Post-produksjonskonkurranse

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av pylon, 16 Jun 2008.

1. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vignettering er lett å se, for alt i kantene av bildet har en annen karakter konsekvent. Derimot er det svært vanskelig å se om man har brukt presets, dersom man ikke kjenner denne preseten. Jeg bruker aldri andre presets enn de jeg har laget selv. Mitt forslag er at presets ikke skal er tillatt i konkurransen.
    [/quote]

2. DJMartin

DJMartin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blir vanskelig å overholde, men vi kan gi klipp som er feil filmet fra starten av, slik at man må først korrigere klippet, for å så grade til ønsket effekt.

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig. Jeg har så langt i min korte karriere med color grading, aldri vært borti klipp som er "perfekt eksponert".. Noen er litt under, andre er litt over, og noen ganger er hvitbalansen helt ute å kjøre. It's how the real world goes !

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Burde ikke råmaterialet være så forferdelig som mulig da? Absurde hvitbalanser og forferdelige lysforhold? Slik at man i konkurransen ikke kan bruke tilfeldige presets, men faktisk må jobbe for at det skal bli noenlunde bra? Den som er best er den som klarer å rette opp i mest mulig feil, ikke den som klarer å lage rarest mulig fargefilter.

Slik jeg ser det ihvertfall, hvis ikke vil det gå mye på personlige meninger. Det at alle skyggene har en grad av grønt i seg kan jo i teorien være en god jobb, men det betyr ikke nødvendigvis at dommerpanelet liker det.

5. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Agreed!

Jeg testa Vimeo i går, og er strålende fornøyd med kvaliteten det gir - ingen grunn til å la det være med SD, dersom de fleste liker tanken på å jobbe med HD.

6. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. tskippe

tskippe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men da tror jeg de aller fleste her er med på konkuransen her. Da må vi bare organisere det litt. Vi må lage en klar og velformulert liste over alle regler, et sted der man kan laste opp resultatet, og liste over oppgave, tidsperiode, OSV.

Så vi børe dele inn "tasks" til forskjellige folk her for å starte denne konkuransen, som f.eks en har annsvaret for å lage regler - en annen har ansvaret for å finne/lage nettside der man kan uploade resultater osv dersom dette ikke fungerer på NAFF - OSV.

Get my point???

8. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    VIMEO er nevnt tidligere, at man har en felles profil som alle har brukernavn og passord til.. Jeg syns den idèen funker fint, og er noe man helt klart kan gjennomføre.

Og ellers syns jeg administrator på forumet kan ordne en egen del for forumet for konkurranser. :)

9. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jo en mulighet. (Hvordan vil i så fall reglementet forholde seg til ting som Sky replacement? Hvis materialet inneholder en fullstendig utbrent himmel, vil jo dette være en estetisk bra løsning, mens på den annen side kan det betraktes som juks?)

En annen mulighet er jo å jobbe med materiale som har "mest mulig å gå på". Mest mulig informasjon, så man kan skru mest mulig uten at det kollapser. Isåfall kan f.eks noen betale Gunleik for å legge ut noen DPXer fra Red. :)

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Om nå det skulle bli tilfelle er jeg SÅ med! 8)

11. pylon

pylon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis ingen melder seg frivillig til å organisere kan vi jo si at det koster 150 kr å delta, den som arrangerer det får pengene, minus en liten premie til vinneren.

Del denne siden