Pan/Crop i Sony Vegas

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Storliboy, 24 Sep 2009.

1. Storliboy

Storliboy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Helt siden 2006 har jeg brukt Pinnacle, og først i dag begynte jeg med Sony Vegas. Til min store frustrasjon var Sony Vegas mye mer komplisert og vanskeligere enn Pinnacle. Så jeg trenger trolig mye hjelp og råd fra dere fremover. Men la oss starte med mine to første problemmer som er i kategorien "Pan/Crop":

Hvordan kan man redigere "Pan/Crop" på flere scener samtidlig. Når jeg holder på med Pan/Crop så kan jeg bare gjøre det på en scene om gangen og det er veldig tungvint i og med at jeg skal redigere hver eneste scene med Pan/Crop. Har prøvd å markere alle scenen og jeg får til å markere alle filmklippa på en gang, men når jeg går inn på "Pan/Crop" og gjør meg fornøyd der så viser det seg at det likevel bare er en scene som er redigert...
    Om du skjønner hva jeg mener.

Spørsmål nummer to gjelder også Pan/Crop.
    Hvordan strekker mann på høyden på bildet uten at mann strekker på bredden i tillegg, har også spørsmålet om den motsatte situasjonen. Håper du skjønner hva jeg sikter til, er ikke alltid så god på å forklare. Men det jeg prøver på er å strekke på høyden, men da blir også bredden forandret på, men det skal den ikke for den er bra som den er, men det er ikke høyden, om du skjønner.

Hjelp!

Versionen jeg har er Sony Vegas 9. preminum.

2. morteym

morteym Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har Vegas 7.0. For å justere høyden uten å justere bredden, så må jeg huke ut en firkant på venstre side i vinduet for å låse opp Aspect ratio eller noe.

Svar på det andre vet jeg ikke. Det er en del jobb å justere hvert klipp, men det jeg har redigert har jeg gjort om til widescreen fra 4:3 og animert "framingen" opp og ned for å få det beste utsnittet hele veien.

Del denne siden