Presenter deg selv!

En tråd i 'Generelt' startet av bj0rn, 28 Jul 2004.

1. kandy

kandy Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Presenter deg selv!

Hallo, godt folk av hollywood :)S)

Navn: Bjørn-Magnus Vian
    Alder: 11 (yeah, iknow.)
    Om Meg: Ja, jeg er fra Lofoten, Nordland og er ganske så interessert i film, grafisk design, visuelle effekter(VFX) og jeg spiller også Counter-Strike Source) og litt Call of Duty: Modern Warfare 2xbox 360 :)
    Liker og redigere film og noe av det jeg har laget(som i grunn er ganske så dårlig) finner du Her, her og her. Så, nå vet dere litt om meg, og please, ikke diss på alder :)

- Bjørn-Magnus "kandy" Vian

2. Scannegast

Scannegast Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ja, da var det på tide å (omsider) få meldt seg inn i et nettsamfunn for de med samme interesser som meg selv.

Navn: Mats Jørgensen
    Alder: 25 (85-modell)
    Sted: Oslo

Jeg meldte meg inn her først og fremst for å komme i kontakt med andre mer eller mindre ubemidlede filmskapere og kreative sjeler, da med tanke på å få stablet på bena samarbeider og prosjekter av et eller annet slag. Vi er vel alle klar over at vi ikke har valgt en karriere som bugner av jobbmuligheter her til lands, og at erfaring og kontaktnettverk betyr alt. Hjemlig utdanning er antakelig for de fleste av oss utelukket hva enten det gjelder idiotiske priser eller idiotiske studentkvoter, så da får vi klare oss selv.

Jeg har ambisjoner om å få til noe virkelig bra. Ingen Hollywood-lookalikes eller skrekkfilmer med urbane tenåringer som flakker rundt i skauen midt på natten. Nei, jeg snakker om film med mening og visuelt interessant uttrykk. Jeg snakker tilbake til Kubrick, Lucas, Hamer og Tarkovsky - med inspirasjon fra Gilliam, Jeunet, Jarmusch og Cohen-brødrene. Filmer som lar publikum tenke og snakke.

Man trenger ikke være besmykket med et anerkjent navn eller det nyeste innen kamerautstyr for å lage gode filmer, men man må ha vilje og tålmodighet. For ikke å snakke om et crew. Og det er nettopp derfor jeg meldte meg inn her. Håpet er å finne dyktige folk med interesse for det kunstneriske ved å lage film, og som ikke har problemer med å ofre en del tid på det.

Når jeg lager film setter jeg realisme i høysetet. Et pistolskudd skal ikke høres ut som om ti lydspor er lagt oppå hverandre. Karakterene skal ikke slenge ut tåpelige replikker eller forholde seg til andre karakterer og sine omgivelser som om de var laget av papp. Digitale effekter skal ikke se ut som plastikk. Drap skal ikke utføres etter kvantitetsprinsippet.
    Enhver handling utenom det vanlige skal gi et inntrykk på seeren. Tenk på voldsscenene i "Irreversible". Opprørsscenen i "Children of Men".

Jeg kan bable i vei til hanen galer om slike ting, men dette var vel mest ment som en introduksjonstråd - så jeg runder av her ;-)

Ser frem til fruktbare samtaler og potensielle samarbeid fremover!

3. Irek

Irek Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei jeger Irek,
    Jeg er 23 år gammel og jeg kommer fra Polen. 4 år arbeider med filming og redigering. I begynnelsen behandet jeg med produksjon TV spots, corporate video, mersielle programer etc. Itillegg til å filme min hobby er musikk, ekstrem sport, film og datagrafikk.
    Hilsen, Irek

Sist redigert: 19 Mai 2011
  4. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Hei!
    jeg heter Jarand, du kan kalle meg en skikkelig filmnerd på 15 år.
    Jeg fokuserer på underholdning, uannsett hvor sære interesser jeg har innen film, så mener jeg det i bunn og grunn handler om å underholde et publikum (selv om de kanskje ikke har noen anelse om hva er 50mm linse er. De er desverre i flertall). Jeg liker å lage et "Paradox" i filmene mine, av åpenbare grunner: Jeg ELSKER det selv :p Ble med i forumet for å få tilbakemelding på mitt såkalt "første" manus, har blitt her siden.

