Presenter deg selv!

En tråd i 'Generelt' startet av bj0rn, 28 Jul 2004.

1. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tenkte kanskje vi kunne ha en tråd der medlemmene på siden kunne si litt om seg selv. Med så mange meninger og synspunkter som blir utvekslet her, føles det litt rart å ikke ha den fjerneste anelse om hvem man diskuterer med. En del av dere vet jeg jo hvordan ser ut, utifra at jeg har sett filmene deres, men det kunne vært greit å vite litt mer om hverandre også (syns jeg :)) Eller hva?

Jeg kan jo begynne med å kort presentere meg selv:
    Navn: Espen (så hvorfor kaller jeg meg bj0rn??? 8O Si det...)
    Alder: Er 86 modell, så nå er jeg atten år :D

For tiden går jeg de siste månedene på Skeisvang VGS, allmennfag. Ser fram til russetida. Jobber også som frukt-/kassegutt på ICA i helgene. Neste år blir det forhåpentligvis militæret, og etter det blir det studier i enten Bergen eller Stavanger. Kommer ikke til å jobbe innen film, for usikker bransje, men tror nok det kommer til å være en artig hobby i mange år fremover.

Tja, er den noe mer å si da, jo, jeg må også nevne at jeg tilhører "filmselskapet" Ibsen Art (sjekk signaturen for link til hjemmesiden vår), sammen med bla comrad, eagle_12 og mohuhau (de to sistnevnte er ikke akkurat så veldig aktive her da, men de er hvertfall registrert)
    I filmene jeg har vært med på til nå har jeg gjort alt fra å være kameramann, skuespiller, manusforfatter og medregissør! Og redigering selvsagt...

Edit: Er forresten også nødt til å ta med at jeg er Bon Jovi frelst, har vært det siden "It's my life", og har blant annet vært på BJ-konsert i Hyde Park, London i fjor sommer sammen med comrad. Der var vi langt i fra alene, hele 92000 var på den konserten. Ganske overveldende :D Er også generelt intressert i musikk, selv om jeg ikke spiller noe instrument!

2. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter Morten og er 17 år gammel.
    Går på VK1 Elektro.
    The Digital Line er filmselskapet mitt.
    BOR I Narvik......
    Liker å lage film, og lage spill osv...

3. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter Kjetil, og driver dette forumet sammen med Tom og Chandler. Tidligere drev vi også NADF (Norsk Amatørfilm Diskusjonsforum) som utviklet seg til dette forumet.

26 år gammel og jobber som systemutvikler i Maritime Software Solutions som holder til i Særp. (dvs Sarpsborg for dere som ikke bor i Østfold, hehe). Og stortrives med det!

Har vært aktiv siden 1998 med amatørfilmproduksjon, men pga jobb etc har det ikke vært så god tid til det. Hodet flommer over av idéer, men det å få tid til å få det på tape er ikke så lett... Er for tiden med i Delusion Studios.

Å kunne jobbe med film er egentlig ikke noe som frister så veldig. Vil bare ha dette som en hobby.

Ellers så spiller jeg skotsk sekkepipe i sekkepipekorpset Oslo Caledonian Pipe Band til naboer, kjæreste og venners store skrekk.

4. Kyrre

Kyrre Citizen

Jeg heter Kyrre, bor på Eiganes, Stavanger.
    Har levd i 16 år og lagd film (semi-seriøst) i to år, "drittungefilmer" i 3-4.

Som flere andre her på forumet driver jeg et produksjons selskap. Dette ved navn GHL, sammen med Dag og Codename_47, jeg står som oftest for regien.
    Andre interesser er kino, trening og selvsagt det kvinnelige kjønn.

Skole: Begynner på grunnkurs på Våland Vgs. nå etter sommeren.

Fremtiden: Filmskaping er første alternativ, derfor jobbes det for tiden hardt med å forbedre vår samlede dramaturgiske filmegenskaper. :wink: Plan B er filmannmelder, eller jobb innenfor reklame. 8)

5. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Mitt navn er Joakim. Jeg bor på ett lite sted som heter Sofiemyr, ikke så langt fra Oslo. Jeg er 20 år og er fornøyd med det :lol: .
    Jeg har holdt på med å lage amatørfilm i ca. 7 år. Lagde min første film når jeg var 13. Det var en skikkelig dårlig action film der vi snakket engelsk. Filmen het "The Witness". Denne filmen startet det hele.

Har alt i alt kanskje laget over 60 kortfilmer. Jeg er faktisk ikke sikker, men det har blitt en del "drittungefilmer" ja.. :)

Han dere på forumet kjenner som "Han høye bodyguarden i Hocus Pocus" heter egentlig Marius. Sammen har vi laget ett drøss med utengrunn/splatter filmer.

