Nyeste film: Domino

En tråd i 'Reklame !' startet av HenrikSolberg, 8 Feb 2006.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  2. Thonhaugen

Thonhaugen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei Henrik!

Fikk DVD'en i posten Onsdag, og i går samlet filmteamet seg for å se den.

Siden i går har DOMINO inspirert og motivert oss til å produsere et lignende prosjekt en gang i framtiden. Det at budsjettet var så lavt i tillegg er jo fantastisk! Jeg mener; det er helt enestående hva du har fått til med så lite penger :D

Så må jeg vel gi litt tilbakemelding på det tekniske. Jeg er vel egentlig ikke kvalifisert til å gi noen negativ kritikk, men forsøker meg på et par småting likevel :)
    - En del kameravinkler likte jeg rett og slett ikke. Bl.a. der hovedpersonen holder på ved skrivebordet med sine Domino brikker.
    - En av medlemmene i filmteamet påpekte ensformig musikk gjennom hele filmen.

Slutten var ovveraskende, og du har med alt en film skal ha med.
    Kanskje noe treg til tider.

Som student ved Medier og Kommunikasjon er jeg spesielt imponert over DVD-coveret! Dette er vel photoshop? Hvordan har du fått trykt imaget på selve DVD-plata? Dette må vel også ha kostet en del? En ting til: Hvordan har du komponert bildet på forsiden av DVD-coveret (samme bildet går igjen på DOMINO's websider)? Uhyre proffesjonelt gjennomført!

Som webdesigner må jeg nesten også få lov til å spørre om det er deg selv som står bak Dominos websider? Dreamwaver med slices fra photoshop?

Flott arbeid Henrik! Du er en inspirasjon :D
    Edit: Hovedpersonen var søt :wink:

3. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for saklige og fine tilbakemeldinger...

Så gøy at dere så den i går, da hadde vi lissom premiere i Fredrikstad og i Nordland samtidig... Kan jo nesten kalles norgespremiere... :wink:

Gøy at Domino kan inspirere andre... Du sier du er Medier &; Kommunikasjons-elev. Det var jeg også, og du har sikkert like gode forutsetninger som det jeg hadde/har til å lage en slik film....

Når det gjelder musikken så syntes jeg at siden det er en kortfilm, så ville det blitt feil å bringe inn mer enn et tema i filmen. Så derfor er det slik...

DVD-coveret er Photoshop ja. Et samarbeid mellom meg og ei jente jeg går i klasse med. Imaget på selve DVD-plata er egentlig bare et klistremerke. Et trykkeri i byen hadde ferdige DVD/CD-klistremerker fra Xerox som er til nettopp slikt bruk. En bare trykker (kopierer) opp så mange kopier en skal ha og klistrer de på manuset.

Bildet på forsiden av DVD-coveret (og CD, plakat og webside) er egentlig kun en frame fra filmen. Fra introduksjonen. Ved DVD, CD og plakat er den kjørt igjennom LiveTrace (dermed vektor) i Adobe Illustrator og senere behandlet i Photoshop. På websiden er det enkelt og greit kun et behandlet bilde direkte fra filmen.

Det er jeg selv som står bak nettsidene til Domino ja... Slices fra Photoshop, men ikke noe Dreamweaver... Rett og slett skrevet kode i teksteditor... Enkelt og greit...

Takk for tilbakemeldinger...

4. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når jeg får penger skal jeg kjøpe filmen din, henrik! Har bestemt meg nå :p Det virker som et veldig lovende og seriøst prosjekt, og det er jo selvfølgelig noe jeg ikke kan gå glipp av :wink: Tar kontakt på PM hvis det går bra? :)

5. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det kan du gjøre veit du!

6. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da har jeg også sett filmen. Og jeg skal med hånden på hjerte si at dette er godt utført arbeid! :D Jeg la ekstra godt merke til musikken, som var så vidt nevnt her tidligere. Jeg likte den veldig godt, det var et orginalt og intresant valg. Om man kan si det sånn :)

Så vidt jeg husker, var det en journalist som skrev om denne filmen i en avis, der han sier at han syns historien kommer litt for sakte frem. Hvis jeg forsto filmen rett, så gikk det litt tid før jeg skjønnte at det var noe spessielt med Domino-brikkene, og sånn som jeg oppfattet det, så tredde dette frem på en god måte, litt før filmen gikk mot slutten. :)

Alt i alt: Henrik, stopp ikke med det første! Dette er et godt utført resultat av en film du sikkert har jobbet mye med, og jeg fikk en god filmopplevelse! :wink:

"Keep up the good work!"

7. Dollars

Dollars Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Gleder meg til påsken er over, slik at jeg får overført noen penger til bruks kontoen min og bestilt den! Så traileren og ble nokså satt ut, meget bra hitils, og meget bra musikk valg på traileren iallefal.

Joachim

8. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har nå innført "salg" på DVD'ene jeg har igjen. Førstemann til mølla.. :p

Så hvis du er interessert i å kjøpe filmen (dobbel DVD) for kun 50 kroner pluss frakt (som ligger på ca. 25 kroner i Norge), så er det bare å ta kontakt enten her, på PM, på MSN, eller mail (sendmegenemail@gmail.com).

For mer informasjon, se filmens nettside:
    http://domino.recmedia.no

9. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har nå innført "salg" på DVD'ene jeg har igjen. Førstemann til mølla.. :p

Så hvis du er interessert i å kjøpe filmen (dobbel DVD) for kun 50 kroner pluss frakt (som ligger på ca. 25 kroner i Norge), så er det bare å ta kontakt enten her, på PM, på MSN, eller mail (sendmegenemail@gmail.com).

For mer informasjon, se filmens nettside:
    http://domino.recmedia.no

Del denne siden