Norsk Sexploitationfilm - Ødipus

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av ZsaZsa, 3 Jan 2008.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Den er ment som en spillefilm. Og for de som tror det kun skal handle om sex i filmen så tar dere feil. Selvfølgelig spiller sex en stor rolle. siden jeg i filmen legger vekt på et forbudt kjærlighetsforhold mellom mor og sønn.
    De flytter til en øy i nord-norge, i håp om at forholdet deres skal forbli en hemmelighet. Noe som viser seg å bli et problem.

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du er tydeligvis ikke kjent med utrykket "Bruce", gjort kjent av Bruce Campbell. Man ofrer sitt for film, legebesøket tar man når man må. Dvs, når man ikke lengre kan ofre for film. Jeg tyr heller til umoralske løsninger for å få min visjon på film, enn å sitte igjen med en visjonløs film. Det kan fort bli et stort budsjett om man skal leie inn horer eller strippere, men man kan da mest sannsynlig få nøyaktig det man vil ha, og det er det man som filmskaper må slåss for. Kunstneriske friheter er noe jeg tar når jeg vil gjøre noe kult og urealistisk, ikke når jeg vil skjule for noe jeg ikke fikk til.

Men mitt halv-rumpete forslag vil i ZsaZsas tilfelle være det mest kurante, hvis han fortsatt vil ha en sexscene hvor penis penetrerer vagina. Eventuelt kontakte Russe-Rocco for rådgivning.

3. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ideen er at filmen skal vise både penetrering og oralsex. Dessuten er det ikke bare og gå og leie ei hore til å gjøre jobben. For jeg skal nemlig ha en litt frodig dame.

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sjekk ut nakenprat.com
    Der kan det jo fort være at du finner noen som ville vært med.

5. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du gjør ting altfor vanskelig!! Kan du ikke bare legge det vekk, og begynne på et annet prosjekt som blir lettere å lage? Det virker ikke akkurat som du har det så veldig moro med å lage denne filmen her, for hele poenget med å lage film er å ha det gøy! :?
    Har du i det hele tatt et manus eller storyboard??

Vent med å lage denne filmen her til du blir helt sikker, og vet at du har alt som trengs...

6. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ikke riktig holdning men er kanskje lurest. den høres utrolig vanskelig å lage. og du er sikker på at du virkelig vil dette?

i så fall ønsker jeg deg veldig mye lykke til, for det kan du trenge.

7. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heier på dette prosjektet.

Det er mye bedre at han tillegger seg vanskeligheter/utfordringer på casting/regi-nivå (som faktisk har noe med regissørens jobb som filmskaper å gjøre), enn at han som de fleste her bare er interessert i utfordringer som har med å lage effekter i After Effects å gjøre (som det aldri kommer til å bli bra film av).

8. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns det er litt fantastisk at dere forteller han at han burde gi opp. For det første er det ikke dere som skal lage filmen, og det er ikke deres problem. For det andre er det ambisjon som virkelig er drivkraften i en filmskaper. Problemstillingen hans er langt fra umulig, i det store og det hele er det snakk om å få tak i riktige folk. Men det er fint vi har noen "nay-sayers" rundt omkring. Vi med ambisjoner trenger sånne som dere under oss for å skille oss ut.

9. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hmmm, nå ble jeg litt interesert her...
    Jeg vil IKKE virke negativ, men tror alle at nord-Norge er en øde plass?
    Jeg ville ikke kalt nord-Norge øde. Det er kanskje ikke så mange store byer her, men de er stor nokk til å bli byer :lol:
    Tromsø for eksempel, har en egen film festival: TIFF (Tromsø internasjonale Film Festival) den starter faktisk 15 Januar.
    Harstad har festspillene i Nord-Norge, full fres her da.
    Vil også si at "her oppe i nord" har vi en egen FilmCamp. Ganske ny, men har allerede vær med på "Kautokeino-opprøret" og "Far North". Jeg har selv vært med på en film der, "Sommerhuset". Her hadde vi faktisk med crew som var fra sør-landet. + en Østeriker og en Amerikaner...
    Det er ikke helt øde her...

Men til filmen: Jeg ville likt å sett resultatet på denne ideen.

Zsa Zsa - du sa: Dessuten er det ikke bare og gå og leie ei hore til å gjøre jobben. For jeg skal nemlig ha en litt frodig dame
    Vist ikke jeg tar helt feil så kommer horer i alle størrelser :wink:

Og helt til slutt, hvor i Nord-Norge hadde du planlagt å filme? :lol:

10. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så Hakvåg, du mener at det er veldig tett befolket over alt i Nord-Norge?

11. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, nei, nei...
    Langt ifra, men det trenger ikke være tett befolket for ikke å være øde.
    Vi har en god del med små steder, der det bor en 100-500 stk, og det vil jeg ikke kalle øde, men lite befolket :wink:

12. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Selvfølgelig fins det bebyggelse mange steder, men Nord-Norge egner seg jo bedre enn de fleste andre norske landsdeler (f.eks Sør-Norge og Midt-Norge) til å finne øde locations som er visuelt spennende.

Jeg så en film fra Nordland Kunst- og filmskole der de hadde fått til den øde, postapokalyptiske stilen veldig bra. Skutt i Lofoten et sted tror jeg. The Postapocalyptic Sandpit

EDIT: Regissøren bor visst i Harstad, samme by som deg, Hakvåg.

13. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå ble jeg veldig gla i deg Nilsjnesse!
    Jeg kan ikke fordra folk som snakker stygt om Nord-Norge, når de aldri har vært her...

Ja, her er det et spennende landskap :wink:
    Vist man skal ha øde landskap, dekket med snø? Da foreslår jeg Finnmark, der er det vakkert :D

14. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ZsaZsa! Kan ikke du fortelle oss, dersom du ikke kan vise tilsvarende utdrag fra manusskript, hvorfor trenger du å plassere et kamera 5 cm fra morens klitoris når guttungen holder på å penetrere henne? Bare fra en kunstnerisk aspekt. Hva skal du fortelle med det, og hvorfor?

Jeg tror Sharon Stone klarte utrolig bra å skape stemning uten at et Panavision super 35 var klistret fast på tuppen av Michael Douglas's kølla.
    Sett igang og fortell ZsaZsa!

15. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har vært i Nord-Norge, halve familien min er fra Nord-Norge(Inkl. Moren min), og bestevennene mine. Jeg har noe stygt å si om Nord-Norge... Jeg Kan Ikke Fordra Dilekten!!

Nå har jo egentlig ingen sagt at Nord-Norge er øde heller da :?

16. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette kommer ann på hva man selv føler er visuelt spennende. Nada problem å finne øde locs i Sør-Norge. Ikke bekjent med Nord-Norge annet enn Vigra, men tror dette gjelder hele Norge. For historiens skyld ser jeg derimot ingen grunn til at de flytter langt nord, litt avhengig av hvor de kommer ifra, men langt nok inn i bygda oppi skogen burde holde. Men om snø, kulde og ful dialekt er en del av manus så. Og ja, forresten, støtter oppropet ditt om å lage mer film som er film og mindre film som er CGI. In the words of lord Tarantino: That's cheating, you know.

Til Jestorius:
    Det er da helt klart fordi han vil sjokkere publikum på en slik måte at de sitter igjen med hat ovenfor sin egen mor. Eller tar avstand fra sex. Men det er ikke alltid man har et kustnerisk tanke bak det, heller ei en historie man vil få frem, noen ganger er det bare syke ting man vil feste til film. Jeg har masse av disse og sliter som en kuk for å få dette til å henge sammen i en film.

Til Andreas:
    Helt soleklart. Cha Cha Labour ville ikke nevnt filmideen sin her med mindre han ville ha hjelp til å gjennomføre den. Man får ikke sympati i Norge med mindre man er fra Akbadhkebab. Alle burde støtte opp for at det blir lagd film, ihvertfall når man tenker på landets filmkulturelle tilstand. Om man tenker konkurranse er det bare å være negativ. Og det er vel det som skiller Andreas ut fra Svendsen.

17. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da blir det noe annet, siden du har vært der.
    Om man fordrar dialekten er smak og behag.
    Det er mange dialekter fra nord jeg ikke tåler... Skjærer i ørene...
    Det samme gjelder egentlig alle dialekter, noen skjærer i ørene, noen er behagelige og andre er umulig å forstå :wink:

Nei, det er sant.
    Men jeg oppfattet det slik når Zsa Zsa sa:
    Da tenker jeg at de flytter til en plass der det nesten ikke er folk, for å holde det hemmelig. Altså en øde plass. Men nå motsir jeg meg selv... Det jeg egentlig mener er at øde kan vel defineres etter hva du er vant til. For eksempel å flytte fra Oslo til Harstad. Da ER Harstad øde, ingen tvil. Siden det bare er 25.000 innbyggere her. Og i Oslo er det... ja det får være det samme, det er iallefall maange flere.

Hehe, "det var en gang" :wink:
    Akkurat nå er vi fri for snø (men kaldt er det).
    Ser ut som sør-landet har fått all snøen vår :lol:

18. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så, ZsaZsa... Skal du fortsette, eller hva??

19. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg hadde faktisk Træna, Røst eller Rolla i tankene.

20. ZsaZsa

ZsaZsa Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Yes! Etter en fuktig tur på byen på Hønefoss i helga så er fa.. meg mammarollen klar ;)

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden