Noob ønsker råd!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av MortenVekter, 29 Mai 2015.

1. MortenVekter

MortenVekter Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei allihopa! Jeg har lenge gått å fundert over å kunne lage en (foreløpig) teaser til en Zombie film med en liten twist. Det finnes 10000 zombiefilmer der ute, men jeg tror å ha funnet et spennende konsept som er ganske orginalt. Men siden jeg er helt noob, annet enn å ha lest en del om emnet, så lurte jeg rett og slett på om noen kan gi råd tips til hvor jeg bør begynne? Manuset / ideskissen er i boks, har tenkt ut et par locations også, og satt av litt penger (ingenting er gratis her i verden :p). Alle ideer og tips mottas med takk! Ps: location i Rogaland.

2. ajalil

ajalil Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    10
    Hei,
    Du må begynne med å få en skikkelig makeup artist på plass. Det hjelper ikke å gå på hobbybutikker for å kjøpe rød maling og hvite kontaktlinser. For at du skal kunne selge din teaser må den være såpass godt utført at du kan selge det.

Kan anbefale noen som jobber med special effects makeup hvis du ikke har noen...

I tillegg til makeup trenger du følgende:
    - Designer for kostymer (Revne, skitne klær, gjerne litt kontrast til været.. zombier fryser ikke)
    - Lyd og Lys person - Inkludert musikk...
    Location bør ikke være en forlatt lagerbygg, den må kunne pyntes med støv, og se virkelig ødelagt eller forlatt ut. Anbefaler å bruke litt greenscreen og adobe aftereffects..

I hobbyfilming og amatørfilming bruker man gjerne en musikk fra en film og tilpasser sine klipp i redigeringsfasen til dette, men prøv å unngå det hvis du har mulighet. En musikk tilpasset film er mye bedre enn en film tilpasset musikk.

Lykke til! Husk å poste filmen så vi kan se resultatet.

Del denne siden