Problemer med "Log & Transfer" i FCP 7

En tråd i 'Programvare' startet av Henrik Tjore, 7 Aug 2011.

1. Henrik Tjore

Henrik Tjore Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei! Jeg er en ung håpløs student som har filmet en del i fra en sykkeltur jeg hadde nå i sommer, men får ikke alle klippene inn på final cut...
    Jeg opplever problemer med log & transfer i final cut 7...
    Det er trolig jeg som er helt på viddene, for jeg er nett begynt med redigering, og har enda mindre kunnskap på selve innstillingene innenfor fcp.

Men til problemet. Jeg har Panasonic HDC-SD600, som tar opp i .MTS filer med 1080/60p 28Mbps: MPEG-4 AVC/H.264.
    Når jeg importerer kommer det bare "idle" og intet klipp jeg får inn...
    Til daglig bruker jeg 550d, og skjønner lite av innstillingene på dette kameraet...
    For jeg har faktisk fått inn halvparten av klippene, for her har jeg spilt inn på andre innstillinger. (720 vil jeg tro, men er ikke sikker, grunnet kameraet gir for lite info, eller jeg som ikke forstår det...)

Så mitt spørsmål er som følgende: Hvordan får jeg filene spilt inn med full-hd inn i final cut?
    Har prøvd å endre log and transfer innstillingene til pre res 422, men hjelper ei.
    Har prøvd å søke på nettet, men da virker det som om jeg må betale for å få konverteringsprogram?

Har dere noen tips?
    Må jeg ha et slikt program, eller er det noen innstillinger som kan fikses på?
    Håper dere kan hjelpe meg!
    Takker på forhånd! :)

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Problemer med "Log & Transfer" i FCP 7

MTS er generelt et kronglete format. Det finnes programvare som konverterer MTS til ønsket format - det erstatter i så fall Log and Transfer i FCP.

Jeg har ikke jobbet særlig med dette formatet og programvaren, og navnet er glemt. Men søker du etter noe Mac programvare som kan konvertere til Prores e.l. tenker jeg du finner noe brukbart.

Del denne siden