Nytt 3D prosjekt

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Hjelvik, 8 Nov 2006.

1. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har ikke veldig lyst til å lage en film i Doom stil. En kopis av meg gjorde det, og det var bare dårlig. Synes det blir så kjedelig. Jeg går ut i fra at det er ganske forksjellig hvilke programmer som blir brukt. Lightwave, Blender, C4D etc.
    Jeg har hatt veldig lyst til å lage noe som er inspirert av Saw filmene. Ikke så utrolig blodig og skrekkelig, men kanskje i samme stil.
    Men det var bare et forslag, kan strykes om det hørtes dårlig ut.
    Kan vi ikke ta en liten prat over msn om filmen så kan vi finne ut mer?
    Da må jeg bare få vite hvem som kunne tenke seg å være med.

2. Jestorius

Jestorius Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Doom still betyr en type karakteranimasjon for folk som ikke kan karakteranimasjon. Er du flink med karakteranimasjon da kan vi snakke om animasjon. Jeg har ikke sagt at blod må renne ut av tv-skjermen eller man må kopiere Doom. En enkelt kamerakjøring animasjon er verdens kjedeligste, men hvis du kombinerer kamerakjøring med interaksjon med omverden , dvs du ser at f.eks du tar opp en bok og blad inn i eller åpner en dør , du ser hendene osv... da blir en litt mer interessant.

Men hvis dere kan karakteranimasjon da kan vi tenke litt mere komplisert animasjon. Derfor var jeg litt nyskerrig om du hadde en dreiebok eller skisser, et eller annet som viser hva du har tenkt å sette igang.

3. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er ingen begrensing hva dere kan filme/lage i 3D. Karakteranimasjon må ikke være så super. Alle vil jo skjønne at det er 3D-animert uansett hvor godt dere prøver. Så ikke still så høye krav til animasjon ;)

Jeg anbefaler alle å se Elephants dream for inspirasjon - http://orange.blender.org/ (laget av amatører og Blender + diverse gratis programvare)

Heter det ikke First Person Shooter (FPS)?

4. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg så Elephants Dream for noen uker siden. Ganske imponerende, men ble forvirra etterhvert.

Jeg kan lage noen skisser av hvordan jeg fårestiller meg noen personer i filmen, og kanskje forskjellige rom og sånt. Så legger jeg dem ut så snart de er ferdig. Da tegner jeg personene i front og profil. Høres det greit ut?:)

5. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg så Elephants Dream for måner siden når at jeg leste om Blender programme. Jeg blev milt sakt imponert. imponert over vor utroli menins løst en film kan bli, dersom man går ind for det. 2 år brukte de eller var det "kunn" ett år! saamma det.

en god historie er alt, og kan forteles engkelt, med engkle midle og ett engkelt visuelt udtryk! (south park - sat ekstremt på spyd spisen :) )

6. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    3D er ganske tidskrevende. Først enkle skisser, så modellering, så animasjon, så rendering. (Og deretter videoredigering + lyd). Jo mer detaljer, jo mer tid.

Lager dere et prosjekt med 5 personer (fra forskjellige sted), og skal lage en 15 minutter film, vil det ta minst halvt år vil jeg tro. Men 3D-folk er som kjent tålmodige (som jeg ikke er noe særlig) ;)

7. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, det er tidskrevende, men det gir jeg blaffen i. Bare resultaten er bra er jeg kjempegodt fornøyd. Det er det som teller. Håper det er sånn de fleste her tenker.
    Jo raskere vi kommer i gang med planlegging jo raskere vil filmen bli ferdig.

Håper noen har ideer å komme med. Som sakt kunne jeg for min del tenke meg noe i rettning Saw filmene.

8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når du nevner Saw, ser jeg for meg at du tenker å lage en animasjonsfilm som er lengre enn 10 minutter ? :roll:

9. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke nødvendigvis.
    Men det hadde vært morsomt å klart det ja! :D
    Men nå må jeg lage noen skisser.

10. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tengner jo ikke noe bra, men her er første skissen min. :oops: :) btw - elendig scanning, men

Bare en koridor

11. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her er to til + våpen.

12. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har du noen ide om handlingen i filmen ennå?

13. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns det hele virker veldig suspekt når det ikke engang er noen 110% konkret story. Men skrik ut om dere vil leie inn noen til compositing eller noe.

14. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan du apsolut INGEN ting om film making?

FØRS så designe man våbnene og explotionerne. SÅ skaber man en story line rundt dem derefter. :roll:

15. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har gått film-linje et år for å sjekke om det var noe for meg - og fant vel rimelig fort ut at det ikke skal bli mitt levebrød, og siden jobbet med postproduction i form av klipp, grafikk/animasjon og dvd-authoring, samt som flerkamerafotograf og diverse. Så jeg vil ikke si jeg er uerfaren - men dette som er rettet mot fiksjonsfilm er ikke helt min greie.

Å påstå at jeg ikke kan noen ting fordi jeg ikke helt ser logikken i hvordan det henger sammen i dette prosjektet er vel å ta litt hardt i. :roll:

Normalt vil jeg ikke tro at historien kommer ETTER det som så fint kalles "production design". Man må jo ha en historie å lage kulisser til.

Vi lagde aldri historien etter hvilke kulisser vi hadde. Vi lagde historien, søkte mye på nett etter locations og dro dit selv, filma referanse og planla litt videre hvordan vi skulle løse det med lys/kamera etc. før vi gikk i produksjon.

Men tviler ikke på at det er forksjellig fra produksjon til produksjon - sånn som du skriver virker det som om du uttaler deg for hele filmbransjen. :roll:

16. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    husk at det er Ekksplotsjon Bang Studios som uttaler seg, det er sikkert ikke umulig å lage film på denne måten, men jeg tror det er langt fra vanlig. Start med storyen så gå over til storyboard og design.

17. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hm. ironien min var vist mok ikje tydlig nok.

selvfølgli skal man ha en god story FØRST. og hvordan, våbnerne, hår firsyre og farverne på ringen på talerknen ja de kommer i siste reken i proseserne. Slik er det vist ikje i den her projecten. Her tenkes det i motsat retning. bli omtrænt som om man skule lage en spilefilm, og det første man gør er å surfe på nette efter verktøy for farge korection eler ka slag kamera som mann skal bruke.

som en irony i ironyen: mange filme laves jo nesten slik som i min ironi:
    man dager holywod dramaturgien, og så puter man in våpen, eksplosjons og efecter og spyr ut på dvd.

EDIT: Ikje menigen og drepe gleden &; engachementet her, men syns nå at når man skal starte ett forskning project, så bør man ikje fåkuser meget på ka for en over hed det resulte skal preceangteres på til slut :)

18. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med å chille litt nå folkens.
    Jeg laget bare noen skisser for mulige ideer. Satt bare å idemyldret litt rundt filmens fire vegger med papir å blyant. Jeg hadde egentlig trodd at etterhvert som jeg kom opp med skisser, så kunne noen komme med noen forslag eller kommentarer etc.
    For tredje gang sier jeg at jeg kunne tenke meg å lage noe Saw lignende. Har ingen story klar. Håpet vi som engasjerer oss (hvem det nå enn er) kunne pratet litt om storyen og manus etc.
    Ja, OlaHaldor, hvis du er interessert i å gjøre komposisjons jobb i Shake eller After Effects, så hadde det vært nice:) Er du noe flink i 3D også?

De som er interessert i å være med i filmen til story, manus, 3D, komp og visuelle effekter etc, skriv det! Hvis ikke vet jeg ikke eventuelt hvem som er interessert.

19. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg liker å lyssette og gjøre kameraarbeid. Animasjon av karakterer er jeg ikke no særlig på. Objekter som fly og helikoptre har jeg noe erfaring med.

20. Hjelvik

Hjelvik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høres bra ut. Kan faktisk også hende at det trengs et helikopter i filmen hvis et team rykker inn. Hva er det du kan innenfor lyssetting?
    Andre som vil være med?

Del denne siden