Nytt objektiv, uten støy

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av mjaorh, 26 Aug 2012.

1. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    For et år siden kjøpte jeg Canon 60D med Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM. Jeg er veldig fornøyd med 60D, men jeg føler jeg må oppgradere objektivet til noe bedre, og som gir bedre kvalitet.

Mitt nåværende objektiv lager støy i bilde, selv når det er lyst(ikke mye, men man legger merke til det), og bilde blir liksom aldri skarpt.
    Har noen noe forslag til objektiv som kunne gitt meg mye bedre bilde og som er et bra objektiv til filming?

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Nytt objektiv, uten støy

Nei, ditt nåværende objektiv lager ikke støy i bilde. Et objektiv kan være uskarpt, men ikke en direkte faktor til at det er mye støy. Mye støy skyldes som regel en ting; for høy ISO-verdi.

Jeg har samme objektiv og har ikke hatt noe problem med det. Skal du ha objektiv for filming er det beste å kjøpe fastobjektiver, billige og lyssterke. Sigma har mye bra, 30mm og 50mm er fint. Evt. Canon sine 50mm. Canon har forøvrig lansert en 40mm pancake som det kan være verdt å sjekket ut.

3. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Nå sa jeg jo ikke at det var mye støy, men at man kan se støy, og selv på lyseste dagen med 100 ISO opplever jeg at man ser noe støy og uro.

4. ee95ee

ee95ee Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg anbefaler Sigma 30mm 1.4 på det aller høyeste! Passer perfekt for filming. Det gir en veldig god dybde i bildet og er veldig lyssterk og skarpt!
    Kjøp brukt i tilleg og spar penger! ;)
    Lykke til!

Del denne siden