Ny Nettside Oppe. Kritikk?

En tråd i 'Reklame !' startet av tskippe, 10 Jan 2010.

1. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann folk.

Vi har nå fått laget ferdig en nettside som er relativt ferdig. Noe småplukk igjen, men det kommer med tiden.

Noen som har noe ros og helst ris å gi? Hva kan forbedres? Noe mer vi burde skrive? Legge til fler bilder? Noe vi kan gjøre med galleriet? Navigasjon, etc?

http://www.purplecowpictures.com/

Takk for alle svar!

- Theo

Sist redigert: 10 Jan 2010
  2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Noe du burde skrive er nettadressen ;)

3. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha takk, da var det ordnet

4. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Likte den jeg =)

Ikke mange konstruktive tilbakemeldinger å komme med, men sida er kanskje AKKURAT litt for rotete for øyet mitt. Ikke no spesifikt, bare følte at når jeg hadde vært der en stund så føltes det en smule rotete.
    Ellers syns jeg logo/intro deres minner litt alt for mye om "Creativ Cows" sin =/

Bortsett fra det er jeg fornøyd =)

Sist redigert: 11 Jan 2010
  5. Arne Undheim

Arne Undheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    - Når man trykker på "mer info..." på fremsiden så burde teksten bare stå; fordi det er mange som liker å markere teksten man leser/man flytter på musen.
    - Nå vet jeg ikke hva som er hovedmålgruppen deres; bedrift eller privat, men hvis dere vil ha mer private oppdrag ville jeg nok lagt ut produktene til de forskjellige prosjektene. Dette gjelder også forsåvidt bedrift delen også, fordi det er lurt å vise til så mange forskjellige referanser som mulig.
    - Ellers blir nettsiden litt kjedelig når man blir "vandt" med bakgrunnen(Dette gjør ikke noe så lenge du/dere legger opp de forskjellige produktene deres, fordi man vil da automatisk få flere elementer).
    - Du kunne jo gjerne lagt til en "hover"-tekst på ikonene nederst på nettsiden(Er forresten god måte å ha menyen på).

Ellers fint(finner i allefall ikke mer ting jeg ville forandret på, uten å måtte gjøre for mye arbeid).

6. skrekkarkivet

skrekkarkivet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Likte siden godt, men jeg lurer på hvorfor dere har valgt å ha rammen stående og ikke liggende?

7. tkit

tkit Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Stilen og atmosfæren er god, men jeg synes det virker litt trangt når dere bare bruker flaten innenfor rammen. Er vel enig med ovenforstående, burde kanskje snu rammen, eller kanskje lage flere rammer.
    Synes også logo'en/ navnet er for likt Creative Cows men det er det vel vanskelig å gjøre noe med nå siden dere allerede har registerert navnet.
    En liten ting til. Ser at det er skygge på stikkontakten, burde kanskje vært gjennomført på ramma også. Litt stilbrudd =)

Sist redigert: 11 Jan 2010
  8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Først av alt er det synd at det er flash. Det gjør at man kan utelukke en bråte med iPhone-brukere med en gang. Er man på farten og har glemt noe spesifikk info på nettsiden deres kan det være kjekt å slenge opp nettsiden på en portabel enhet. Evt. gjøre det slik at nettsiden skjønner det er en enhet med Mac OS mobile som surrer innom, og videresende til en HTML-versjon.

Når det gjelder "mer info" kunne det vært en klikkbar greie. Å hvile musa over er en dårlig løsning. Det er kanskje fancy og kult å lære seg nye ting, men det er slettes ikke funksjonelt til en viktig tekst som dette. Siden det feltet hvor teksten dukker opp i utgangspunktet er tomt, kunne teksten like godt vært der fra første stund.

Det samme gjelder informasjonen som kommer opp når man hviler musa over de forskjellige kundene til venstre i rammen. Det kunne stått statisk, eller kommet opp med en gang i stedet for å dissolve opp og ned. Blir så jeg føler det tar så lang tid at jeg ikke gidder å lese gjennom alle.

Hovedmenyen som er plassert nederst er grei. Ser estetisk bra ut, men jeg savner å få informasjon om hva de forskjellige ikonene peker til ved klikk. En tekst som enten er statisk eller dukker opp kort tid etter pekeren hviler over ikonet ville vært fint.

Del denne siden