På utkikk etter melodi til rulletekst

En tråd i 'Musikk' startet av Plecto, 10 Des 2006.

1. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har bare noen småscener igjen før vi er ferdige med spillefilmen vår Frank Strangler 2. Selv syns jeg rulleteksten er viktig i filmen. Ikke bare det at den informerer om filmen, men når liksom siste spennende scene har vært kan det gis et mye bedre bilde av filmen hvis rulleteksten (som da må ha en ideel melodi) setter et perfekt punktum.

Jeg har laget rulleteksten som du finner her med theme sangen til Unbreakable. Vi har ikke lyst å bruke denne sangen nettopp fordi den allerede er en theme sang, vi syns filmen er for stor til at vi kan bruke theme sanger til andre filmer, det blir for dumt syns vi. Litt av problemet er at denne sangen passer perfekt :D Melodien er fengende og tøff og den er samtidig en anelse trist i tonen. Hvis det er noen her som har forslag og eksempler på sanger/melodier av samme sjanger vil jeg mer enn gjerne få høre :D Helst av en litt ukjent artist, bedre hvis minst mulig har hørt om den før hvis ikke vil folk igjen få følelsen at vi har stjelt den. [/url]

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig, veldig, veldig snodig rulletekst. Såklart, alle har sine særpreg.
    Og for all del kjør den igjennom noe korrekturprogram før du gjør den helt ferdig! Nå vet jeg ikke hva slags farger du har på filmen, men det hadde nok ikke skadet om du fikset litt på kontrastene på de svart/hvitt klippene i rulleteksten... Antar filmen er komedie siden rulleteksten er det?

Syns sangen passer bra. Kanke huske themesangene til Unbreakable i det hele tatt jeg. Å diske opp sanger som minst mulig har hørt før, ender gjerne opp med musikk i en helt annen kategori enn den du har her. Er vel ikke så mange som lager rulletekstthemes og bare lar dem ligge strødd uten å bli brukt. Foreslår du kjøper soundtracks til noen av Steven Segal filmene. Ingen som har hørt eller sett noen av dem. De som har prøver enda å glemme det!

3. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg får gjøre et forsøk.

Vet du hvorfor fargene blir grå? På Liquid er det svart og fint med konverteringen over til wmv gjør fargene mer utydlige og grå.

Nei, filmen er ikke kommedie :p hva er galt med den sånn du ser det? Tar gjerne noen råd :roll:

4. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Aha. Jeg glemmer alltid det. WMV har et innebygd gråfilter de legger over alt... føles ihvertfall slik. Har gått over til MPEG når jeg skal encode noe. WMV ødelegger "the touch". Kan være de har fikset dette i den nye versjonenen av Windows Media Encoder, men den er fortsatt bare i beta-utgaven. MPEG eller DivX pleier sjeldent å ruinere bildet, men det blir gjerne mer kornete med MPEG. DivX har alltid blitt rot for meg med mindre det er DVDer jeg skal rippe.

Det er vel oppsettet på rulleteksten. Kanskje jeg er litt for vant til den standarden man finner på Hollywood-filmer. Måten du har delt det opp på er jo noenlunde grei, selv om den virker litt teit.
    Daniel Sjømyr as:
    Executive Producer
    Director

Du får det nesten til å virke som om det er karakterer han har spilt, og ikke roller bak kamera. Og det å ta med Word og XP som software man har brukt... det virker en anelse morsomt. Samtidig har du den morsomme takkelista, hvor det står info om hva alle er takket som.
    For helping us tie a necktie

Ikke at jeg skal skryte Kenny Wang opp i skyene bare fordi jeg har jobbet med han på en del prosjekter, men når jeg skal lage rulletekst ser jeg bare over en av han sine. Må være den mannen på forumet her som er mest opptatt av å få rulleteksten til å minne om de man ser i en vanlig typisk spillefilm. Eller som i det hele tatt får den til å virke som en Hollywoodsk rulletekst. Men såklart, det er jo smak og behag. Man må ikke følge standarden. Olsenbanden filmene begynner jo med rulleteksten, dog kanskje i litt klassisk oppsett, men det hører jo med til filmene lagd i Norge på den tiden.

5. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne er kanskje litt bedre. Ble tull med de programmene så nå er de fjernet.

Kanskje vi kan påstå at det er vi som sitter med opphavet til denne unbreakable melodien og at de var de som tok den :lol: Da blir det ikke rip-off i all fall :roll:

6. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ahhh, kontrasten ble mye bedre i svart/hvitt klippene! Tror dog du må ha litt mer finjustering for at det ska bli bra encoding... DivX? Virket ikke helt kurant det du hadde fått til der, pluss at det tok unødvendig mye plass. Dessverre ingen råd å gi når det gjelder DivX, måtte kutte det selv fordi jeg aldri klarte å encode det særlig bra.

Jeg føler fortsatt at rulleteksten er litt merkelig. Og som tidligere sagt, kjør en liten korrektur på engelsken derdadu.
    Mercenarie's???

Om ikke jeg surrer fælt så har Tarantino tatt musikk i fra soundtrack-collectionen sin når han valgte musikk til Kill Bill 1. Tviler på det skader om du bruker sangen du har der. Så lenge det er rulletekstmusikk. Verre med selve introthemesangen, den bør ikke være stælt ifra The Rock eller Mission: Impossible, det blir bare for teit.

7. Mister Royale

Mister Royale Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Billig musikk

Hvis du er keen kan du sjekke ut en side kalt stockmusic.net . Vi brukte det på filmen vår kalt Allkopi Royale. Billig musikk som funker bra, tror du skal klare å finne noe bra her:)

Hvis du er keen på å se resultatet kan du sjekke ut filmen vår på [ame]http://www.youtube.com/watch?v=WIgW3RtQprM[/ame] . Musikken i den er derifra:)

Hilsen Royale

8. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vanvittig bra film :D Hvem spiller hovedrollen? Og han som var med i Hotel Cæsar var jo med og jo! Kjenner du han?

9. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Blir det ikke da Mercenarie's?

10. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har du virkelig ikke Word eller noe som helst sånt på PCen din?
    Det blir uansett ikke noe apostrof med mindre du snakker om leiesoldatenes ting/tang. Antar du skal ha frem hvem som spilte leiesoldatene?

11. glenny

glenny Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Creedence Clearwater Revival har noen bra låter som kanskje passer f. eks. "Fortunate Son", "Cross-Tie Walker" og "Lookin' Out My Backdoor"

Disse sangene syns jeg passer, men det er jo ikke sikkert du syns det samme :wink:

12. Kyrre

Kyrre Citizen

Nei, det blir mercenaries.

13. glenny

glenny Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    hvem av dem var med i hotel cæsar????

14. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Q! Er en stund siden nå, men han hadde ikke noen liten rolle. Ingen som har sett han? :O

15. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror at det er fåtall gutter som ser på Hotell Cæsar. Eller såpeserier.

16. glenny

glenny Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    hei hotell cæsar ruler!!!!!!

forresten nå vet jeg hvem det er. Når jeg tenker meg om husker jeg ham fra hotell cæsar :D

17. Mister Royale

Mister Royale Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hotel Cesar

Så kult du likte Allkopi Royale Plecto, var masse jobb så da er det gøy å få feedback. Q kjenner jeg svært godt ja. Det er Martin Garfalk som har rollen. Han spilte Thomas i hotel cesar (nevøen til Harald Hildring) en periode, men best kjenner dere han kanskje fra filmene 10 kniver i hjertet eller Søndagsengler?
    :D

18. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, den ga motivasjon på en slitsom dag :p hvem spilte hovedrollen? Fantastisk god :D

19. Mister Royale

Mister Royale Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hovedrollen spilles av Thomas Milligan. Han har utdannet seg på NYFA og jeg er stor imponert over han selv også. Han gjør en sinnsyk Christopher Walken parodi du også skulle sett, hehe. Sier fra hvis jeg fanger den på film.

20. Andreas045

Andreas045 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Filmen var drit bra ;)

Del denne siden