Organisering og lagring av video

En tråd i 'Programvare' startet av Fredo, 7 Okt 2011.

1. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Yo.

Redigeringsprogrammer og formater kommer og går. Det har hele tiden irritert meg at jeg ikke har funnet noen god måte å lagre og organisere videoen min på noen god måte. De har enten blitt "knyttet" til redigeringsprogrammet, som når jeg skriver inn metainfo i FCP, eller bare ikke blitt organisert i det hele tatt og ligger i en bortgjemt mappe på en harddisk med tittel "Clip00012" osv.

Er det noen som har forslag til et godt program man kan organisere klippene sine, enkelt søke det opp og bevare originalklippene samt legge til metainfo? Hva er det f.eks nyhetsstasjoner bruker?

Har gått lei av å måtte manuelt gå gjennom et utall mapper for å finne fram til et spesielt klipp.

Takk på forhånd.

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Organisering og lagring av video

Ta en kikk på CatDV. Til nyheter er Quantel svært mye brukt til redigering og katalogisering, men regner med det er både overkill og ute av din prisklasse :)

Uansett hvilken løsning du velger, så anbefaler jeg at du har kopier av materialet ditt et annet sted. Det finnes eksempler der et katalogiseringsprogram har gjort videofiler ubrukelige fordi de ikke støtter det og det formatet. Tror ikke det skal være noe problem med CatDV, men det er nok veldig greit å være på den sikre siden.

Del denne siden