Panasonic AG-HPX171 - Verdt å kjøpe i 2014?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av KEO, 7 Nov 2014.

1. KEO

KEO Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vurderer å kjøpe brukt videokamera og ser på AG-HPX171 og dessuten Sony PMW-EX1.
    Ettersom jeg er nybegynner og ikke har erfaring med kamera i denne kategori så er jeg litt engstelig for å kjøpe katta i sekken. Har prøvd å finne informasjon om forventet levetid (driftstid), svakheter etc, men finner ingenting annet enn relativt positive produktomtaler som alle er relativt gamle (2009 ++).

Hva skal jeg bruke det til kommer sikkert noen til å spørre. Det vet jeg ennå ikke..., kanskje reiseskildringer, reportasje, musikkvideo etc.

Noen som har erfaringer eller gode råd å gi?

2. andersnysted

andersnysted Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, hvor mye har du å bruke på kamerautstyr?

Istedenfor å kjøpe et videokamera som er litt eldre ville jeg nokk valgt å kjøpt ett dslr eller ett videokamera med større sensor som f.eks. fs100 eller canon c100 mark ii. Jeg har selv vært borti flere kamera og har eid 60d, 6d, blackmagic cinema camera og Sony a7s som jeg har nå. Nå som jeg ikke vet helt hvor mye du har å bruke så kan jeg bare si generelt. A7s som jeg har nå er det desidert beste kameraet jeg har hatt selv, så jeg vil anbefale det. Hvis du har planer om å bruke xlr så har sony en unit som passer med A7s som gir deg xlr input. Men hvis du sier sånn ca. hva du vil bruke på kamerautstyr så kan jeg prøve å hjelpe deg med å finne et kamera som du kan like.

3. KEO

KEO Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Budsjettet kan nok drøftes og jeg ser at man kan få relativt mye utstyr for en rimelig penge ved å kjøpe brukt. Samtidig er jeg redd for å kjøpe katta i sekken, både fordi teknologien endres så fort og fordi brukt er brukt og man vet aldri om selgers forsikring om at utstyret er som nytt holder stikk...