I fjor var jeg i militæret. Jeg var med i Special Forces of the Heimevern. :D Eller mer populært kalt Heimevernet. Der skal jeg være medlem til jeg er 40. Det blir gøy. :roll:

Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe med film, men begynte på en måte og tenke seriøst på det for 1 år siden. Søkte på Westerdals filmlinje tidligere i vinter og kom inn!
    (En av opptaksprøvene var Nabo i Nød forresten :D )
    Så til høsten begynner jeg på denne skolen der jeg får sjansen til å studere min hobby! Målet er selvfølgelig å bli en regissør.

Akkurat nå i mitt liv holder jeg på med stor prosjektet mitt som jeg kaller "Steinen". Den kommer til å være 60-70 minutter med gla' vold og humor! Gled dere..

Hvis du er en som lurer på hvordan jeg ser ut, så last ned "Nabo i nød", "Hocus Pocus" eller "Steinen Trailer". Jeg spiller "Avisbud", "Simen" og "Hevneren" i de forskjellige filmene.

Takk for meg! 8)

6. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann. Mitt navn er Stian og jeg er født i 1982. Bor for tiden i Trondheim. Ble i sommer ferdig med studiet 'Drift og Vedlikehold av EDB Systemer' hvis vi ser bort fra at jeg foreløbig mangler 2stk xamener :? Driver fortiden å ser meg rundt etter jobb, noe som viser seg å være vanskelig. Kjøpte mitt første kamera i fjor sommer. Lysten til å lage noe skikkelig bra er der men jeg mangler ideer, så det blir for det meste bare laget små 30sek klipp hvor jeg bare leker meg med redigering og effekter.

7. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er da Glenn Thomas og bor i Kongsberg. Jeg er en tidlig '77-årgang og det ser ut som jeg er blant de eldste her. Jeg bor da i Kongsberg hvor jeg jobber som Systems Designer hos Kongsberg Defence & Aerospace hvor jeg utvikler våpensystemer. Jeg er i gang med å lage min første amatørfilm, selv om jeg har hatt et par bittesmå statistroller i noen av filmene til kjetilr. Men jeg har alltid vært fascinert av effekter og film og har eksperimentert i det området siden... tja... '94... og lært meg det jeg kan idag. Dere kan egentlig også lese min fulle biografi på hjemmesidene mine :)

8. Dag

Dag Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Mitt navn er da Dag, og jeg bor på Sola utenfor Stavanger. Er 16 år og er medlem og en av tre grunnleggere av GHL Produksjoner. Har jobbet med film i tre år, mye dritt, men har bygd opp en del kunnskap og har begevet meg videre fra det stadiet, til dette. Driver med foto, lyd og manus, pluss litt regi.(litt av alt) Håper å nå litt lengre innenfor film, er skuespiller i store deler av filmene våre også. 8)

9. codename_47

codename_47 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg heter da Isak, fyller 16 om et par dager, og er i likhet med dag og kyrre en av grunnleggerne av GHL.

10. Erico

Erico Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nuvel.
    Jeg er Erik, en god 89-årgang som etter statistikken kun skulle vært opptatt av fyll, fest og hip-hop.
    Heldigvis er ikke tilstandene slik.
    Har drevet med litt av hvert gjennom mitt foreløpig rimelig korte liv, blant annet jobbet jeg hos Unsaco, den norske importøren av Nintendo-produkter siden jeg var 11 (8O) år gammel frem til i fjor.
    Nå for tiden er film og musikk mine to store lidenskaper.
    Jeg går under navnet Baron Ereksjon i Nordberg-bandet Diverse Ting i Kjøleskapet, der jeg innehar rollen som vokalist og gitarist.
    Tiden som ikke går med til gitar og synging brukes til film.
    Interessen for film var der i flere år da jeg var liten og vi hadde et gammelt Hi-8 kamera, men da det gikk dukken for noen år siden falmet interessen gradvis bort.
    I fjor sommer, var det vel, ble et nytt, digitalt videokamera kjøpt inn, nærmere bestemt et Canon MVX150i.
    Fra den dagen det kameraet kom i hus har filminteressen vært der sterkere enn noen gang før.
    Jeg og den lille gjengen i Mirror Studios har, med den bakgrunn at vi fremdeles går på ungdomsskolen høstet mye applaus og godord for filmene vi har laget i sammenheng med forskjellige skoleprosjekter.
    Noe som selvfølgelig varmer :).
    Vel, det var nok om denne gnomen fra Oslos vestkant.

Touchè!

