Nytt DSLR - Hva burde jeg kjøpe??

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av dipol, 7 Sep 2012.

1. dipol

dipol Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hei!

Da var det på tide å kjøpe jeg nytt DSLR kamera. Jeg har sett på Nikon D3200, D5100 og D7000. Panasonic Lumix GH2 og Canon 650D.

Jeg har tenkt å bestille fra fotovideo og jeg har et budsjett på 8000 kr (med optikk).

Hvilken av disse egner seg best til video, er bygd best (vi bruker å skyte på "utilgjengelige" locations) og gir meg mest for pengene.

Dipol

2. stiaand

stiaand Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Nytt DSLR - Hva burde jeg kjøpe??

Første av alt skal jeg ikke uttale meg om Nikon- og Panasonic-kameraer, for de har jeg veldig liten oversikt på. Men når det kommer til værstadige kameraer (jeg tolker "utilgjengelige locations" dithen) så er nok Canon EOS 60D og 7D de beste i klassen, men begge disse havner utenfor ditt budsjett. Jeg har selv kjøpt 7D, delvis fordi jeg har planer om å spille inn en kortfilm midt i ingenmannsland i den nordnorske fjellheimen. Vil absolutt anbefale at du vurderer 7D hvis du har mulighet til å legge noen tusenlapper ekstra i budsjettet ditt, for det kameraet er helt fantastisk og gir helt supre bilder, i tillegg til at det tåler til dels ekstreme forhold.

3. mrlee

mrlee Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Nytt DSLR - Hva burde jeg kjøpe??

Med et budsjett på kr 8000,-, så er valget enkelt: Panasonic Lumix DMC-GH2 m/14-42mm Sort - 6.945,- - Japan Photo Norge

Kjøp Panasonic GH2 med 14-42 mm linsa, oppgrader den med hacken "Unified", og du har et av de råeste bildene du kan kjøpe for penger, SPESIELT i denne ekstremt lave prisklassen. I tillegg har du igjen en 1000-lapp du kan bruke ekstra batteri, minnekort el.l.

Del denne siden