Presenter deg selv!

En tråd i 'Generelt' startet av bj0rn, 28 Jul 2004.

1. Hatle

Hatle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg heter Martin og er 13 år. Kommer fra Kvinnherad på vestlandet.
    Grunnen til at jeg er medlem på forumet er at jeg er veldig intressert i film og filmskaping.

2. Dennis The Director

Dennis The Director Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hallo

Mitt navn er Dennis og jeg er født i 1995. Går nå i 9.klasse på ungdomsskolen, og har tenkt til å gå media og kommunikasjon på v.g.s. Har et digitalt fotoapperat som jeg bruker til å lage filmene mine, så derfor er det ræva bildekvalitet og ræva lydkvalitet. Skal kjøpe et bedre kamera for konfirmasjonspengene mine.
    Brukernavnet mitt på Youtube er DennisTheDirector, dersom noen av dere skulle være interresert i å se mine filmer.

3. LarsDaniel

LarsDaniel Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    morn morn.

Hei. jeg er da Daniel på 23, fra en plass kalt Bærum. jobber som elektriker og trives helt greit med det. på fritiden blir det en del trening. jeg trener litt forskjellig kampsport, litt turn og tricking+ litt sånn styrke da. så formen er viktig.

sånn når det gjelder film så er selve filminga mest vært en hobby siden jeg var liten, men med alt for lite fokus desverre. det er først nå i det siste at jeg har fått øynene opp for dette med film sånn ordentlig. prøvd meg på axe reklame konkurransen som de fleste sikkert fikk med seg her i fjord ( gikk ikke så bra :p )

klarer ikke helt si hva jeg liker best med film, men det står liksom mellom filme og redigere. egentlig hele prosessen. har liksom masse ideer som jeg føler at jeg ikke kan overlate til noen andre fordi da blir det ikke som ejg vil ha det.

men nå er det nok om meg. håper folk fikk ett lite inntrykk av meg.

4. dilorko

dilorko Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei. Jeg er også Daniel på 13, fra stedet Lørenskog. Går på skole, drømmer om å en gang kunne leve av film..

Fremtidsplaner: Jeg har fremtidsplaner om å gå på Media og kommunikasjon på VGS, derretter vil jeg gå på filmskolen i Sidney, så hvis jeg føler for det blier det noen år på Journalist Høgskolen..

(jeg ahr også prøvd meg på axe reklamen, med noen andre folk jeg kjenner og folk min bror kjenner, det gikk ganske bra. Vi fikk solgt reklamen til dem, men vi vant ikke...)

Håper dere vet litt mer om meg da..

5. TordTorden

TordTorden Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Tord

Mitt navn er Svee, Tord Svee. Jeg er 12 år. Men du kan kalle meg TordTorden. Jeg er ganske glad i å filme og utnytter denne interessen i sammenheng med skole. Jeg går i 7.klasse på dette tidspunktet.

Filmeutstyr -> Kamera: Samsung VPMX10 ganske elendig kamera.
    Redigerings program: Sony Vegas Pro.8

Planer for fremtiden: Ønsker å gå på Medie linja når jeg blir større. Og håper på å vinne AN filmfestivalen i 10.klasse

6. TheBurtonGang

TheBurtonGang Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei

Jeg heter Marte, bor like utenfor Lillestrøm. Går 1 Media og Kommunikasjon... er 16
    Ønsker og jobbe med film i London gjerne spesialeffekter (sminke), tenker og studere film i London om 2-3år. Hvis jeg ikke kommer til å jobbe med film blir jeg nok psykolog.

Jeg er stor fan av: Tim Burton, Charlie Chaplin, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman osv osv

Jeg har laget en musikkvideo.. men har ikke fått lagt den ut ennå.. den havner på YouTube nå i løpet av julen.. tror jeg.. Har litt redigering igjen. Har noen videoer på YouTube for det meste spesialeffekter da sminke.
    Vi lager film på skolen har holdt på med det i et par måneder nå, mangler bare redigering. Den kommer til å bli så utrolig dårlig... Alle på gruppa har forskjellige meninger om hvordan filmen skal være da ender det opp med å bli utrolig dårlig.

Jeg har : en Mac Book, Alle Adobe Cs4 programmene, (hva er det man ikke får av skolen) Har også tilgang på alt av film utstyr av skolen. Selv har jeg et Sony HDR-CX105

Jeg har veldig sterke meninger og er perfeksjonist.. men har ingen problemer med at andre kan mene noe annet.

Jeg skreiv egentlig et sykt langt innlegg også logget jeg meg automatisk ut også ble det borte så.. orker ikke skrive alt på nytt.

sorry for alle skrivefeil..