11. jokke_tryne

jokke_tryne Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Navn : Raymond A.K.A J0kke A.K.A Gold-Fish A.K.A Argh A.K.A Idioten(jokke + Raymond = wtf)

Alder : 16

Info : Eg ble nettop ferdi' med skolen og ska bli en junkie for resten av live mitt!..Holde på med filmer , Tegneserier og Musikk

Komme Fra : Haugesund (Narkiss byen)

Film Info : Eg og noen andre folk har en hjemmeside som hette www.thagjeng1.tk (A.K.A : Sinnsyke Filmer Productions..Fordi vi er syke) , så besøk sidå og last ned filmene (Holdt på med sidå siden Februar.2003)..Det var sånn 4-5 stykk som va med på sidå men de stakk etter en anmeldelse vi fikk..Vi holde på med tegnefilmer og alt slaks løgne meningsløs piss som alle hate!..Eg har holdt på med filmer siden 1999/2000..Eg ble mest inspirert av South Park & tegneserien Pyton & Ren & Stimpy..

- J0kke

12. Goberg

Goberg Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, jeg er da Anders selv om så og si bruker navnet Goberg.

er 18 år og begynner på vk2 medier og kommunikasjon til høsten. Var med på å starte opp Teit Productions på vinteren/våren 2004, og har fra da fått annsvaret for å oppdatere og vedlikeholde websidene våre.

har vært med på å lage 2 filmer, Mandag og Patron-Tann Tony. og vi jobber også med en tredje film som skal hete De Uberegnlige. Er ikke helt sikker på om jeg kan kalle meg regissør, men vi deler egentlig litt på den rollen. Liker da veldig godt å sitte foran maskina og redigere og mekke effekter.

For tiden er jeg annsatt i en Meny butikk i Porsgrunn (bor i Skien), der trives jeg veldig bra, og tjener også noen små slanter :D

Senere i livet har jeg selvfølgelig veldig lyst til å jobbe med film (som alle andre). hvis det ikke blir noe innen film så aner jeg rett og slett ikke, design/reklame etc kanskje?

13. audun1

audun1 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter Audun som det da står viss du fjerner et 1 tall.
    jeg er 1987 gutt og trives med det. jeg har filmet å redigert i 3 år med pinnacle studio 7,8 og 9, men har nå fått after effect og pinnacle liquid å kan exprementere litt mer. jeg bor i kristiansand litt fra sentrum, ok 10 min med bil viss du kjører (oldmansdriving) he he. stor fan av dette forumet mye hjelp her til ting jeg lurer på. nå holder jeg på med en speseffects kortfilm som jeg kaller -the ring- orginalt sløvt eller hva....

14. andy

andy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg heter andreas og er tyve år gammel
    har ikke drevet med amatør film så lenge av den enkle grunn jeg ikke har hatt videokamera. nå har jeg et video kamera å prøver å lage film så mye som mulig, men det hjelper svært lite når alle vennene dine ikke har lyst/tid til å lage film me deg. har komt inn på en 1 årig filmskole i danmark som jeg begynner på om en måned. kaller mitt "enkeltmanns foretak" for direct-action films når jeg først lager noe. bor i stavanger også ja. holder på me sånn to filmer som heter hitback og pusherman/dollar bill.

15. Pacific_Leon

Pacific_Leon Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hm da var det min tur..Eg heter Arne Leon Mellingen, er 22 år og også ganske opptatt av filmskaping.
    Interessen kom vel for ca 2 år siden helt utfra det blå, det skal sies at eg alltid har vært opptatt av å få ting lagret på tape (til mine kameraters store frustrasjon) men eg synes det er viktig.

Til høsten skal eg studere Film og Produksjon ved Santa Monica College, det ligger ved havet, 10min fra Los Angeles...hva som skjer etter de studiene vet eg lite om annet enn at eg skal bli en del av filmindustrien der nede.

Som de fleste andre her, har også eg et prod selskap som heter TvSeriøs, det er et mindre seriøst selskap :lol: som har laget endel filmer med og uten mening.

Av filmer eg kan vise til, er Salty Rain, en musikkvideo eg laget til en kamerat som driver med melodisk trance.

Musikkvideoen blir lastet opp her meget snart.

hm ellers så kan eg skrive at eg e fra Radøy utenfor Bergen og at dette forumet må være noe av det beste som har hendt meg på internett..

Laters

16. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    :D :oops: Takker for det :oops:

Vi prøver så godt vi kan med å tilpasse oss til deres ønsker.

-Kjetilr

17. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, *min tur :)* heter Knut Vegard er 17 år og leder filmgruppa i en ungdomsgruppe her i nærmiljøet. Jeg har kommet inn på media og kommunikasjon VK1 på lundehaugen (sandnes) og gleder meg til å begynne igjen. Jeg og noen medelever har en UngdomsBedrift som kalles "Multiplex " (vår store stolthet) Vi driver med alt fra reklame til musikkvideoer til bryllupsfilmer osv.

denne posten har blitt oppdatert.

18. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter da Thomas og er 1988 modell.
    Jeg kommer fra en plass som heter Ålgård. (Ligger utenfor Sandnes)
    Har lagt filmer i litt over 2 år nå, men det var ikke før den siste filmen vi laget, at det ble seriøst. Navnet våres er BTV, men vi vurderer nå å skifte til Booh'Ya productions! Filmen vi lager nå blir trolig kalt 01.15 og jeg håper at dere får se den her inne om ikke alt for lenge.
    Utenom film driver jeg på med musikk og idrett.

19. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Hei.
    Jeg heter Tom Arild Sørli og er alkoholiker 8)

Ehm. Selvsagt ikke sant :lol:

Jeg får vel si litt om meg selv jeg også da.

Som nevnt over heter jeg Tom Arild Sørli (30 år), og er den som satte i gang dette forumet. Prøver så godt jeg kan å holde det ved like, noe som er værre i sommertidene enn ellers i året.
    Heldigvis har jeg flinke medarbeidere (Chandler og Kjetil, og Erico som skriver noen artikler innimellom).

Har drevet med amatørfilm i mange år (ca. 10-15 kanskje) og mest i en gruppe som kaller seg Pointless Films. Den siste tiden har det forøvrig vært lite produksjon i gruppa, hvor antagelig "familieliv" har den største skylden... :? Men vi har en ambisjon om å skjerpe oss og starte produksjon av film igjen, for det er ikke fantasien som setter grensene.

Ellers så er jeg veldig glad i å fotografere. Kan vel si jeg er en liten hobbyfotograf. Har hatt en Canon Eos 5 i mange år som jeg har knipset utallige bilder med, og i sommer fikk jeg endelig råd til en Digital Speilrefleks (Canon Eos 10D) !! Hurra :)

Når jeg ikke driver med noe av dette er jeg mye foran datamaskinen ellers også... men absolutt INGEN nerd !

Jobber som ambulansearbeider ved Ambulansetjenesten Østfold, Sarpsborg. For tiden omdisponert til AMK/akuttbil tjeneste ved Sentralsykehuset i Fredrikstad. Dette er en jobb jeg kjempetrives med. Gleder meg nesten hver dag jeg skal på jobb enda, og da må det jo være riktig yrke for meg :)

Ellers er også jeg som noen andre her med i Heimevernet der jeg fungerer som troppsjef for en sanitetstropp.. Også har jeg i tillegg en liten kontrakt med Forsvarets FIST-H i en begrenset periode.. De som ikke vet hva FIST-H er får slå det opp selv.

20. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    meg og sånn

ja.. da var det min tur og sånn.

jeg heter Kim Lopez og er 18 år gammel.
    har holdt på med redigering og film i ca 3-4 år nå.
    Helt siden jeg var en liten drittunge har jeg alltid ønsket å jobbe med kamera, kjøpte mitt første kamera når jeg var 11 år gammel og har siden det lekt meg mye med filming.
    men siden pengene og teknologien ikke rakk til når jeg var så liten, så har jeg ikke fått sjansen til å redigere noe før får 3-4 år siden.

EDIT: har foresten hatt noen jobber med redigering igjennom tiden, den ene var på en 12 minutter lang firmafilm som jeg tjente ca 6000kr på, og snart skal jeg begynne på en jobb hvor jeg skal lage en salgsvideo for en hest, og der regner jeg med å tjene litt mer penger. det blir gøy.

har hatt mye flaks med reklamering av tingene jeg og kameratene mine har laget i tiden.
    siden alt oppstyret om "norske jackass unger" kom for litt over et år siden, har mediene gitt oss haugevis med gratis reklame.
    har blandt annet hatt klipp med i torsdagsklubben, dagsrevyen, tabloid og standpunkt, pluss en rekke med aviser.

akuratt nå står alt jeg driver med på hold, siden politiet tok fra meg alt jeg har av utstyr og data pågrunn av en anmeldelse mot meg.

heldigvis ligger saken på min side, og de har nå lovet at jeg skal få igjen alt før skolestart.
    jeg kom også inn på medier og komunikasjon i år, så jeg slipper å gå mer byggfag.

fremtiden får jeg ta som den kommer, men jeg håper på å komme inn på NISS i oslo neste år, sånn at jeg kan jobbe enda mer med det jeg liker å drive med.

det var vel alt jeg kom på med en gang..

hjemmesiden vår er http://www.ustabil.com, men desverre skjer det ikke mye der akuratt nå pågrunn av politiet. men snart er alt i gang igjen.

takk for meg.

Del denne siden