Problemer med rulletekst

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av mjaorh, 4 Feb 2012.

1. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei

Jeg har et problem med rulleteksten etter at filmen er kjørt ut fra Final Cut med QuickTime Conversion. Teksten og bokstavene i rulleteksten hakker og det er ikke veldig pent å se på.

Slik ser skriften ut Vis vedlegget 250 (trykk for å se problemet bedre)

Jeg har laget rulleteksten i Photoshop og lagret filen som PNG. Bredden på filen er 1920 px. Har prøvd å lagre den som TIF og JPEG, men ingen av forsøkene har blitt bedre. Jeg har prøvd å få "bilde" til å bevege seg sakte i den basice motion-menyen for å se om det kunne hjelpe, men det gjorde det ikke.

Eneste måten å få den til å bli bedre var å kjøre ut filmen i størst mulig filstørrelse, men da blir filmen 3,7 GB i stede for 200 MB som jeg helst skulle hatt den slik at jeg kan legge den ut på vimeo.

Er det noen som har noen forslag på hva løsningen på dette problemet kan være?

Sist redigert: 4 Feb 2012
  2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Problemer med rulletekst

For meg ser det ut som et klassisk eksempel på bivirkningen av interlaced materiell som vises i et progressivt miljø; altså på dataskjerm.

Kan du sjekke Sequence Settings? Hva står det på "Field Order"?

3. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Finner ikke Field Order, men jeg finner Field Dominance, og der står det Upper (odd)

4. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Stemmer. For at dette skal se bra ut på dataskjerm må du eksportere via noe som kan legge på et "de-interlace" filter. Compressor kan gjøre dette.

Høyreklikk på sekvensen i Browser, Send to > Compressor.

5. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Har aldri brukt Compressor før, hva skal jeg gjøre der?

6. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Om du ikke finner en preset for YouTube må du lage deg en. Finn en preset for ProRes. Dra den opp til filen din.
    I innstillingene bytter du codec til H.264 og setter bitrate til f.eks. 8000kbps (8mbit)

Videre i valgene kan du legge inn forskjellige filtre, deriblandt Deinterlace.

Velg et sted du vil lagre filen til og trykk Submit. Så starter den å komprimere filen.
    Dersom du trenger å få det mer visuelt fremstilt kan du gjøre et søk på YouTube tenker jeg. Har ikke Compressor her jeg er nå, så blir vanskelig å fremskaffe bilder for prosessen akkurat nå.

7. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre det nå, men jeg har et problem. Når jeg trykker på Submit og kommer inn i den siste dialogboksen så er submit knappe der grå og det går ikke ann å trykke på den.

8. MadsA

MadsA Citizen

9. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg klarte å fikse den uten å bruke Compressor. Jeg bare byttet Field Dominance til None. :)

10. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvordan ble det da med videomateriellet? Var tidslinjen stilt til å bruke fields, selv om opptakene var progressive?

11. mjaorh

mjaorh Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Videomateriellet ble bra, så ingen forskjeller. Tidslinjen var stilt til å bruke fields selv om opptakene var progressive.

Del denne siden