Sist redigert: 24 Des 2009
  7. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Velkommen til forumet, Marte! Gleder meg til å se musikkvideoen din! :) Er bare å lage mye film, sånn man lærer! Ellers et annet tips til deg, sterke meninger og perfeksjonisme (noe som forøvrig gjelder meg også) er sterke "virkemidler" og bør ikke overdrives :) Filmskaping er 90% samarbeid og 10% annet. ;) God jul!

8. TheBurtonGang

TheBurtonGang Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Prøver og kontrollere det så godt jeg kan.. :)

9. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter Martin og bor i norges kjedeligste by - Harstad. Jeg er 14 år og går i 9. klasse. Jeg er i besittelse av et stativ, en hjemmelaget dollytrack og et digitalkamera som sannsynligvis vil bli gruset av kvaliteten du får på mobilkameraet ditt. Heldigvis har jeg tilgang til et tapebasert kamera fra jobben til mor. Og i fremtiden har jeg planlagt folkehøyskole innen film i sør og studie innen Regi & foto i Lofoten. Kan hende stuideturen ender hos Full sail university i Usa istedet, men det kommer selvfølgelig ann på penger:D

Min lidenskap til Film kan beskrives slik:
    Det sises at mannfolk tenker på sex hvert 15. minutt, vel jeg tenker på Film hvert 15. Minutt:rolleyes:

Sist redigert: 25 Des 2009
  10. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Velkommen Martin! Jeg kan berolige deg med at du er ikke den eneste fra Harstad. Vi er iallefall 3stk her inne. Er nok bare jeg som er litt aktiv å forumet av oss.
    Vist du er interessert så er det godt mulig du kan være med på en produksjon utpå nyåret. Jeg sender deg en PM.

11. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei

Hei! :)

Jeg heter Ole Andreas, 17 år og kommer fra Rissa. Rissa ligger på Fosenhalvøya som er utenfor Trondheim. (Det er i Sør-Trøndelag) Jeg går for tiden på almenn/gymnas/studiespesialisering (ST) andre året. Jeg drømmer om noe med film, men det er ikke så lett, man blir jo påvirket av alle kanter. Noen sier folkehøyskole, andre sier befalsskolen/forsvaret, mens andre sier universitet... Valget er mitt, men det er ikke lett...

På fritiden går det vel mest i film, bilder og lekser, (Hei, jeg er avsosial). Har fått noen oppdrag på fritiden, som reklamefilm, film fra arrangement og hobbyer til folk. Reklamefilmen er jeg ikke kommet i gang med enda, vet ikke om det blir noe av det heller :p Jeg pleier også å lage filmer for det lokale skisenteret. Så langt har filmene vært userriøse, men hvis det blir filming i år/neste år så skal jeg lage en serriøst film :)

Jeg digger også å skrive tørre, kjedelige og langdryge innlegg som ingen enn meg selv gidder å lese :) Ha en fortsatt god jul :)

12. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    DET hadde vært flott:D! Hadde tenkt å melde meg på NUK også! Tenkte kanskje jeg kunne snappe med meg et par triks derfra:)

13. litestorm

litestorm Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei.
    Heg heter Erlend, er 16 år, og har gått ett år på Medier og Kommunikasjon på Vardafjell VGS i Haugesund. Foruten lange setninger liker jeg foto, photoshop, foto, og litt film. Så hva i all verden gjør jeg på et filmforum? Først og fremst fordi en kompis av meg er medlem her, men også fordi at det blir mer og mer normalt å bruke speilrefleks til filmproduksjon, og i og med at jeg er interessert i foto, har det seg slik at jeg kan litt om speilrefleks osv.

Ikke misforstå, jeg ER interessert i film, men jeg har aldri hatt god peiling på noe som helst innen film, og skal ikke pådra meg det at jeg kan noe mer enn noen andre. Så i bunn og grunn er jeg vel her fordi jeg har lyst å lære mer om film, samtidig som jeg føler jeg har noe å bedra med på "foto-fronten" :D

14. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    God morgen/dag/ettermiddag/kveld/natt.
    Mitt navn er Ev1 (1995).
    Ev1 bor i Oppdal.
    Ev1 er en kristen protestant.
    Jeg er en gutt som er veldig interessert i film (både se og lage) og det overnaturlige.
    Den beste årstiden er sommerferie (jeg teller det som en egen årstid).
    Even er med i CA$H PRODUCTIONS.
    CA$H lager mest komedie-filmer.

Ev1 Hesby

15. Bork

Bork Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Presentasjon av meg:

Navnet er Bork, jeg er 16 år og driver med film. Det er forsåvidt det eneste jeg gjør også, og du kan kalle meg en perfeksjonist når det kommer til både bilde - og lydredigering. Jeg har drevet med film i snart 5 år, og har ikke tenkt til å stoppe der. Jeg er ivrig etter å hele tiden bli bedre, og av yrke ønsker jeg å bli regissør, kameramann, redigerer...

