Panasonic GH2 hacker!

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av dipol, 12 Jul 2013.

1. dipol

dipol Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hei!

Tenkte det var lurt å ha en liten tråd om Panasonic GH2 hacker. Jeg skal selv hacke kameraet mitt snart, og har begynt å se litt rundt på forskjellige forumer og lignende etter informasjon. Det har jo vært flere tråder her om EOSHDs hack 'Unified'. Kan noen som bruker den gi oss litt mer informasjon om hvordan de er å bruke når dere er å filmer og kanskje gi oss litt teknisk info (som mb per min av video).

Andre hacker jeg har sett på er;
    Mysterion Magic/Driftwood
    Cake 2.3
    (De under er bra hvis man bare vil ha en liten boost på kvaliteten, og bryr seg mer om mb per minutt med video)
    EOSHDs 'Vanilla'
    Sanity 5

Bruker noen disse, er de bedre en 'Unified'?

Så for å oppsummere: Har dere noe erfaring med GH2 hacker? Skriv en liten post her om hvordan det er å bruke dem. Har noen noe post-produksjons råd? Hvordan er det å redigere disse filene? Hvilke minnekort bruker dere? Etc...

-Dipol

2. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Panasonic GH2 hacker!

Bruker selv Flow Motion v2.02 for tida. Er ikke lenge siden jeg installerte den, så er litt tidlig å si noe om den, men foreløpig ser den ut til å virke veldig bra, har ikke hatt noe trøbbel så langt. Den gir en bitrate på rundt 100 mbps, og virker så langt både stabil og med et veldig bra bilde. Brukte en utgave av Unified-patchen før, men fikk problemer når jeg kjørte i Cinema 24 fps, manuell innstilling og 160ISO. Da oppstod det en merkelig flimring på bakgrunnsobjekter i bildet, meget irriterende saker. Ifølge kjennere så hadde dette med GOP-innstillingene å gjøre, og det skal ikke være noen slike problemer på Flow Motion-patchen. Den har også den fordelen at man kan se på opptakene i ettertid direkte i kameraet, DET kunne man heller ikke gjøre på Unified-patchen.

Del denne siden