Problemer med Sony vegas

En tråd i 'Programvare' startet av mwftw, 10 Aug 2012.

1. mwftw

mwftw Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

(Vegas Pro 10.0)
    Sånn ser mine lydfiler ut, og det er nettopp dette som er problemet! Før kunne du se hvordan sangen gikk ved strekene som viser der volumet går opp, men nå har jeg trykket på noe som gjør at boksen bare er tom. Hvordan får jeg dette tilbake igjen til slik det var?

Takker veldig for svar! :)

2. bobby_fowler

bobby_fowler Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Problemer med Sony vegas

Det var litt lite du viser av din timeline, så det er vanskelig å svare på dette. Jeg ser for meg to forklaringer på problemet.

1. Når du importerer en filmfil står det nede i venstre hjørne "bulding peaks for..filnavn" Dette kan ta litt tid om det er et langt klipp. Du kan også trykke cancel i venstre hjørne. Har du gjort dette så får du ikke noen markører som viser volum, da Vegas ikke har laget dem, men du hører lyden når du spiller av filmen. Dersom dette er feilen du har gjort står det (peaks not available) på lydsporet.

Har du avbrutt så kan du gå på View og Rebuild peaks (shift og F5, hurtigtast).

2. Står det ikke (peaks not available) på lydsporet tror jeg du kan ha slått av visningen av waveforms. Denne slår du av og på i View og Audio Event Waveforms. Denne skal være haket av. (hurtigtast CTRL+Shift+W for og slå av og på).

Håper dette hjelper.

3. mwftw

mwftw Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tusen takk for svar. Kom på nå at når jeg skulle lage ny media linje med ctrl+shift+q så trykket jeg først feil og da trykket jeg sikkert på W og skrudde av waveforms. :)

Men jeg har ett annet spørsmål i slengen du kanskje vet svaret på. Hvis du har lagt til musikk og det kommer ett intervju, og du da skal dempe musikken litt, så vet jeg at det er mulig å få fram disse firkantene som på dette bildet her der det står pan;

Også kan man dempe lyden i et par sekunder for så å skru den opp igjen til mer. Hvordan får jeg til dette?

4. bobby_fowler

bobby_fowler Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei.

Vis vedlegget 278

(klikk på bildet for å få det større)

Hvis du trykker på "Touch" så kan du styre lyden med Volum baren mens du spiller filmen. Hver gang du flytter på denne kommer det opp et punkt på timelinen. Disse kan evt. flyttes på og justeres opp og ned etterpå. Du kan også høyreklikke på streken der du vil ha punktet og velge add point, om du vil ha flere.

Lykke til.

Sist redigert: 11 Aug 2012
  5. mwftw

mwftw Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tusen takk for hjelp!

Del denne siden