ny Krim-serie? Ey?

5. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjønner skjønner. Håper den låta gir deg en god pekepinn på hva jeg er ute etter. :) Det skal være på kanten til at du griner av redsel når du hører låta! 8)

6. subsoniq

subsoniq Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hoppla. hvordan gikk det med remaken av låta?
    olahaldor. om du har låta liggende så hadde det vært knall om du sendte den over, så kanskje jeg kan se litt på det

7. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kommer med en liten Off-Topic.

Andyax, hvordan har du laga coveret til Fortapt?
    Brukt noe spesiellt program?

8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hakvaag - kan du ikke sende PM om dette?

andyx - jeg har ikke gjort noe med dette ennå - har plutselig blussa opp mye å gjøre, registrert foretrak og får mye å gjøre nå i oppstartsfasen med det som følger med. :) Tar det når det blir aktuelt.

9. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe, tenkte jeg ikke på :roll:

10. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lykke til med foretraket dit Ola Haldor VOld Skræk Film Productions :D

DU jobber altså ikke lenger i det firmaet inni Oslo med dvd authoring og sådan any more?

11. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, det har jeg ikke gjort siden desember i fjor. Og det var slettes ikke DVD-greier det gikk ut på, dessverre...

12. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Var det comping og motion craphics?

13. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ... Og so går me tilbake til temaet. Bruk PM, folkens.

14. drummer

drummer Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Andyax, linkene dine her borte, på låtene du hadde lagt ut. Noe mulighet for å legge dem ut igjen? 8)

15. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tipper han ble presset av et plateselskap til fjernet filene, da mest sannsynlig var låtene plagiater, publicert ulovlig mot loven.
    Mye tyder i alle fall på det

16. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe. Den var god. Slettet dem fordi jeg har ikke så mye nettplass desverre. Men har laget en ny låt. La den ut for et par dager siden. Den finner du her:

http://www.axp.no/Musikk/Burned Palms.m4a

Har laget en tråd om den låten, så du har sikekrt hørt den hehe. Har også mye annet, men får se om jeg legger det ut.

17. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kan du ikke lage mp3, heller ? :)

18. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125