Pinnacle export begrensinger på kbit/sek kvalitet i MPEG-4.... må jeg oppgradere?

En tråd i 'Programvare' startet av oddis, 3 Jun 2013.

1. oddis

oddis Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har brukt Pinnacle Studio Ultimate 14 i snart 3 år nå og det har funket bra for meg.... Jeg lager mest actionkamera filmer/klipp fra GoPro...

De nye GoPro 3'erne skyter som regel i 15 000 - 20 000 kbit/sek , og det merkes nå mer enn før at 12 000kbit/sek max i 1920x1080p (alltid den resolution jeg filmer i) ikke er tilstrekkelig. Spesielt er det prekært på de filmene med dårlig lys.

Hverken i MPEG-2 eller i AVI format finner jeg kvalifiserte export formater - det nærmeste jeg har er 30 000kbs i 1920x1080p men det blir også hakkete og feil. "oppjustering" i kvalitet er vel sjelden noen hit. Har lages massevis av testfilmer i forskjellige formater for å prøve å finne en kvalifisert, men finner ingen i nærheten av god nok kvalitet.

Må jeg oppgradere til noe annet som klarer 1920x1080 med 20-30000 kbit/sek i MPEG4?

Noen anbefaleinger? Har kikket på Avid Media Composer 6.5 til 1000 dollar, Adobe CS6 osv - men har ingen erfaringer utover Pinnacle. Liker forøvrig deres plattform.

Jeg trenger virkelig råd her... det er uaktuelt å lage filmer med så råtten bildekvalitet når råproduktet er så enormt mye bedre.

Er absolutt fornøyd med Pinnacle på alle andre måter, men det duger ikke som sluttprodukt.. så jeg MÅ ha noe som jeg vet kan håndtere høy export kvalitet.

Sist redigert: 3 Jun 2013
  2. janthomaswf

janthomaswf Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Pinnacle export begrensinger på kbit/sek kvalitet i MPEG-4.... må jeg oppgradere

Bruker Adobe Premiere Pro CS6, og er VELDIG fornøyd. Det tar ikke så lang tid å lære seg heller, og sluttresultatet blir også bra!

3. oddis

oddis Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Pinnacle export begrensinger på kbit/sek kvalitet i MPEG-4.... må jeg oppgradere

Hvor høy kbps /bitrate tillater CS6 på 1920x1080p klipp i MPEG-4 format i export/ ut produkt?
    Pinnacle bunner ut på 12 000.... må ha noe som tar minst 20 000, helst 30 000.

Sist redigert: 6 Jun 2013
  4. janthomaswf

janthomaswf Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Tror det ligger på 35 000, men er ikke helt sikker.

Del denne siden