Plugins til premiere og after effects

En tråd i 'Programvare' startet av Chaos, 1 Apr 2006.

1. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lurer på om det er noen gode plugins til premiere eller after effects!
    og om hvor å få tak i de/den!

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg skjønner ikke mye av hva Magic Bullet er så bra for, men 55mm har jeg og det er jo veldig bra.

liker CameraPOV til after effects med security camera! :)

4. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Magic bullet kan gjøre stort sett det 55mm kan, bare at det er noe mer spesifisert. F.eks. kan det legge korn (ikke støy som på dv..) på bildet, scratches, vignette, og diverse annet.

Er også en look-suite der med mange fine presets på å få en delikat look. Mener f.eks. Top Gear bruker Magic Bullet til de fete fargekorrigeringene sine.

5. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok, fett.
    Men egentlig så er det kun after effects jeg kan bruke.
    Premiere vil ikke gå inn på prosjektet til en morsom aktion komedie ved navn "De mystiske fenomen".
    kan d ha noe med plugins å gjøre?
    det står at jeg ikke har PREMINFO.dll men det fatter jeg ikke mye av.
    i tillegg er prosjektet 20 mb og ca. 25 min langt.
    så kan d kanskje ha noe med plugins å gjøre eller? eller?

6. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Om det har med plugins tviler jeg på. Kjenner dog ikke til premiere. Men ut i fra den DLL-fila virker det som om det er en av kjærnefilene til å drive selve programmet. Re-install?

Jepp. Magic Bullet funker fint i After Effects.

7. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, altså ettersom jeg kan gå inn på de andre prosjektfilene regner jeg med det må være noe i den ene arbeidfila som ikke er helt sånn som det skal.

Jeg har reinstallert programmet minst 4-5 ganger og det er den samme gamle greia. prosjektet fryser etter loading og jeg kommer meg ikke på.
    må jeg slette pluginsene og hele premiere mappa etter avinstallering?
    Det er viktig for filmen å få satt inn noen effekter. :(

8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm.. Ta backup av dem først i såfall. Men premiere er jeg ca. blank på. Kjenner ikke til de nye versjonene da jeg slutta å jobbe med det etter 6.1.. Se gjennom forumet om det er noen andre som har jobba med premiere og send dem en mail eller PM.

9. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva gikk du over til?
    Jeg begynner å tro pirat versionen av premiere er psycho og premiere skjennerelt!
    Avid Express Pro? Final Cut?

10. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man kan vel ikke alltid stole på piratversjoner nei. Hvis du er lei av Premiere så kan jeg anbefale Avid Liquid (før Pinnacle Liquid), det var den veien jeg gikk for noen år siden :)

11. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjønner, men premiere har så mange for å bruke et mildt ord geniale løsninger jeg liker spesielt godt!
    i tillegg er det bare å trykke høyre-klikk på en fil å så kan du velge om du vil legge den i photoshop eller audition. den har i tillegg after effects og mange plugins som er bra som man lett kan for eks: finne med Limewire.
    personlig er jeg nesten familie med disse løsningene, men jeg må bare si jeg ikke vet noe om hva Avid har å tilby. Det eneste jeg vet er at Pinnacle er bare dritt! og jeg eier en pc.

12. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg bruker primært Avid Liquid og Apple Final Cut Pro.

Og før det igjen het det Pinnacle Edition DV, frem til versjon 4.6.. Og før det igjen het det FAST Video Machine og var originalt utviklet i Tyskland av FAST som startet opp på starten av 90-tallet og var en av de bedre harddisk-baserte løsningene.

Ellers - ja - kan absolutt anbefale Avid Liquid på det varmeste. Skal ikke ta hvilke funksjoner jeg elsker med programvaren, men ta en titt innom www.avid.com og les litt om det.

Da ville du likt Apple Final Cut Pro veldig bra. Direkte støtte for samarbeid mellom Apple Motion og Apple DVD Studio Pro som igjen jobber sømløst med Photoshop.

No offence, men da vet du ikke stort. 8)

Grunnen til at Pinnacle er såpass "nedverdigende" er pga. Studio- programmene som var ment til "hjemmebrukeren". Pinnacle er så mye mye mer enn bare Studio! Kan nevne i fleng; Liquid, TitleDeko, DekoCast, bildemiksere, switcher, og andre broadcasting-hardware-greier som er brukt den dag i dag verden over.

EDIT: typo

13. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok, men når jeg prøver å instalere Avid Express Pro 5 får jeg en melding jeg ikke likte:

"Programvaren du instalerer har ikke bestått Windows logotestingen for å bekrefte kompatibilitet med windows XP.
    Hvis du fortsetter instalasjonen av denne programvaren, vil det kunne skade eller destabilisere systemet, enten med en gang eller i fremtiden. Microsoft anbefaler på det sterkeste at du avbryter instalasjonen nå og tar kontakt med programvareleverandøren for å få tak i programvare.

er dette et tegn på at Home Edition ikke kan brukes eller er det noe annet? :?

14. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sikkert. Mener kanskje du får samme melding når du prøver å installere Call of Duty 2 og Battlefield 2.. hmm..

Jess sir. Kast Home, og kjøp deg Pro eller 2000!

15. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    næi nå er det nok!
    Jeg tar sjangsen på at pcen går surr og prøver Avid åsså får det som skjer bare skje! :)

16. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    huffda!
    "No dongle was found. please connect a valid dongle to this computer to ensure proper operation"
    :?

17. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da må du rett og slett sette inn dongelen. :roll:

18. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok, jeg har en versjon jeg fikk fra en annen. Jeg har bare det som er på platen.

19. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok, jeg har en versjon jeg fikk fra en annen. Jeg har bare det som er på platen.
    jeg vet ikke hva en dongle er :lol:

20. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Then I can't help you, du har tydligvis pirat. Vil ikke hjelpe, oppfordre til, eller henvise til piratvare. Sorry mac.

Ellers kan jeg minne om at det er en knapp som heter "EDIT" over innlegget ditt, så du kan legge til det du har å tilføye, uten å lage en ekstra post om det.

Del denne siden