Ny nettside!! trenger tilbakemeldinger på design!

En tråd i 'Reklame !' startet av Fabian, 13 Okt 2009.

1. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sist redigert av en moderator: 13 Okt 2009
  2. hrisebro

hrisebro Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den var veldig oversiktlig, det er bra!
    MEN!
    Your browser does not support the video element.
    Dette er en standard som ikke er utbredt enda, og jeg _nekter_ å installere Firefox bare for å se på filmene på en nettside.

Legg også til en tittel på alle sidene/undersidene.

3. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Som en kommentar til kompatibilitetsproblemet:
    Å kreve at brukeren kjører den nyeste versjonen av Firefox mener jeg er helt greit. Firefox er en såpass stor nettleser, og de har en ganske stor andel på markedet. De fleste som vet hva en nettleser er (og er klar over at "internett" ikke bare kommer når man trykker på den store blå e-en (IE) på skrivebordet) har Firefox installert. Om de bruker den som standard nettleser får være opp til den enkelte.

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg får heller ikke brukt nettsiden. Jeg bruker Safari, og kun denne. Å installere Firefox for èn side blir drøyt for min del.

Ellers var utseende og oppsett greit til deres bruk, ingenting å si på det.

5. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fin side, enkelt og fint design :)

Headeren er vel det jeg vil prikke på. Den filmrullen (det er det skal forestille?) er mye dårligere kvalitet en resten av den stilrene siden. Klarer du å få en filmrull som er bedre kvalitet og kansje samme fargene som resten? (fargene er ikke et must, men grafikken må opp).

Og hva er den svarte boksen i hjørnet? counter for hvor mange som har vert innom siden? den kan jo være der, men jeg bryr meg fint lite om hvor mange som har vert innpå siden før meg... men det gjør jo ingenting at den er der om du vil ha den :)

6. hrisebro

hrisebro Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så det du basicly sier, er at det er greit å utelukke alle som ikke faktisk vet hva Firefox er? Det blir vel litt dumt? I tillegg er det mange som velger å bruke andre nettlesere enn Firefox, som f.eks Opera eller Safari.

Derfor vil jeg anbefale å bruke en standard som er lettere for folk flest å åpne, f.eks flash.

7. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Innlegget mitt var kanskje litt lite nyansert. Selvfølgelig vil du (som flere har påpekt) miste seere når du velger å bruke andre ting enn f.eks. flash til å vise filmene dine. Å installere firefox kun for å se på filmene på sida di tror jeg ikke det er mange som gidder. Poenget mitt var bare at det er en ganske stor andel som har firefox installert.
    Det var heller ikke min intensjon å gi uttrykk for at det er greit å utelukke alle som ikke har kjennskap til at det finnes andre nettlesere enn IE. Poenget mitt var vel at flertallet som besøker siden din faktisk har den kunnskapen, og at de som ikke har den kanskje bare har godt av å få den.

8. Format

Format Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Joda, greit nok det, men jeg har et par ting å påpeke. Blant annet, counteren oppe i hjørnet. Det ser veldig myspace ut. Banneret i headeren ser litt stretched ut? Og, hadde det vært meg, hadde jeg kanskje valgt en annen farge til den menyen i toppen. Men det er jo bare min mening da, :)

Format.

9. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet ikke om du har endret filmelementet nå, men jeg kjører det helt fint med Chrome - som jeg velger å bruke.

Synes den så bra og stilren ut - bortsett fra headeren (men det er nevnt så mange ganger at du sikkert har tatt hintet). Oversiktlig. Grei. Rask å laste inn. Bra. Kanskje du kan lage en litt mer avansert filmvisning som gjør at man kan se én film om gangen (gjerne med autostart), i stedet for å få alle opp på samme side. Det bryter stilen litt. Jeg er kanskje kresen, men jeg liker det litt minimalistisk:)

10. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er rett og slett så enkelt at hvis man vil nå ut til flest mulig, så må siden tilpasses flest mulig lettlesere - i tillegg til versjoner. Flesteparten av nettsurferne bruker (dessverre) fortsatt Internet Explorer, og også eldre versjoner (grøss og gru).

Webstandarden for visning av media er flash, som vel er installert på noe sånt som 95 prosent av verdens maskiner.

Design nettsider til Firefox og Internet Explorer, så skal alt gå bra :)

(Btw, hvis det fortsatt er noen som bruker Internet Explorer 6 eller tidligere her - shame on you!)

11. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Tusen takk for alle tilbakemeldingene... Etter hvert skal vi nok få til videoene i andre nettlesere og

12. MovieBoss96

MovieBoss96 Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Stilig nettside :)

13. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk:) Er det noen som har forslag om hvordan banneren vår skal se ut??

14. skrue mcduck

skrue mcduck Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    tøft design!!

15. Fabian

Fabian Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng: