Pistol med løsskudd

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Plecto, 25 Mai 2006.

1. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen som vet hva som må til for å få dette? Må man ha en ekte pistol? Hvordan er det med våpentillatelse (hvordan får man dette?), aldersgrense og slikt?

2. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan gjera det med ekte pistolar, eller spesialbygde replika-versjonar. Meir veit eg ikkje om aldersgrense e.l.

www.modelguns.co.uk

3. kristian-1993

kristian-1993 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    du må være over 18år om du skal kjøpe fra siden miniman viste deg

4. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så det er 18 man må være... (bare et halvt år igjen nå hvis det er bare det som er problemet).

Hvilke andre sider er det?

5. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Rettare sagt, du må ha foreldre over 18 år som gjer deg lov :wink:

6. christer_aa

christer_aa Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det var litt dyrt, finnes det billigere alternativ? Noen som selger billigere kansje?

7. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det sagt noe pris?

8. christer_aa

christer_aa Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Trykk på våpene inne på siden, det er ikke billigt for en lav budsjets film :? men for all del, det er nok verd pengene, lurte bare på om noen vet om et billigere alternativ til våpen....

9. Plecto

Plecto Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Trengs det ikke våpentilatelse for å ha dette?

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ekte pistol må man melde inn "Pistolklubb" eller "Våpenklubb" - eller hva nå det het igjen. Men slike ting er best å la "store filmselskap" og eksperter ta seg av... Som du vet, kan det skje uhell.

11. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du må ikkje ha våpentillating for å ha ein blankskuddspistol, men hugs på at dei framleis er svært farlege, folk har blitt drepne av dei og.

Men uansett, det greiaste er nok berre å skaffa deg ein gas blow back pistol. Det er ein softgun som går på gass, og ser heilt ekte ut når du skyt (utanom munninsflamme, om du må ha det).

12. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvorfor ikke bare kjøpe en lekepistol som ser bra ut? hvis de finnes da.

13. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Softgun i metall er jo en mulighet. Mange av de har "blow-back" som gir rekyl og at sliden øverst fyker tilbake som på ekte pistoler. Disse er gassdrevne og fåes kjøpt i reell vekt og størrelse.

14. Thonhaugen

Thonhaugen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi filmet nettopp en scene der vi avfyrte en hagle. En kjapp telefon med politiet var alt som trengtes (og at vedkommende som skjøt hadde tatt jegerprøven). Vet ikke hvordan det er med håndholdte våpen dog...

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Gas Blow Back er nok å ambefale ja.

Spessielt med tanke på hvor dyre replicavåpen er. Mulig du skal ha squibs også, som koster ca. 300 per stykk i Norge. Våpen på film er dyrt.

16. Smettli

Smettli Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Jeg eier selv de 3 forskjellige variantene:

2xBlankpistoler:Disse er plomberte og fyrer 8mm "blanks", nedsiden med dem er at de bråker fælt. Med mindre du har hatt et slags pyroteknikk kurs og har sertifikat på at du har lov til å bruke blankvåpen, vil du nok ikke få fatt på det i Norge. Men i danmark kan hvem som helst over 18 år kjøpe det i type "softgun" butikker, man må bare sende en søknad(som er gratis) til dansk politi og være innehaver av et dansk cpr-nr(personnr). koster rundt 1200kr. Selv bestilte jeg mine fra USA, men hysj hysj :)

1xModelgun: Denne bestilte jeg fra siden miniman linket hit. Forkjellen på modelguns og blankguns er at på en modelgun har man gjenbruks patroner som må lades opp med små kruttlapp aktige ringer for hver gang man skal skyte. Det positive med modelgun er at den bråker mindre enn en kruttlapp pistol, lager en del røyk, og patronene ser ganske ekte ut.(hvis man vil filme close-ups av lading av magasin f.eks.)Nedsiden er at man må pusse patronene etter de har blitt fyrt av og lade dem opp på nytt, noe som tar ganske lang tid. Modelguns er også dyrt(2800kr for en glock) og gjenbruks patronene koster litt de også.

9mm "ekte" pistol, glock: Du må ha vært medlem av en skyteklubb i minst 6 måneder, vært på minst 10 treninger og generelt vise at du er sånn passe aktiv som pistol skytter. Når man sender inn en søknad til politiet må man også sende inn papirer på at man eier et våpenskap. Jeg har ikke sett etter blanks til denne, men det burde gå ann å få fatt på. Selv har jeg ekstrem respekt for skytevåpen og ville nok aldri ha brukt en ekte pistol under et filmshoot, blanks eller ei, vi vet jo alle hvordan det gikk med Brandon lee.

Og ja, jeg er glad i skytevåpen, men hvilke gutter er vel ikke det :D

17. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg! Hater de som pesten og kan ikke fatte å begripe hvordan de kan gjøre verden til et bedre sted å leve. Men det er en helt annen diskusjon...

18. Smettli

Smettli Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    hehe, så kanskje ikke alle :D

19. Magnus

Magnus Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Si hva du vil, men skyting er jo veldig gøy da... :wink:

20. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skyting er kanskje morsom/spennende i dataspill, film, paintball, skytebane. Men i virkeligheten er det ikke så gøy. Det verste er jo at en gal mann holder pistolen rett mot deg, og du har ingen anelse hva som vil skje.

Del denne siden