Norsk talent lager musikk til filmen din

En tråd i 'Musikk' startet av TrendyMessiah, 11 Jul 2008.

1. TrendyMessiah

TrendyMessiah Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
  2. AlexanderOdegaard

AlexanderOdegaard Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok, nr 1 - er det du som er Ryan?

2 - likte veldig godt Rage Against Time, hortes skikkelig ut som en Tom Clancy-film!! Og det gjor mange av de andre sangene ogsaa, hadde passet veldig bra til thrillere!

3 - er det du/Ryan som spiller piano i All Alone? Hores du som en veldig enkel sang, men den hadde passet veldig bra til filmmusikk!!

4 - resten av filmmusikken hores ut som om det er orkester som spiller - er det det???

5 - sorry, men den "skikkelige" musikken din/hans er ikke helt min stil... Cmak og behag!!

Kunne godt tenke meg aa se hva du/han hadde faatt til paa en film jeg har laget!! Bare for aa se meg hva han kunne faatt til...

3. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Takk for all skryt TrendyMessiah :eek:

1: Jeg er Ryan

2: Rage Against Time er litt thriller / action ja!

3: Det er jeg som spiller piano

4: Det er Virtual Studio Technology / instruments som spiller det. Håper på å få orkester til å spille det en gang i tiden.

5: Det går fint. Smaken er som baken :)

Har mye mer, men en del av det har blitt brukt til kortfilmer osv. Blir premiere på en skrekkfilm snart i lillestrøm:) "Instinkt" .
    -----
    Ryan - The streets of Paris <-- Made monday 23.06.08

http://ryan.tronder.net/00.Scores/Ryan - The streets of Paris.mp3

- Er vell den nyeste låta jeg har laget. Laget til / om ei jente jeg kjenner:)
    "The story behind this song is a girl walking down the streets of paris with a very havy burden on her neck. She tries to decide what to do"

---

Cheers!

4. AlexanderOdegaard

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ooh, Streets of Paris var FIN!!! Sinnsykt stilig at du faar det til! Har du kansje noen linker til noen kortfilmer du har laget musikken til, saa jeg faar se hvilke tanker du har om film og musikk?

EDIT: Ryan, er du profesjonell musiker? Har du studert musikk?

5. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Takk:) Er veldig fornøyd med Streets of Paris :) sang som betyr mye for meg..
    Har desverre ingen linker og slikt:(

Er ikke "profesjonell" musiker. Men, begynner å bli en større hobby en det det en gang var. Jeg studerer Ballett på Kunsthøgskolen I Oslo AKA Statens balletthøgskole. Er selvlært musiker:)

6. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Steike! Du er sykt dyktig, det må jeg si. Liker filmmusikken din utrolig godt. Liker dog ikke techno musikken noe særlig, har alltid hatet det men som du sier, smaken er som baken. Lykke til videre! :)

7. tormod2992

tormod2992 Citizen

Streets of Paris var meget filmatisk og inspirerende!

8. TrendyMessiah

TrendyMessiah Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Streets of Paris er fin den. Veldig filmatisk. Kan brukes i mange filmsjangere.
    Paris er min fav by. Så hvilke gater er det snakk om?
    :p :D :lol:

Selv har jeg begynt å bruke disse veldig bra stringsa(jeg bruker silver ed.):

http://vsl.co.at/en/65/71/84/275.vsl

Må legge til at Streets of Paris har mye følelse i seg. Bra jobbet!

9. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har brukt Ryan til musikken i Instinkt.
    Og det ble fantastisk!

10. AlexanderOdegaard

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ballett og musikk!! Ikke verst! Tar du betalt for aa lage musikk, eller er det bare som hobby?

11. tommetass

tommetass Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    flott musikk Ryan:)

Hvor er du fra?

tar kanskje kontakt med deg i fremtiden på noen prosjekt:p hehe

12. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    alekstef2: Tusen takk. dog techno er bare noen sidesprang jeg gjør egentlig. Når jeg ikke greier å produsere noe "filmatisk" slår jeg meg løs på litt "techy / electronica" greier.

tormod2992: Hyggelig å høre at det var inspirerende! Det varmet mye..

TrendyMessiah: VSL er bra. Veldig gode lyder;) Jeg har faktisk aldri vært i Paris, men drømmer meg bort ved å lage musikk om det. Takk, har lagt igjen en del følelser i den ja!

StianSvendsen: Der var du også ja! :) Hyggelig.

AlexanderOdegaard: hehe, jau. Jeg tar ikke betalt enda, men kan ikke lage gratis resten av livet heller. Er ikke bare en hobby:)

tommetass: Takk takk:) Jeg er fra trøndelag, men bor i Oslo. Bare å ta kontakt det!

13. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Heisann!
    Jeg har en liten fiktiv film i min hjerne som jeg nå driver å "scorer" til. Dere kan få høre Prolouge`n til den. Jeg håper å få laget et lite album som fortsetter den røde tråden jeg har nå startet i denne sangen.
    Har litt små puss her og der som må gjøres, men venter til dere her har hørt den før jeg begynner med det. Slik at jeg kan gjøre mer når jeg først skal gjøre "finpussen".

Jeg leker mye med stemningsskifte i denne låta. Skifter mye rytme (4/4, 3/4 og 6/4) noen av dere kan høre det, noen gjør det ikke. Jeg kan si at det blir et skifte fra 02:02 og ut. Det hører dere sikkert.. Der kjører jeg 6/4..
    Skifter også på starten fra 4/4 til 3/4, og tilbake til 4/4 en stund.

Håper dette faller i smak til noen av dere lyttere her, og at konstruktiv kritikk blir skrevet.

LINK:
    http://ryan.tronder.net/Prolouge/Ryan - Prologue - Untitled.mp3

Ryan.

14. Madmartigan

Madmartigan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei Ryan,
    Liker komposisjonen godt. Synes du skal jobbe litt mer med strykerne i starten. De blir for syntetisk. Prøv å spill det inn litt mer legato. Mer flytende liksom. Hva bruker du av samples? Mulig det er der begrensingen ligger.
    Synes en som skriver så bra musikk som du fortjener et bedre sampleset slik at lyden blir ennå mer autentisk.
    Invester i EWQL Gold for utrolig bra symfonisk bibliotek.
    Driver med dette selv, vet godt hvor vanskelig det er å få lyden autentisk.

Men tilbake til komposisjonen:
    Som sagt de akkordene med mørk stryk bør flyte mer, temaet som bygger seg opp på 0:40 er veldig bra, ostinatoet som kommer inn i bakgrunnen er effektfullt. Tror du har hørt endel på Hans Zimmer, og dette temaet er løftet ganske rett fra The Thin Red Line. Sikkert ubevisst fra din side.
    Taktskifter er spennende, men faktisk er det partiet 1:40 til 1:55 som jeg synes du lykkes best med. Etter taktskiftet er det tøft også, her er på en måte et sekundært tema som kanskje er litt underutviklet, men vanskelig å si uten å ha sett sammenhengen det skal brukes i først.

Men jobb litt mer med "flow" på strykerseksjonene, og bruk litt mindre trompeter med "mute". Prøv franske horn med Forte og tromboner om du har noe slikt i biblioteket ditt.

Det var litt konstruktiv kritikk :)

15. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    ja, hører det er flere som sier at starten må fikses på :) så, jeg regner med jeg kanskje fjerner, eller gjør om den en god del. la på mer legato her i går, men ble ikke slik jeg ville ha det..
    jeg bruker EWQL Gold og Vienna, faktisk. men, synes selv at samplene der begynner å bli litt utdatert. Så, venter på å få EW/QL Symphonic Orchestra Platinum Plus Complete :twisted: (http://www.soundsonline.com/EW-QL-Symphonic-Orchestra-Platinum-Plus-Complete-pr-EW-177.html)

komposisjonen: 00:40 og ut er jeg rimelig fornøyd med:) Thin Red Line, faktisk! hmm, må høre. Tenkte litt mer Batman jeg:D Hans Zimmer har vært en person jeg har hørt mye på (synd, for mye av det jeg lager blir til tider for likt), men hører mye på Steve Jablonsky, Howard Shore &; John Powell for tiden.
    02:02 --> er på en måte det samme temaet som det forrige, men i en mer alvorlig setting "when the time arrive, we should attack". Men, som du sier, kan bli vanskelig å høre et tema uten og se noe også.

