Prosjekter på gang-tråden!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kyrre, 12 Jan 2005.

1. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi i Booh'Ya Productions holder enda på med en grøsser vi begynte på for snart et år siden. Vårt mål er å være ferdig i løpet av sommeren. Dette er en godt planlagt film som jeg virkelig har troen på! Det hjelper også på at en kompis nettopp var i tyskland og kjøpte et ganske pent kamera :wink:

2. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    skal faktisk sette sammen en film i morra om våpen og sånt.. skrev ferdig manuset i dag.. dokumentar greier(skole prosjekt).. pluss at jeg har en grøsser på gang, og en musikk video til skole prosjekt..

3. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Dette var morsomt!

Jeg har hovedsaklig to prosjekter på gang.

Film 1 (Amandus-biddrag): "Bossens øyne" (ikke sikker det blir denne tittelen)
    Film om en gjengleder som ikke får solbrillene han ønsker seg. Manus er ferdigskrevet, vi er i gang med filmingen, og hvis alt times perfekt kan jeg legge ut en ferdigredigert versjon om 2 uker. Dette er forresten et skoleprosjekt. Her legger vi ut litt info. Og forresten, vennligst ikke stjel idéen :D (Vet ingen gjør det, men jeg er pålagt å si det, siden det er et konkurransebiddrag).

Film 2 (hobbyprosjekt - "MadnessMedia"): "Nattens myte"
    En idé som utspiller seg i en verden hvor folk lever i konstant frykt for natta. Denne filmen er i manusfasen - jeg har skrevet cirka halve manuset. Vil prøve å få litt mystisk stil over det, det hadde vært tøft! Problemet er: det er aldri godt å vite om man blir ferdig med større filmprosjekter. De er jo så store!

En del grøssere ute og går ser jeg :D

4. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Norbygdi Productions holder på med en slags oppfølger til Eggstøkkan. Med hjelp av litt alkohol ble et slags manus hevet i sammen 2. juledag. Og etter mange plutselige problem fikk vi filma litt i på 5. juledag og på nyttårsaften. :p Skikelig på sparket film, og omtrent bare et "take" på alle scener. 8O På grunn av at et hovedkort tok kvelden har redigeringsarbeidet blitt litt utsatt, men det er såpass lite redigerings arbeide på denna filmen så den er klar for slipp om et par uker. :)
    Les mer på www.norbygdi.net

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Har laget noen filmer. Men de beste er på tre kvarter; tror dere det er noen vits å legge dem på nettet? Spørs om noen gidder å laste ned så mye...

6. comrad

comrad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En skikkelig Ed Wood produksjon asså :p

7. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg gjør ;)
    Å laste ned filmer er alltid gøy!

8. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Deathlag, Ibsen Arts nyeste film, er i og for seg ferdig, mangler bare litt småtterier ang komprimering (noen som har forslag til hva som er best forresten? send pm, så slipper vi å gå så veldig offtopic)

Viste forresten Deathlag og Familieidyll (skoleprosjekt fra GK) på Ungdommens KulturMønstring i går. Hadde svært lave forhåpninger, spesielt angående Deathlag, fordi jeg tror ikke det er det publikumet filmen er beregnet på, vet ikke om alle fikk med seg pointet. De sa også at de skulle ringe de som gikk videre til fylkesmønstringen senere på kvelden, og etter hvert som timene gikk, innså jeg at vi ikke hadde gått videre. Skuffelsen var ikke særlig stor, i og med at det var dette jeg hadde forventet.

Overraskelsen var desto større når jeg i formiddag så at noen hadde ringt, og da jeg sjekka mobilsvaren, var det jaggumeg en beskjed om at vi hadde kommet videre. Jeg måtte ringe for å finne ut hvilken av filmene jeg hadde gått videre med, det var ingen selvfølge. Og da var det Deathlag, vår aller ferskeste, og trolig beste film det var snakk om.

Så vi skal til Sandnes på fylkesmønstring :D YEAY :D

9. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Bossens Øyne

Amandus-bidraget vårt har blitt gitt navnet "Bossens Øyne", og er nå helt ferdig. Konvolutt med DV-tape er sendt til Amandus :D

Jeg skal se om jeg kan få filmen ut på nettet. I mellomtiden har jeg noen bilder liggende på denne siden:
    http://www.nettplassen.com/amandusfilm/

10. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Re: Bossens Øyne

Leker litt med Terminator-look.

Snart skal vi lage en kort film for moro skyld, og deretter en større film i vinterferien - gleder meg :D

11. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg holder fortsatt på med Dominoprosjektet da. På torsdag får jeg kamera, og jeg søkte i går frifond for penger til mikrofoner.
    Skuespiller for hovedrollen er på plass. Nå bruker jeg tiden på å planlegge kameravinkler, hvordan scenene skal deles opp osv!
    Bruker også programmet Movie Planner til å plotte inn all informasjon om filmen slik at vi ikke skal glemme noe underveis!

EDIT: Kameraet kommer ikke før i neste uke.. :cry:

12. Kyrre

Kyrre Citizen

Jeg har nå to manus og filmatisere! Et kort og enkelt, for å eksprimentere litt, og et langt og ganske så ambisiøst manus.

13. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg liker ambisiøse ting! :lol:

14. Kyrre

Kyrre Citizen

Tenkte det var på tide å erfare noe større og mer ambisøst! Mer slit er det da, merker det allerede. Men bra skal det forhåpentligvis bli :wink:

15. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Planlegger en film der jeg skal filme om en lokal helt under andre verdenskrig. Håper filmen blir bra. Vet noen hvordan jeg kan kontakte norsk kostymelager?

16. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  17. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har de nazi-drakt der da. Virket nesten bare som barneutstyr.

18. Kyrre

Kyrre Citizen

Jeg har et stort prosjekt på gang.

GHL Produksjoner skal lage en fantasyfilm nå i sommer. Inspirert av at Paul Magnus Lundø har greid det med Mengaloth.

Det blir en anderledes fantasyfilm som til tider vil virke ganske drømmeaktig. Er i pre-production delen og skriver manus, rekrutrerer skuespillere, finner locations og søker etter penger.

Det skal bli bra.

19. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    dette skjal bli bra, er er det to stykker som skal lage fantasy film her i sommer! er det mulig å få litt mer info om prosjektet ditt?

20. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har noen filmer under planlegging.

Nils Slåtto
    http://www.norskfilmforum.com/modul...;t=1176&;sid=c85424bcfd3a08d56a5dfaf9d52b6617
    Filmen handler om Nils Slåtto som reddet mange Holinger fra å miste livet.
    En skikkelig helt i Hol og Hallingdal.

Tittel ukjent
    En film som er i planleggingsfasen og er snart ferdig med manuset.
    Filmen handler om en gutt som våkner opp i en skog uten å huske hva som har skjedd. Han beveger seg vekk fra skogen og ser ett par gå hånd i hånd bortover for å så å forsvinne. Typiske backflash med en liten vri.

En ensom øy
    http://www.norskfilmforum.com/modul...;t=1443&;sid=c85424bcfd3a08d56a5dfaf9d52b6617 En film som er inspirert av Cast Away og Robinson Crusoe.
    Manuset er ikke endelig.

Tittel Ukjent
    Filmen handler om en uteligger som blir blandet inn i mafiavirksomhet uten sin vilje. Har filmet en del, men mangler ett par scener.

Det blir nok ikke filming på meg nå i nærmeste tid pga masse prøver og eksamen.

Del denne siden