Nytt Prosjekt: Super Mario

En tråd i 'Musikk' startet av rovlah92, 20 Mar 2006.

1. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!!!

For noen dager siden fikk jeg en morsom ide om å lage en Super Mario film! Jeg vet dette sikkert er laget før (særlig den serien som sikkert mange har sett?)

Uannsett så lurte jeg på om dere hadde noen ideer om effekter osv. får å få filmen til å bli så Mario aktig som mulig?

Jeg plasserte denne topicen på musikk fordi jeg lurte på om det fantes noen nettsteder hvor man kunne laste ned Super Mario musikken?

Takk for all hjelp! :D

2. Thomas North

Thomas North Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehehe.. joa kan bli gøy det.. musikken kan du sikkert laste ned på bearshare eller limewire..

Men hvis du lager en mario film, så har du ikke lov til å vise den noen offentlige steder pga copyright.. litt kjedelig å bruke så mye arbeid når du bare kan vise den til venner og familie?

3. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, høres morsomt ut dette. Sant som Thomas North sier, vær litt forsikktig med copyrigth og sånne ting. Men dette kan bli morsomt fordet :wink:

4. Jarli

Jarli Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    !!!

Kult opplegg!
    Finn en bra location og kjør på!!!

5. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høres gøy ut dette. Skal den være med skuespillere eller animert?

6. knutegutt

knutegutt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    All spill-musikk er freeware tror jeg...
    Du burde uansett laste ned lydene, de irriterende "pioinkene" osv når de hopper og de "pling" når du tar noe osv... Bruk animasjon inni! Det er mitt råd!

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nekter å tro at musikken er freeware, især på et merkevareprodukt som Mario! Sjekk opp dette med TONO/NCB først. 8)

8. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  9. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den skal være med skuespillerer, og Jarli har du noen ideer om hvordan locationet kan se ut?

Og til dere andre:
    Filmen skal kun vises til familie og venner så copyright er ikke noe problem! :wink: (Har ikke Bearshare el. noen andre nedlastningsprog.)

Vet du hvor jeg kan laste ned de irriterende lydene knutegutt??

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Rent juridisk sett. Du kan vise den til en samling av mennesker inntil 7 personer, uten å måtte betale TONO/NCB, etc..

11. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hmmmmm..... selv om man ikke tar noe betalt for det selv?!

når man ikke tar betalt for det, må man betale toneavgift, og eventuelle andre kopibeskyttnings greier da!?

Om mairo gutta har no beskyttels, ville det isåfall bli enerett på alt av bilder, lyd og navn. For og sikkre prod.

En sån film ville jo ble mere såm en fan film, uten økonomiske hensikkter

12. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ta det med ro gutter. Lag alt dere vil. Det er ingen som kommer og tar dere eller gir bøter. Mest sannsynlig kommer folk til å klappe dere på skulderen og si godt arbeid. Når leste du sist om amatørfilm produksjon som fikk bot eller kjeft for å bruke copyrighta musikk?

Så lenge det ikke er ett firma som er registrert i brønnøysundregisteret som lager den, eller dere skal tjene penger på den, så gjør akkurat hva dere vil!!! :)

Har du budsjett på 100 kr, gjør du det du må for å få filmen din bra, om du så må bryte noen regler. Regler bryr du deg heller om senere når du e blitt flink nok til å få betalt for arbeidet ditt :)

Stå på og lag Mario! Ingen som kommer til å si noe om du bruker en 15 år gammel Mario lydfil.

13. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    word! 8)

14. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg bare nevner det så det er sagt, og at man ikke skal gå på en smell uten å ha visst om det på forhånd.

Og ja, det er uavhengig om det er en greie man tjener penger på eller ikke. Du kan jo eventuelt ta en supersjangs og ringe de som har rettighetene personlig, og gjøre en deal med dem. Men sjangsen er liten for at du kan ringe John Williams og faktisk få lov til å bruke komposisjonene hans fra Jurassic Park e.l. uten å betale et øre.

Når det er en visning på en folkemengde hvor deter flere enn sju stk. er det å regne som "ikke lukket".

15. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det gjør da ingenting om rovlah92 her, lager en mario film, eller noe annet, med en lydfil som er kopibeskyttet! Det er en amatørfilm, og er ikke meningen, som han selv sier, å vises i offentlighet. Bare for venner og familie. Og det er jo selvfløgelig ingen som bryr seg om det er flere enn sju stykker til stede under visning!

Syns du bare skal stå på jeg rovlah92! :wink: Lykke til!

16. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for god støtte! :D

Men noen som vet om noen sånne "irriterende" Super Mario lyder, som knutegutt sa?

17. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan laste ned LimeWire fra www.download.com . Der finner du noen mario lyder :wink:

18. knutegutt

knutegutt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig i at man lett henger seg oppi regler som om man skulle vært proffregisører...
    MEN, du kan enkelt lage en egen mario sang, og hvis du da unværer kun bittelite grann fra den orgianle har du det:)

19. SoundElf MusicProduction

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    kan godt lage en mario lignene sang til deg... eller kan skaffe deg lyder som du kan bygge en sang ut av selv! Ganske enkelt...
    Jo, sangene er copyrightet... har hørt det et sted... hmmm..

Vet ikke om en remix hjelper.. er det copyrightet?
    hvis man bare bruker meldodien og lager lydene selv med egne Plu-ins og effects... Hørtes foressten veldig artig ut det med selve filmen skal ha skuespillere.. hehe :lol:

20. Aamli

Aamli Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Del denne siden