PNG.fil effekt?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av SoccerShoos, 6 Apr 2012.

1. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!

Holder på å lage en teaser til prosjektet mitt og trenger litt AE hjelp, i og med at jeg er helt nybegynner i det.

Her er planen:

- Jeg bruker Flux Pavillion - I Can't Stop som bakgrunnsmusikk
    - Sangen tar av rundt 00:29
    - Når sangen tar av, vil jeg avsløre logoen til prosjektet mitt som er en PNG. fil. Jeg har lyst til å lage en bakgrunn til den i AE som ser litt "jern-aktig" ut.
    - Søk gjerne opp sangen på YouTube, for når den tar av, tar den skikkelig av. Det jeg vil her, er at logoen "tar av" samtidig med sangen. Altså, jeg vil ikke at logoen bare står stille, men "tar av" :)

Håper dere skjønner hva jeg mener! Hadde vært GULL om noen kunne hjulpet meg her! :D

EDIT: Bruker forresten Final Cut Pro X. Har også AE.

2. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: PNG.fil effekt?

Hadde vært enklere å hjelpe deg om du hadde gitt noen eksempler på hva du mener med å "ta av". Vil du at logoen skal skjelve, "pumpe", etc.?

3. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Litt av alt egentlig

4. MadsA

MadsA Citizen

5. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det hjalp ekstremt lite :p Alt jeg trenger er å lage en fet bakgrunn jeg kan ha png. filen min på. Deretter vil jeg bare få teksten i png. filen til å "ta av", altså bevege seg fram og tilbake og sånn :p

EDIT: Har skjønt en del nå. Er bare å adde keyframes og sånn. Men hvordan gjør jeg at teksten rister og på en måte blir litt kuttet opp og sånn?

Og hvorfor tar filen så sinnsykt stor plass? Et klipp på 2 sekunder ble jo søren meg 1,17 GB!
    Hvorfor blir ikke videofilen widescreen? Må jo croppe den i FCP for å få den til å fylle skjermen..?

Sist redigert: 6 Apr 2012
  6. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Tar jeg feil om jeg sier at du ikke er veldig kjent med After Effects?
    Anbefaler deg å ta en titt på tutorials om AE Basic.

I after effects er det ikke akkurat å "bare" legge på effecter. Du må "på en måte" bygge dem selv.

7. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Vet, fant det ut nå :) Skrev at jeg var helt nybegynner i det :p Men nå tror jeg at jeg har fått det til! Legger ut resultatet på søndag :)

EDIT: Men hvorfor tar filene så sinnsykt stor plass? Og hvorfor blir ikke klippene "widescreen"? Det blir liksom sort på begge sider av klippet, og om jeg cropper det i FCP, får jeg jo ikke med toppen og bunnen!

Sist redigert: 7 Apr 2012
  8. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tar den av? Den er jo så rolig den sangen atte.
    Du må slutte å skrive .png-filen som om det er noe magisk. It isn't. Du mener vel "LOGOEN" din? Dette er helt klart ikke en PNG-fil effekt.
    Ganske sikker på at denne effekten du skal frem til kan gjøres på alle bildefilformater, mulig også videofilmformater, etc.

Du får tørke støv av iMovie eller noe sånt mig, de hadde ferdige presets til dette om jeg husker minst mulig av de timene jeg satt på Mac.

Del denne siden