Ja, jeg har laget dette uten master-keybordet mitt. Er på ferie ATM, så modulation på strykere (flow) ol er litt av finpussen som ventes. Brass-seksjonen skal jeg skifte en del på. Var en kompis av meg også som sa at jeg måtte gjøre om en del med velocity der. Blir fort veldig skarpt, og for mye trykk på tonene der.
    Jeg bruker bare franske horn her, og tromboner. men, skal skifte de ut med noen som er litt mykere:)

Tusen takk for fin kritikk!:)
    Ryan

16. Madmartigan

Madmartigan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ja, der ser du. Jeg kunne ikke høre at du bruker SO Gold, men det er nok pga av velocity og slikt som du sier. Dersom du har laget det uten keyboard skjønner jeg at det er vanskelig å få det flytende ja!
    Selv bruker jeg Mirsolav Philharmonik og Stormdrum, samt EWQL Colossus. Men Symphonic Choirs og Platinumpakken er på gang :)

Du har rett i at det har en likhet med Batman også ja. Hørte litt mer på sporet "Village" på Thin Red Line...her er temaet som ligner, men ved ny gjennomlytting nå så var det ikke kjempelikt likevel. Og det er jo bra.

Der er klart man blir inspirert av sine favorittkomponister, og kan "komme i skade" for å lage ting som ligner. Men som regel finner man sin egen stil etterhvert.
    Nå for tiden går det mye i James Newton Howard her og Basil Poledouris ;)

17. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    sant! Generelt greit å lage musikk med Mod-hjulet:) hehe, blir veldig ork og bruke musa på hver note, og juster velocity slik. Ja, jeg har Symphonic Choirs, og det er meget nice:D

HVa synes du om Mirsolav Philharmonik? Platinumpakken blir søt.. Driver og sparer til SD2 jeg.

Jeg liker James Newton Howard veldig godt.. Hørt mye av han også! Basil Poledouris bvar litt mer ukjent..

En til jeg hører mye på er Yann Tiersen..

18. Samsonite

Samsonite Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Norsk talent lager musikk til filmen din

Veldig bra sanger! Streets of Paris var best, fordi det hørtes mest autentisk ut(er veldig kresen på det området).
    Videre vil jeg absolutt anbefale Quantum Leap biblioteket - hørte hva man kunne gjøre med det et par år tilbake og det var bare helt rått :D

Du fortjener den råheten ;)

Er enig i at Prologuen høres ut som et Thin Red Line spor. Tror også det er "the Village".
    Du bør absolutt kjøpe(...) Thin Red Line soundtracket, jeg må med hånden på hjertet inrømme at det er et av de beste soundtrackene jeg vet om(og filmen er også knallgod).

Stå på :)

19. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Takk takk:)
    Jeg bruker bare Quantum Leap! haha...

Skal absolutt ta en liten lytt til Thin Red Line! :D

20. Spike

Spike Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei. Jeg elsket previewen av "The White Bird"
    Jeg skal begynne med en storfilm nå, skal i allefall forsøke. Har ikke bestemt sjanger ennå, men poenget var at jeg lurte på om på om du hadde hatt lyst å påta deg oppgaven i å lage soundtracket til filmen hvis det blir noe.
    (Skal gi beskjed nærmere i god tid) Kan godt betale 1-2000 kr hvis det skulle trenges ;)
    Hva synes du? ;D

Del denne siden