NY intro

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Yascin, 9 Aug 2005.

1. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De prøver å si at det er vanskelig å få med alt hvis det skal bare vises en gang. Du vil sikkert vise hvem som har laget videoen (davk.dk), men vannbølge og fyren som står på brett avledet oss. Og så rakk vi ikke å lese teksten første gangen og da mister liksom poenget med introen?

Det er derfor de fleste foretrekker svart bakgrunn med hvit tekst uten overdrevende effekter ;)

2. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Off-topic:

Syns det er alt for mange folk her på forumet som er mer opptatt av å fikse logoer og introer enn å sette seg ned å klekke ut en god story og få laget en film. Logoen er jo faen meg det siste man skal tenke på.

Logoen gidder jeg ikke å kommentere èn gang, ble litt for 80's for meg.

3. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er forsåvidt enig med deg... Men en kan jo ikke si at alle skal sette seg ned å tenke story heller?

Det jeg mener er at folk har forskjellige interesser...

Den delen hvor jeg er enig med deg i er: Folk som lager logoer/identer med hensikt å bruke dette før sine filmproduksjoner bør ikke bruke veldig lang tid på logoen/identen, men heller fokusere på selve filmene. Men det må jo legges til at en bør ha en gjenkjennbar logo/ident som bringer frem hvem som har laget filmen... Men man behøver jo ikke bruke i nærheten så lang tid på den som selve filmen.

Den delen hvor jeg er uenig med deg: Noen lager kanskje identer for å prøve seg frem i det rent tekniske (programvare, effekter, fargebruk, design osv.), og det er jo ingenting i veien med det. Hvis noen har lyst til å lære seg det så må de jo få lov til det...

Folk er forskjellige...

Men tilbake til tråden (og ikke posten)... <-- fornøyd Kyrre?

4. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eg ser kva du meiner med timing, og det er ingenting i vegen med den.

Når det gjeld klippet i det heile, so vert det for mykje av det gode. Det vart for "old-school" for meg. (På grunn av - i mangel av eit betre ord - "cheezy" effektar, skysurfing (han i fritt fall med brett på beina) og han på ski med gamle Salomon-ski som tar ein 180 mute. Reknar ikkje med at alle forstod heile innhaldet i den setningen...)

Det er ikkje nødvendigvis noko gale med teksteffektar, men mange (inkludert meg) liker dei betre om dei er enklare, og meir "elegante". Det enklaste er ofte det beste, og kvit tekst på svart bakgrunn (som Melwasul nemner) fungerer veldig bra. Din tekst vert litt for kaotisk, om eg kan bruke det ordet.

Edit: Omformulering.

Del denne siden