Prosjekter på gang-tråden!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kyrre, 12 Jan 2005.

1. Kyrre

Kyrre Citizen

Det kommer trollet. Tror jeg lager en egen tråd på reklame, om ikke så lenge.

2. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er mulig at jeg må utsette prosjektet mitt (for jeg tror manuset mitt må forandres en del). Og mangler mikrofon iallfall. Men jeg skal iallfall hjelpe Kyrres film litt ;)

Også er det en del metall ting (rustning, skjold) som jeg tror jeg kommer til å trenge til filmen - nå er det litt for sent å spørre mekanikergruppen på skolen. Men jeg kan spørre neste år - slik at jeg får utstyr til billig penger eller mulig gratis.

3. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok. blir den utsatt til neste sommerferie da?

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bør helst ikke gå av off topic - men sannsynligvis neste sommer, ja. Da har jeg sikkert en bra mikrofon itillegg ;)

5. Anette

Anette Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Driver med eksamens filmen min nå, som handler om råning i Drammen. Hadde i utgangspunktet tenkt til å ta for meg tre ganske forskjellige eksteme personligheter. men hittill, er det litt dårlig med struktur og planlegging. Jeg har begynt å filme en rånerkamerat av meg og vennegjengen hans som råner litt rundt.. og har fått en del råmateriale.. men det jeg sliter med er storrien liksom.. lurer litt på om jeg skal droppe de andre rånerne og satse kun på han og gjengen hans for å komme nermere innpå karakteren. Filmer en del råe biler og gatebil miljøet her i byen..

Noen som har forslag til hva jeg burde ha med/gjøre anneledes, så bare kom med innspill :!:

6. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du kunne jo kanskje intervjue noen eldre folk, og deres meninger om råning...

7. Anette

Anette Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er sant..! Siden jeg nå tror jeg lager en dokumentar på han ene hovedkarakteren kan jeg kanskje spørre hva personer rundt han (søsteren, venninner etc.) synes om det han driver med.
    Takk for forslag.. skal notere det ned! :)

8. jc_loves_u

jc_loves_u Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    yo

Jobber med manusskriving til en ny film nå. Hvis alt går etter planene så starter innspillingen i sommer :)

9. Kyrre

Kyrre Citizen

Fantasyfilmen vår er blitt vraket. En annen film er prioriteten fremover.

10. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg skal lage en film for et fotball-lag.. en slags musikkvideo sak og en video som de skal se å treneren skal påpeke hva de gjør bra og hva de gjør dårlig..

OG

lage film til skoleavslutning som viser 10. klassingene ved min skole sin hverdag.. og film fra selve avslutningen..

damn, im on fire! :p

11. Gerdu

Gerdu Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Holder på og lage film til en skole oppgave. En SW/LOTR/HP/JP parodi. Holder på med manus. Mangler bare Adobe After Effects skal låne det på Bergen offentlige Bibliotek. Filmen heter Darth Vaderosarus. :lol:

12. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes det har vært lite meldinger om prosjekter på gang her for tiden... så tenkte å friske opp litt. Har selv 4 manus klare (hvis du vil kalle det manus da...), som jeg skal få gjennomført så snart jeg får min etterlengtede dvx100! :D den skal bare sendes fra tromsø først...

13. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har et klart manus og er klar til å begyne å ta opp og det blir veldig snart

14. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på å finskriver manuset til Begrav Dine Døde. Det som begynte som en historie om de levende døde, har utviklet seg til en historie om kjærlighet og død. Feelingen til filmen vil være dyster og mørk.

Historien handler om en mann som nylig har mistet sin kjære. Mer er det ikke å si om den saken, fordi storyen er ganske komplisert (tror vi :? ).

Manus og storyboard er klart (ca. 250 tegninger). Har også prøvd oss på noen gore-fx, siden det er en del scener i filmen som er blodige og stygge(headshots,lik etc). Vi ble strålende fornøyd med resultatene. (Skal legge ut noen av bildene så strax som mulig.)

Vi har enda ikke funnet noen locations, noe som er vanskelig, siden mesteparten av historien foregår på en øde vei, med minst mulig fjell i bakgrunnen og i Norge er det KUN fjell.

I løpet av ny-året håper vi å få skaffet oss noen til å spille de to store rollene som trengs. Har bestilt et Panasonic DVX 100AE fra www.xd.no, som vi håper vi får snart. En del som vi mangler; mic,monitor,dolly og jib, men det skal ordnes så snart som mulig.

Så hvis alt går etter planen vil filmingen begynne i løpet av Sommeren 2006.

Hadde også vært kjekt om vi hadde fått litt hjelp. Kommer sikkert til å poste mer om filmens fremgang, når vi nærmer oss "skytetid". Så når den tid kommer kan jeg godt sende med manus og storyboard til de som er interressert i å hjelpe til(til de som bor i Oslo området, og eventuelt de som bor i nærheten av locationene som vi skal filme på).

15. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Strever for tiden med å få ferdig "Under tørt vatn" filmen min jeg. Etter omfattende formatering av pc, reinstallering av os to ganger og flere problemer forårsaket av vår kjære micro$uck, er jeg på de rette skinnene igjen. Venter fremdeles på at filmmusikkkomponisten skal få sakene i orden, og komme med musikken jeg så sårt trenger. Har også søkt på frifond etter 5000kr for innkjøp av programvare (Paint Shop Pro 9 og Vegas 6.0). Dere kan forresten fortsatt benytte dere av traileren som allerede ligger ute.

