Ny film fra Yadda Films: "Livet uten Linda"

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av MacGuffin, 17 Jan 2006.

?

Terningkast for "Livet uten Linda"

Spørreundersøkelsen stenges 7 Feb 2106 kl 06:28.
  1. 6

100,0%
  2. 5

0 stemme(r)
    0,0%
  3. 4

0 stemme(r)
    0,0%
  4. 3

0 stemme(r)
    0,0%
  5. 2

0 stemme(r)
    0,0%
  6. 1

0 stemme(r)
    0,0%
  1. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Fixer:
    Morsomt at du la merke til at Bent hadde på seg frakken i siste scene, selv om han kastet den fra seg i scenen før. Vi valgte å la han beholde frakken for å vise enda tydeligere hvor ille han har det. Bent kaster altså fra seg frakken til "Mannen", men senere tar han den på seg igjen, noe som er ganske tåpelig, men det sier bare litt om hvordan Bent er på dette tidspunktet :p

Takk for kritikker Eivind, Tore, Lars-Erik og Fixer :) Bare å komme med mer, folkens.

2. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Anngående UKM, var dette ein konkurranse eller berre nokre filmar som blei vist? I så fall kunne det vore kjekt å fått vite kva plass dre kom på :D

Er enig med det meste som sies her, bortsett fra det med at historien som var uklar. Eg synes klippingen var bra og musikken passet bra med bildene. Da Linda blei påkjørt såg det ikkje akkurat ut som eit dødeleg treff, men kva kan ein forvente fra ein null-budsjetts amatørfilm? Dessutan såg ikkje hovudpersonen ut som at han hadde lov til å drikke enda, så det var litt merkelig at han drakk øl på den baren.

Eit lite tips til dubbing. Då dere har filmet scenene deres på settet står lydmannen igjen i nokre minutt og berre tek opp miljølyd, slik at det høyrast mindre "studioaktig" ut etterpå.

Alt i alt, bra teknisk utført og helt grei historie. :D

3. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Pettersen:
    UKM er vel en slags konkurranse, men uten noen premier så vidt jeg vet? :? Men vinner vi den lokale mønstringa går vi videre til Telemark, og deretter til Norge :wink:
    Hovedpersonen har i virkeligheten ikke lov til å drikke, og det gjør han ikke i virkeligheten heller. Men hvis du hører etter i filmen så finner du ut at han er 18 år og da blir det noe annet.
    Angående dubbinga, så hadde vi faktisk tatt opp miljølyd som du kaller det for. Dessverre falt det endel bort på grunn av musikken. Flere steder i filmen har vi har lagt til bakgrunnslyder etterpå, men det merker dere ikke :p
    Takk for kritikk! Flere?

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Ny film fra Yadda Films: "Livet uten Linda"

Prøvde å laste ned over natt, men den stoppet til 97%? :? Får prøve igjen senere...

5. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Lasta akkurat ned begge versjonene av filmen uten problemer, så det skal funke greit :)

6. Happy

Happy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hmm.. Vet du forresten hvem som vant den TV Telemark reklamen er? Hvilken plass kom dere på? Og hvor får jeg tak i vinneren, hvis du vet det :p

7. Happy

Happy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ops, dobbel post :)

Åssen var det med musikken, måtte dere ikke ha egen? Har ikke sett rulleteksten ennå :p
    Bra film altså! virkelig =)

8. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det kommer nok til å ta en stund før vi vet hvem som vinner, men vi mener vi har en god mulighet :wink:
    All musikken i filmen er laget av Michael Gunnulfsen i Yadda Films, så ja, vi har laget musikken selv.
    Bra at du likte filmen!

9. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

det gylne snitt er ikke en regel. bare rett og slett den beste måten for et menneske å lese et bilde på. Man kan helt klart bryte det gylne snitt, men da skal det være med vilje for å utgjøre et eller annet poeng. =)

Har desverre ikke fått sett filmen enda. men skal gi en tilbakemelding når jeg har =)

10. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

I dag ble det klart at "Livet uten Linda" er en av fem finalister i TV Telemarks kortfilmkonkurranse. Det vil si at filmen blir vist på TV nok en gang, og deretter er det en jury + seerne som bestemmer hvem som stikker av med 1. premien og 10 000 kroner. Utdelingen vil foregå i en kino i Skien 1. juni, dagen da Yadda Films fyller 2 år :) Vi håper selvsagt på det beste!

Hvis dere er interessert i å se finalistene eller legge igjen en liten stemme kan dette gjøres her.

11. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ønsker dere lykke til! Dere har gode konkurenter, men dere absolut gode kandidater selv også! :wink: Lykke til!

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har du sett de andre filmene? I tilfelle hva synes du om de?

13. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja, har sett filmene! LIkte egentlig alle, bortsett fra den som heter "Det tapte riket", mylig jeg er kynisk og kritisk nå, men jeg syns ikke den var bra nok. Rett og slett. Men jeg likte spesielt godt "Mortal money" og "Jævla taper!", de er på lik linje med "Livet uten Linda" gode kamdidater til å gå av med 1. premien. Min mening! :)

14. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Får ikkje spelt av nokon av filmane i verken Opera eller IE. :(

Kva må til? Eg vil sjå!

15. Eivind87

Eivind87 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Prøv Firefox. Funker helt knall :D

16. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Fortsetter å oppdatere angående kortfilmkonkurransen :wink:
    På fredag ble vi intervjuet av TV Telemark, så for første gang var Yadda Films på TV. På torsdag foregår utdelingen i en kinosal i Skien, og vi gleder oss voldsomt og håper selvsagt at vi vinner :)
    Hvis dere er interessert i å se det lille intervjuet kan det sikkert sees et sted på TV Telemarks nettside.

17. Fischer

Fischer Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Bra film dette..

Men er det noen som vet hvordan de har fått til ekte widescreen i wmv? jeg får bare svarte kanter uansett hva jeg prøver.. :p

18. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja jeg får vel spytte inn et par kommentarer, dog jeg kan ikke uttale meg om det som skjer etter denne balltre scenen for da stoppet den bare av en merkelig grunn.

Først og fremst, dubbinga. Det var egentlig ganske grusomt rett og slett(ihvertfall på den første scenen)
    Musikken syns jeg funker veldig bra!

Håper du har funnet en alternativ løsning hvis noen skal bli slått med balltre i en av dine neste filmer.

Siden jeg ikke har sett hele filmen kan jeg jo ikke ha en mening om selve plottet egentlig, men av det som har blitt forklart her syns jeg på en måte at filmen ikke er merkelig nok.
    Den blir litt kjedelig, ikke helt fengende.
    Men den har et relativt høyt nivå.

Godt jobba!

Del denne siden