Jeg har lagt ut en del filmer på YouTube som kan sees via denne linken: http://www.youtube.com/user/Filmcrewspilbor
    Samtidig samarbeider jeg med To andre som også har lidenskap for dette, og vi har alle 3 lyst til å gå ganske langt.

For meg er det veldig viktig å balansere mellom det tekniske og det skapende/kreative. For tiden invisterer jeg og gutta i 35mm adapter, MIC, Monitor, objektiver osv... Likevel vil ikke dette hjelpe oss å bli bedre, dog det kommer til å gi mottakeren en bedre opplevelse.

Hvis noen skulle lure på noe så er det bare å spørre!
    Mvh

Bork Nerdrum

16. marihøne

marihøne Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei,

en "late bloomer" her - '78 årgang som forsåvidt har hatt et kamera mellom hendene siden 15-årsalderen, men først begynte redigering (i Pinnacle 9!) rundt 2005.
    Har tatt litt tid før jeg har innsett at jeg har evner innen regi/klipping, så dette blir nok mest hobby og lite levebrød. I fjor lagde jeg en 14 min lang krim på jobben, og kan ikke huske jeg har ledd så mye noen gang :)
    En god latter forlenger livet osv, så har skjønt jeg må øke kunnskapsnivået og kaste meg ut i nye prosjekter!
    Bestilte akkurat "Videologi" og "Video i Praksis" bøkene, og venter i spenning med å lese litt poster her.

Er IT-konsulent (dataingeniør) til vanlig (med base i Oslo), synger i kor, er hobbykokk og er av de som liker trening, skjønt 3 dager i uka, ikke 6... Ser det er få jenter her på forumet, synd men vant med det i jobben også. Vi som er her får prøve å være aktive ;-) Sparer for å kjøpe litt stæsj utover høsten (både kraftig PC, redigeringsSW og kamera), og håper å lage noe moro når sola ikke har like mye å tilby lenger. Kommer sikkert til å legge ut både newbie og mer konkrete spm her da, bare with me!

17. Sildamedia

Sildamedia Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Presenter deg selv!

Ja...

Jeg er da Jostein Hestdal, fra Haugesund (ved bleikmyr)
    En ganske oppegående 96 modell, og er nå i skrivende stund 14 år
    Begynte med og lage film (drittungefilm) i en alder av 9 år, men har nå prøvd og lage litt mer seriøst.
    Jeg og en kamerat kom på og intervjue folk helt tilfeldigvis på gaten.
    Dette resulterte i 3 intervju på Lokal-tv'kanalen i Haugesund: TV Haugaland
    Nå har vi fått jobb der og jeg er kameramann, i en alder av 14.
    Når vi intervjuet før brukte jeg;
    Canon FS100 (vanlig videokamera uten HD eller no)
    Singstar Mikrofon

Nå jobber vi i TV Haugaland og bruker
    Sony HDR-FX7E
    og en Mikrofon av noe slag.

Har også en channel på Youtube http://www.youtube.com/user/SildeMedia?feature=mhum

Det var mei, hva med dei?

18. MadsA

MadsA Citizen

Får vel skrive litt om meg selv, jeg også.

Jeg heter da Mads Andreassen og er 15 år. Driver mye med Cinema4d og After Effects fortiden og finner mye av min inspirasjon fra videocopilot. Jeg gjør litt for StabækTV fortiden og filmer litt G19 og 2. laget til Stabæk. Ellers driver jeg med fotball og kjører twintip. I skrivende stund har jeg intet kamera, men jeg er ny konfirmert, så jeg får se hva det blir til. Driver også litt med webdesign med base i joomla.

19. Count_Orlok

Count_Orlok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Hei, jeg heter Finn Christian, er 15 år (blir 16 om 2 måneder), og jeg bor i Hønefoss, Buskerud.

Jeg er elsker film! :D
    Jeg har lyst til å bli en kjent regissør, men for øyeblikket lager jeg null-budsjett videoer for moroskyld.

Jeg er glad i gamle filmer, og favoritt filmen min er Nosferatu (1922)
    Jeg er også stor fan av skrekkfilmer, spesielt de fra 20-30-70-80tallet, samt en del nye.

For øyeblikket lager jeg på en kortfilm, kalt "Rotten Soil"

Ser frem til mange diskusjoner med dere :cool:

20. PetterAH

PetterAH Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Heisan. Petter A Hansen heter jeg. Jeg er tjuetre år, masterstudent ved NTNU og bor i Trondheim.

Jeg har vært mye rart på mange produksjoner men først og fremst fyller jeg rollen som produsent i prosjektene jeg setter i gang nå. Dette gjør jeg gjennom studentproduksjonsselskapet Prosjektor Filmproduksjon.

Du kan lese hva jeg gjør på bloggen min: www.Petterah.no og du kan lese mer om Prosjektor Filmproduksjon på www.prosjektor.net

Jeg er nesten snill og leser nesten alle mailer jeg får: petterah@gmail.com

Del denne siden