Nytt forumdesign og motor

En tråd i 'Forumfunksjoner og spørsmål' startet av Tom, 24 Mai 2014.

1. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Nedetid grunnet systemsvikt

På grunn av en menneskelig feil ble hele Norsk Amatørfilmforum slettet i midten av mai 2014. Det ble i den forbindelse også oppdaget at etter at nettstedet var flyttet over til ny VPS sommeren 2013 så ble det ikke gjennomført daglige backups. Det har medført at informasjon og registreringer som er gjennomført de siste 10 månedene er borte for alltid.

Ingen er mer lei seg for det enn meg.. :-(

Heldigvis var det tatt vare på backup fra tidligere VPS, dermed var det mulig å hente tilbake mer enn 10 års forumaktivitet.

Nytt forum og ny design

I forbindelse med gjenoppretting av data fant jeg ut at det også var på tide å vurdere selve forumets motor som frem til i dag har vært drevet av vBulletin. Fordi vBulletin både er dyrt, samt at det har vært mye kritikk av deres nyeste versjon (vBulletin Connect v5) så har jeg valgt å gå over til Xenforo.

Jeg tror de fleste brukerne våre vil kjenne seg igjen i det nye designet da mye er likt med vBulletin.
    Forumet er nå åpnet, men jeg vil fortsette med små justeringer i layout i den nærmeste fremtiden.

Alle spørsmål rundt nedetiden eller overgangen til ny forummotor rettes undertegnede.

Mvh.

Tom
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Sist redigert: 24 Mai 2014

Del denne siden