Sjekk ut alt jeg har laget her: http://www.youtube.com/user/JARANDandJENS?feature=mhee

Sist redigert av en moderator: 22 Jan 2012
  5. frank

frank Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann, jeg heter Frank, og jeg er filmnerd.

Jeg har en fetisj for stort sett alt laget av Michael Mann, dette inkluderer definitivt Miami Vice. Jeg sysler litt med amatørproduksjon, men er nok langt mer amatør enn de fleste her inne.

Sist redigert: 7 Feb 2012
  6. stiaand

stiaand Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Heisann!
    Stian heter jeg, og jeg er 24 år gammel (1987), opprinnelig fra Narvik, nå filmvitenskap-student i Trondheim.
    Jeg har lenge hatt en drøm om å lage film, men har i mange år ansett drømmen som uoppnåelig. Etter mange år på feil karrieresti prøver jeg nå å finne tilbake til der jeg var når jeg gikk på ungdomsskolen og lagde filmer i valgfaget Praktisk prosjektarbeid (4-5 produksjoner i løpet av 3 år). Har nå nettopp vært med på en produksjon av en kortfilm i Trondheim. Holder nå på med å legge en økonomisk plan som vil tillate meg å kjøpe inn noe utstyr så jeg kan sette i gang med det jeg elsker!

7. Peshawa

Peshawa Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Peshawa heter jeg, og er kjent som Peshawa Halabjayi (les den på English :D)
    Nå studerer jeg på Media og kommunikasjon VGS-2 (2011-2012)
    Jeg har jobbet en del med film/musikk video, og jobber som grafisk designer og lager hjemmesider (har jobbet med det i 5 år).
    Er egentlig fra Kurdistan

8. Linnjpl

Linnjpl Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hai!

Navn: Linn Løkketangen
    Alder: 22 (90-mod)

Jeg kommer opprinnelig fra det glade sørland, mer bestemt Risør, men for tiden studerer jeg film og tv produksjon på Universitetet i York, i England altså, hvor jeg straks er ferdig med andreåret.
    Det er en veldig bra skole med en rekke dyktige lærere med god og lang erfaring fra BBC, ITV, Cannel4, Hollywood og indieproduksjoner.
    Lærer om alt fra ide-og konseptutvikling, writing for film and television, dokumentar- og non-fiction lære, film/tv historie, lyd for-og etterarbeid, bilde for-og etterarbeid, tv-studioprodukson, kortfilmproduksjon, produsering -- egentlig alt som har med film og tv å gjøre.
    Hvis du har lyst til å lese om stedet kan du klikke Theatre, Film and Television - Theatre, Film and Television, The University of York

Personlig er jeg mest interessert i manusskriving, dokumentarer, produksjon, lydmiks og redigering, og har lyst til å jobbe i Norge med noe av dette senere, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre.

Vet igrunn ikke hva mer jeg kan skrive, så spør hvis det er noe :)

9. Midnight Coffee

Midnight Coffee Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Heisann.
    Mitt navn er Kari-Helene Blystad. Jeg er 23 år, utdannet lydtekniker med fordypning innen musikkstudioproduksjon. Jeg komponerer musikk og håper det er noen på dette forumet som kunne tenke seg å bruke meg som komponist. Har veldig sansen for litt sær musikk og ikke standard symfoniorkester-greia i filmsammenheng. Har jobbet med filmproduksjon og dramaturgi i skolesammenheng. Forøvrig veldig hyggelig å finne dette forumet. Virker som en bra plass med bra mennesker. The End.

10. Tron-Petter

Tron-Petter Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Heyo!

Jeg heter Tron-Petter Nilsen Aunaas, kommer fra Rælingen/Lørenskog (Et sted et bitte lite stykke unna Oslo). Er født i 14. Juli 1998. Liker å syssle med små filmprosjekter med venner og søsken. Mitt område innen filmlaging er regi (Regissør). Har regissert noen filmer i forbindelse med skolen. Syntes dette forumet er et flott sted å dele erfaringer og slikt. Finito

11. Gabriel

Gabriel Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hello

My name is Gabriel Drogosz

I’m a professional camera operator.

