Nytt manus pågang. (HELP!!!)

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Actima, 8 Jan 2004.

1. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!
    Jeg jobber med et manus om en Privatdetektiv. Problemet er bare at jeg sitter bom fast.
    Jeg har laget hele "verden". Alle karakterer og alt er på plass, det eneste problemet er at jeg ikke har noe plot.
    Altså...hvis noen har noen gode/sprø ideer trenger jeg virkelig hjelp! Denne detektiven (som er en blanding av en hyper moderne og god gammel klassisk en) trenger nemelig et oppdrag....det er hele problemet...en mission. Spesial effekter er ikke noe problem

Litt om film-miljøet.
    Privatdetektiven er en litt treg morsom fyr som har veldig tro på seg selv...han gir aldri opp (såvidt vi vet), og han har en ivrig assistent som er helt bortreist, men som er et datageni/datanerd. Jeg vill prøve og lage denne karakteren slik at det til syven og sist er assistenten som løser alle mysterier (både store og små), han vet det bare ikke selv, og du kan være sikker på at detektiven ikke vil inrømme det.

Kan noen hjelpe meg så hadde det vært kjempe!

Filmen skal være ca. 20-30 minutter. Og det skal skrives som en episode av en TV serie.

2. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Kanskje han får det vanlig oppdraget han altid får som en middels dårlig etterforsker, nemlig å spionere på ektemannen til en klient for å se om han er utro... Grunnen at hun mistenker dette er fordi han kanskje svarer avikende på spørsmål om dagene sine, kommer med dårlige forklaringer på hvrofor han altid er sen, tatt han i løgn flere ganger osv...

Men :
    Denne gangen utviker det hele seg til noe HELT annet en de vanlige oppdragene.
    Han (ektemannen) er nemlig integrert i en slags mafia (eller noe annet), og under en "steakout" (når du spionerer på ektemannen) blir den teite etterforskeren vitne til ett drap på en mann.

I frykt for å bli oppdaget må etterforskeren pluttselig flytte på seg (og ektemannen mener han ser noe akkurat da fordi etterforskeren er klønete, men glemmer bor hele greia når han ikke ser noe.. kanskje).

problemet er nå :
    Hvem ble drept ?
    Hvor er det blitt av liket ?
    Hvorfor ?
    Etterforskeren og hans kollega har problemer med å bevise at det har hendt ett drap, og de er nødt til å skaffe nye beviser ved å opptrappe etterforskningen på ektemannen.

Og : Hva skal de si til kona ?
    Skal de holde tett slik at de ikke ødelegger etterforskningen, eller må de advare kona fordi de tror kanskje at hun er i fare ?

Og : Ikke bry dere om alle skrivefeilene mine... 8)

Tom

3. jia

jia Citizen

her er en setning/scene som jeg liker veldig godt..

Dektektiven knepper igjen frakken sin.. og sier til poilitimannen ved siden av "hvem er denne klovnen?"

Politimannen ser opp og svarer "bobo"..

4. Anonymous

Anonymous Citizen

Jeg må inrømme at ideen din var ganske bra Tom. Men...det har seg slik at jeg vil bruke mest mulig unge skuespillere (ungdommer) og derfor ungå voksne personer som hovedpersoner dersom det går. Dette er for å spare tid og krefter (du skjønner sikker hva jeg mener).

5. Hanasand

Hanasand Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Du kan jo ta en titt på den ene BMW-filmen ved navn: The follow, og hente litt inspirasjon derfra. www.bmwfilms.com

6. OleM

OleM Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Aha...

a.k.a. rippe av, som det heter på godt "norsk".
    :roll:

7. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis det å hente inspirasjon fra filmer er å rippe, så er det jaggu ikke mange filmer som ikke har gjort det.

Jeg synes blant annet at jeg kjente igjen veldig mange South Park elementer i det dere har laget, OleM....

8. begredeligfilmprod

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    forslag

ja jeg føler dt som min plikt å komme me ett forslag i denne saken,men jeg ønsker ikke å komentere saken videre

9. OleM

OleM Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Til Kjetil R!..hva R? Redrumator!

Rettelse: j0kke har laget? Jeg har bare vært en støttekilde med idèr o.l.
    Og æh, vel, du har vel rett...men å finne på noe helt selv, det er ett ultimatum av kreativitet!

Del denne siden