Nybegynner hjelp i Premiere/After Effects

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av steffenz, 11 Mar 2007.

1. steffenz

steffenz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann,
    Finnes det noen form for "nybegynner" hjelp til Adobe Premiere/After Effects? Jeg vil prøve å bruke Adobes programvare fordi det sammarbeider så godt.
    Er det noen tips og triks jeg bør kunne?

Finnes det ikke noen helt nybegynner guide, gjerne video. Men tekst er også flott, bare jeg kan lære litt basics!

2. ShakkaProd

ShakkaProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. steffenz

steffenz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tusen takk, jeg skal sjekke det ut snarest.. :D
    Har prøvd å google litt, men har nok ikke hatt de rette søkeordene (og kanskje ikke prøvd så godt ettersom det er enklere å bare spørre.. :p )

4. Moen.jr

Moen.jr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du har Total Training seriene - her får du kvalitet. Disse boksene koster også penger, endel penger vel og merke. Lynda har også endel training for diverse programmer, disse koster også penger.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt turen innom creativecow.net, mye bra tutorials, og de er graits.

Ellers finner du hauger av gratis småtutorials utpå nettet, men ikke noe essential, som du får fra f.eks Total Training.

5. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  6. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du søker på google med disse ordene:, Adobe after effects + tutorials, vil du få opp mange treff på hvordan du kan lage forskjellige ting. Kanskje kan du også skrive inn beginner i søkemotoren også

7. Lamplight

Lamplight Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Nybegynner hjelp i Premiere/After Effects

Jeg begynte å lære meg de programmene ved å bare sitte å tukle, noe jeg fremdeles gjør.

Det som var vært en god hjelpende hånd på veien er Andrew Kramer sin hjemmeside/blog. Han har mange fine tutorials du kan følge på www.videocopilot.net
    også på forumet hans er det sykt mye bra hjelp til å få gang på programmene.

Er du HELT nybegynner, kan du jo begynne med denne: http://www.videocopilot.net/basic/

Ser du på bunnen, så har han også mye "intro" hjelp til programmet After Effects.

Ellers kan jeg anbefale: http://www.videocopilot.net/blog/category/quick_tips/
    (deilig lesestoff om programmet ect)

Har også MASSE linker + bøker og anbefale deg, send meg en PM om du ønsker alt.

Del denne siden