I’ve graduated Wroclaw’s Film School, I’ve worked in Polish National Television, I’ve made some episodes of two TV series for commercial tv, and a lot of different kind of productions for companies and private people

Today I’m running my own small filming business
    (production; services, equipment rentals) – MediaPro (website in english) [portfolio]

I’m writing to You because I’m looking for any clients and business contacts.

I would like to settle down and work in Norway.

I can offer very competitive prices giving back high quality final product.

I’m interested to any kind of co-operations or job orders so If You could suggest something / someone or if it’s in your own interest please let me know.

Any help would be greatly appreciated.

For now I’m in Poland but in next 24 hours I can be in any region in Norway

Do not hesitate to ask for further information at any time
    i'm really looking forward to hearing from you.

Kind Regards
    Gabriel

12. Taklampa

Taklampa Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei
    Jeg er en taklampe, altså en lysende dings som henger langt der oppe i taket.. Neida. Jeg er en enegget tvilling og fyller 16 om to tre måneder og heter August. Jeg er interesert i filmproduksjon og sånn og har jobbet mye med noen kortfilmer som som er resisjert av min storebror.

13. Kittehguys

Kittehguys Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    0

Hei og hå, Kittehguys melder sin inntredning i amatørfilmenes verden..

Mitt navn er Bjørn-Christian og en av hovedfolkene bak Kittehguys, det er to til av oss.
    Min alder er 34 og filmgruppen er.....ja, Kittehguys.
    Jeg for min del er for øyeblikket arbeidsledig.

Hvorfor vi kaller oss for Kittehguys?
    Bare av den enkle grunn at vi har alle katter og en stor felles interesse for dem, hehe...
    Ingen av oss har noen skolegang eller trening på filming så vi lærer etterhvert som vi slipper filmer og tar gjerne imot ris og ros, jeg mener at det lærer man mye av, finner ut av hva folk liker.

Vi startet med en action/komedie som kanskje ikke er det beste der ute, men den har nå gitt noen latterkuler til enkelte mennesker som syns det er skøy og se på.
    Vi er nå inne i grovredigeringen til vår kommende film, ellers så holder vi på med mye testing av diverste snacks/drikker og litt matvideoer for å fylle inn rundt den tiden vi bruker på filmene våre.

14. lunina

lunina Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei! Jeg har lyst å presentere meg selv her inne, jeg også. Jeg er ganske fersk på dette området, så det er kjekt om jeg kan bli kjent med noen som deler samme interesser som meg.

Mitt navn er Ina og jeg er en 88-modell fra Bergen. Jeg er utdannet økonom ved Høgskolen i Oslo, men har studert screenwriting ved New York Film Academy i Los Angeles, og det er dette som er den store drømmen min - nemlig å skrive for film og TV. Jeg er ikke en sånn plagsom bergenser som dere kan se få TV2-mikrofonen i fleisen på TV, men ganske hyggelig om jeg kan si det selv og veldig utadvendt. Jeg elsker å skrive, reise, fotografere og å løpe.

For øyeblikket bor jeg i Brasil. Jeg driver bloggen calssado og skriver her om prosjekter og jobber jeg har sammen med animatør-kjæresten min (hehe).

Jeg håper det er noen andre koselige mennesker her som har lyst å bli kjent. Jeg kjenner omtrent ikke til noe i filmbransjen i Norge, så jeg har masse å lære.

Ha en fin dag!:)

15. DTB

DTB Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

My name's Dustin, 32, and I am an American screenwriter who has lived in Stårheim (Nordfjordeid) since 2007 -- married with a child, and a building a house so I'll be here for a while. I've done a lot of odd-job writing work in the past, but my first screenwriting credit is finally in post-production. You can check out the early teaser here : www.vimeo.com/114908281 and the password is naaviralteaser. It's one of the first straight 1st person POV feature films and set to be released in October, 2015.

I'd love to type more, but I need to get back to my current script. Really excited to find this forum as my ultimate goal is to be more active and network in the Norwegian film community.

IMDB : http://www.imdb.com/name/nm3986004/

Del denne siden