Dette kan ta sin tid, men før jul skal den hvertfall bli ferdig, satser jeg på!

16. janus

janus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg driver på med en dokumentar/film om et slag som var
    her i område i 1940.
    Jeg har intervjuet en som var med der og til vinteren skal vi lage noen klipp som illusrerer det han forteller om.
    Stedet der slaget var har blitt "restaurert" av forsvarsforeningen der så skyttergraver og overbygg er intakte. Skogen har vokst igjen, men ellers er det som det var da.
    her er to bilder der i fra:

17. Vegard

Vegard Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Endelig fikk jeg lånt meg et kamera (Sony DCR-TRV240E (kanskje ikke noe knallkamera men alternativet var ingenting)) og vi holder nå på å filme "kjellergangen" (manus er lagt ut i dette forumet). Vi har ingen ekst. mikrofon og filmer i første omgang scener der vi ikke trenger lyd :p

Håper jeg får lånt en mikrofon, evt får tak i penger så jeg får kjøpt en. Hittil har jeg ikke lagt en krone i prosjektet; bortsett fra Hi8-kassetter.
    Bruker Movie Maker 2 ( :lol: ), så må i stor grad gjøre scenene så gode som mulig via kamera, har ikke mange mulighetene i MM2.

Musikken komponerer jeg selv på el-piano. Det går mest i enkle toner.

Blir spennende å se hva jeg får ut av skuespillerne jeg har fått tak i, de er forholdsvis unge og er svært opptatt av "å bli filmet" ikke å vente på at jeg skal ordne med lys osv :) Ja ja. Dette er første gang jeg prøver å lage film. Morsomt er det!

18. GviA

GviA Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Da tenkte jeg at forproduksjonen på en kortfilm/scene jeg skal lage kunne bli proklamert :wink:

Arbeidstittel: KORTFILMEN
    Handling: To menn har med seg en person til et lagerhus, hvor de forhører han.
    Manus: Er i 2.utkast, og sendt til et par personer fra hjembyen Stavanger, som skal være med på videreføringen av prosjektet hvis dette blir aktuelt. Forventer å få tilbakemeldinger fra dem rundt søndag. Hvis det er noen her som er interessert i å lese manuset, så gjerne send meg en melding, spesielt hvis du er fra Stavanger området.
    Foreløpig forproduksjon:
    - Jeg har fått snakket med utstyrsansvarlig på skolen, og han har forsikret meg om at de har alt "nødvendig" utstyr (kamera, lyd og lys, samt en minidolly).
    - Når det gjelder skuespillere har jeg nå gjort klar en mail som skal sendes til alle amatørteaterlag jeg finner i nærområdet, samt en plakat som jeg skal henge opp på skolen. Planen er å begynne med audition torsdag og fredag 5. og 6. januar for skolen, og 6. og 7. for andre interesserte.
    - Når det kommer til produksjonsrollene skal jeg forhøre meg med M&;K linjen på skolen først, for å se om det er noen interesse der. Det vil nok bli satt pris på å gjøre dette om til et "skoleprosjekt", men jeg er heller interessert i å få en god produksjon. Derfor skriver jeg dette her, hvis det i hele tatt er noen som er interesserte og befinner seg i Trøndelag (Helst mellom Steinkjer - Stjørdal, og må være mobile).
    - Når det gjelder ikke-teknisk utstyr som tepper o.l. har jeg jobbet på en mail som skal sendes rundt til diverse tekstilforhandlere for å se om det er mulig å få lånt det som er nødvendig. Denne sende om ikke alt for lenge.
    - Transport er for utstyr er ordnet, men vil bli et problem hvis det blir større stillas deler som trengs.
    - Lokalet er foreløpig fikset for nærscener, men det trengs et ekstra stort lokale for å ta en del oversiktsscener, slik at du får følelsen at dette er et lagerlokale de er i.

- Kommer ikke på mer foreløpig, skriver dette mens jeg jobber på et annet manus, kom bare på at det kanskje ville være morsomt å se hva folk hadde til forslag til noe. Jeg tenker mer på at folk (hvis dette skjer en annen plass og jeg ikke har fått det med meg, ignorer denne meldingen) kanskje er interessert i å se hvordan jeg gjør det når jeg forbereder en produksjon, så kan folk komme med forslag som kanskje kan effektivisere hele prosessen.

Grunnen til at jeg skriver kortfilm/scene er fordi jeg føler at manuset er for lite informativt til å kalle det noe mere enn dette. Har en del planer for videreutvikling, som jeg gjerne vil lage når jeg flytter tilbake til Stavanger igjen, eventuelt ta en reshoot på alt og legge til de scenene jeg har planlagt å legge til.

Mvh
    BilliG Produksjoner

19. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høres kanskje dumt ut - men jeg for tiden skriver en bok i håp på suksess at jeg får litt penger til å lage filmen ;)

20. Filmmaker

Filmmaker Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Vi driver for tiden og lager en kortfilm(ca. 2min.), med foreløpig navn "Anger", en litt abstrakt film om en reise tilbake i tid for å rette opp ting man ikke er helt fornøyd med... flere fine effekter med flashbacks, tidsreise og påkjøring av t-bane. :wink:
    Filmet i går i tre timer for å få laget en sekvens på 2 sekunder.
    Legger ut her når vi blir ferdige!

Del denne siden