PNG.fil effekt?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av SoccerShoos, 6 Apr 2012.

1. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!

Holder på å lage en teaser til prosjektet mitt og trenger litt AE hjelp, i og med at jeg er helt nybegynner i det.

Her er planen:

- Jeg bruker Flux Pavillion - I Can't Stop som bakgrunnsmusikk
    - Sangen tar av rundt 00:29
    - Når sangen tar av, vil jeg avsløre logoen til prosjektet mitt som er en PNG. fil. Jeg har lyst til å lage en bakgrunn til den i AE som ser litt "jern-aktig" ut.
    - Søk gjerne opp sangen på YouTube, for når den tar av, tar den skikkelig av. Det jeg vil her, er at logoen "tar av" samtidig med sangen. Altså, jeg vil ikke at logoen bare står stille, men "tar av" :)

Håper dere skjønner hva jeg mener! Hadde vært GULL om noen kunne hjulpet meg her! :D

EDIT: Bruker forresten Final Cut Pro X. Har også AE.

2. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: PNG.fil effekt?

Hadde vært enklere å hjelpe deg om du hadde gitt noen eksempler på hva du mener med å "ta av". Vil du at logoen skal skjelve, "pumpe", etc.?

3. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Litt av alt egentlig

4. MadsA

MadsA Citizen

5. SoccerShoos

SoccerShoos Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det hjalp ekstremt lite :p Alt jeg trenger er å lage en fet bakgrunn jeg kan ha png. filen min på. Deretter vil jeg bare få teksten i png. filen til å "ta av", altså bevege seg fram og tilbake og sånn :p

EDIT: Har skjønt en del nå. Er bare å adde keyframes og sånn. Men hvordan gjør jeg at teksten rister og på en måte blir litt kuttet opp og sånn?

Og hvorfor tar filen så sinnsykt stor plass? Et klipp på 2 sekunder ble jo søren meg 1,17 GB!
    Hvorfor blir ikke videofilen widescreen? Må jo croppe den i FCP for å få den til å fylle skjermen..?

Sist redigert: 6 Apr 2012
  6. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0